LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met de bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
tuinstra

Re: problemen met de bank

Ongelezen bericht door tuinstra »

@Judith

Triest voor je wat die gasten doen, in het verleden ook eens zo iets meegemaakt met deze bank. Als je jouw geld ontvangen hebt, snel een andere bank zoeken :wink:

courier

Ongelezen bericht door courier »

Judith: Beschamend wat die filiaalmanager jou aandoet. Je hebt nu een extra reden om morgen "firth-thing-in-the-morning" die man op niet mis te verstane toon te vragen hoe hij namens de Rabobank denkt dit probleem op te lossen. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen, blijf beschaafd en vasthoudend, herhaal voortdurend je beste argument en vermijd een nutteloze discussie want die win je toch niet.

hop

Ongelezen bericht door hop »

Wat een stelletje oenen zeg, Judith snel wegwezen daar als je de buit hebt :)

judith1980

Ongelezen bericht door judith1980 »

courier schreef:Judith: Beschamend wat die filiaalmanager jou aandoet. Je hebt nu een extra reden om morgen "firth-thing-in-the-morning" die man op niet mis te verstane toon te vragen hoe hij namens de Rabobank denkt dit probleem op te lossen. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen, blijf beschaafd en vasthoudend, herhaal voortdurend je beste argument en vermijd een nutteloze discussie want die win je toch niet.

Ik heb van de Rabofoon begrepen dat de manager mij vanavond nog belt.
Ik ben de discussies al moe, ik teken voor ontvangst en ga de verplichtingen betalen.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Om 5 voor 5 wilde ik naar binnen lopen maar de bank was al dicht via de parkeerplaats sprak ik iemand aan en die vertelde dat de manager al naar huis was.
Ik heb van de Rabofoon begrepen dat de manager mij vanavond nog belt.
Wat denk je zelf?

judith1980

Ik ben al gestopt met denken, kan alleen maar hopen.

plien32

Ongelezen bericht door plien32 »

[*Ik heb van de Rabofoon begrepen dat de manager mij vanavond nog belt.]

Hoe kan de rabofoon je dit vertellen? Deze is computergesproken en als je assistentie wilt, kunnen ze alleen de lokale bank inlichten dat je terug gebeld wilt worden, maar niet de manager prive bellen om je terug te laten bellen.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

Plien,
Dit lijntje rammelt wel op meer punten. Waarom krijg je ineens contact geld uitgekeerd? En wat de rechtbank hier? Nog steeds geen antwoord op gekomen.

judith1980

Door het snelle tikken een foutje gemaakt door de rabofoon te noemen maar uiteraard bedoel ik het hoofdkantoor.
De rechtbank is voor mij met andere dingen bezig en nu dus ook met de Rabobank, want ik heb immers recht op mijn geld.
Vanochtend alweer gesproken met het hoofdkantoor en de betreffende dame is nu met haar leidinggevende aan het overleggen hoe en wat verder want zoals verwacht ben ik niet gebeld gisterenavond niet gebeld.
Het was ook te mooi om waar te zijn. Enik ben hier om mijn problemen met de bank te bespreken en ik ga dus niet de rest van de zaken bespreken ivm mijn prive leven en de problemen die het anders kan opleveren dit in samenspraak met de rechtbank.
Dus kan je niets anders dan zeuren en iemand afkraken reageer dan gewoon niet. Hier zit ik namelijk niet op te wachten en niemand hier denk ik zo.
We zitten hier om dingen bespreekbaar te maken en op deze manier misschien iets te kunnen opsteken van andere.

marcel75

Tja judith,
We proberen allemaal mee te denken, maar als we niet alle informatie hebben kunnen we weinig.

Daarnaast heeft een rechtbank geen enkele bevoegdheid om iets bij de Rabobank te doen. Hooguit zou het O.M. een inval kunnen doen ingeval van fraude bij/door de bank. Ik vraag me dus nog steeds af met welke afdeling van de rechtbank je te maken hebt. Zelfs een r.c. die bij een faillissement of wsnp betrokken is houdt zich hier niet mee bezig.

En als je niet alles mag vertellen, maak dan ook geen gebruik van dit forum. kan je alleen maar meer problemen geven.

Nogmaals blijf ik het vreemd vinden dat je contant geld zou krijgen en er zijn heus wel meer mensen dan alleen de manager die bij de kluis kunnen. Stel je voor dat de manager zich ziek meldt of dood neervalt. Dan zou niemand bij de kluis kunnen.

Willy.T

Ongelezen bericht door Willy.T »

marcel75 schreef:Tja judith,
We proberen allemaal mee te denken, maar als we niet alle informatie hebben kunnen we weinig.

Daarnaast heeft een rechtbank geen enkele bevoegdheid om iets bij de Rabobank te doen. Hooguit zou het O.M. een inval kunnen doen ingeval van fraude bij/door de bank. Ik vraag me dus nog steeds af met welke afdeling van de rechtbank je te maken hebt. Zelfs een r.c. die bij een faillissement of wsnp betrokken is houdt zich hier niet mee bezig.

En als je niet alles mag vertellen, maak dan ook geen gebruik van dit forum. kan je alleen maar meer problemen geven.

Nogmaals blijf ik het vreemd vinden dat je contant geld zou krijgen en er zijn heus wel meer mensen dan alleen de manager die bij de kluis kunnen. Stel je voor dat de manager zich ziek meldt of dood neervalt. Dan zou niemand bij de kluis kunnen.
Inmiddels begrijp ik er niet zoveel meer van en heb toch mijn vragen hier en daar,
maar ik begrijp dat daar niet op geantwoord zal/kan worden.
Ik wens je sterkte met het vervolg.

judith1980

Rechtbank is iets met mijn ex.
Wat je moet weten om mee te kunnen denken staat hier allemaal.
Bedrijven waar ik voor werkte of een uitkering kreeg hebben gestort op de Rabobank.En dat geld krijg ik nog steeds niet.
Is inmiddels 8500,-
1 instantie heeft het terug geeist bij de Rabobank (die hebben het nog niet terug) en de andere helft krijg ik niet van de rabobank.
Ik kon deze week een x bedrag ophalen.
Daar hebben ze me voor jan ... laten zitten en men heeft dus tijd gerekt want het bedrag blijkt nu spoorloos te zijn.
Dat is de rede dus dat ik morgen weer aangifte van diefstal ga doen.
Het is dus het hele verhaal.
a stort voor b op c maar c maakt een fout waardoor het zoek raakt en niet op mijn rekening komt, door bewijzen terug vindt c het gedeelte van het geld maar om vage reden niet op rekening van b kan storten vandaar dat ik het contant krijgt. Niet mijn idee.

Wat de manager betreft ben ik met je eens, volgens mij kunnen er meer mensen bevoegd zijn om het af te geven en mij een formulier laat tekenen voor ontvangst.

marcel75

Tja, blijf het bevreemden dat de rechtbank zich hiermee bemoeid. Die heeft namelijk geen enkele autoriteit en mist volgens mij ook de menskracht. Het enige dat ik kan bedenken is zoals gezegd wsnp/faillissement of een strafzaak wegens fraude en dat ze jouw rekening ook in de gaten houden. Maar in dat geval zouden ze jou hiervan niet op de hoogte brengen.

Maar ben je inmiddels al weer naar de Rabobank geweest?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

marcel75 schreef:Tja, blijf het bevreemden dat de rechtbank zich hiermee bemoeid. Die heeft namelijk geen enkele autoriteit en mist volgens mij ook de menskracht. Het enige dat ik kan bedenken is zoals gezegd wsnp/faillissement of een strafzaak wegens fraude en dat ze jouw rekening ook in de gaten houden. Maar in dat geval zouden ze jou hiervan niet op de hoogte brengen.

Maar ben je inmiddels al weer naar de Rabobank geweest?
Dat niet alleen..
De rechtbank zal idd. alleen maar zich met deze zaak bemoeien als het ook rechtstreekse raakvlakken heeft ( beslag gelegd / wsnp ).
Sowieso is het een zeer vreemd verhaal. Een bank gaat toch geen bedrag cash uitbetalen ?!?!?!

courier

Ongelezen bericht door courier »

Ah: er is sprake van een ex. Nou dan snap ik het wel: De Rabobank heeft nog iets te verhapstukken met die ex, + er is in het verleden ook nog executoriaal beslag gelegd door derden, de Rabobank heeft zichzelf in een administratief onuitwarbare kluwen gewerkt van "compensatie van vorderingen" en wettelijk verplicht afdragen van gelden aan derden.
En weet/kan dat niet behoorlijk aan TS verantwoorden, heeft haar in het verleden als betrokkene/mederekeninghouder niet behoorlijk op de hoogte gesteld; of de exploiten/brieven aan TS zijn in verkeerde handen terechtgekomen of liggen ongeopend in de onderste la van het dressoir.
Allicht dat instanties als de UWV hun geld terugeisen als Rabo niet voor doorstorting aan de begunstigde zorgdraagt.
Probleem moet natuurlijk wel door de Rabo worden opgelost; inmiddels moet TS wel een rekening bij een andere bank openen.

judith1980

Nee hoor ex staat er buiten.
Maar vanmorgen weer aangifte gedaan bij de politie en vandaag mag ik zelf geen contact opnemen met de rabobank.
De politie neemt het vandaag over.

judith1980

courier schreef:Ah: er is sprake van een ex. Nou dan snap ik het wel: De Rabobank heeft nog iets te verhapstukken met die ex, + er is in het verleden ook nog executoriaal beslag gelegd door derden, de Rabobank heeft zichzelf in een administratief onuitwarbare kluwen gewerkt van "compensatie van vorderingen" en wettelijk verplicht afdragen van gelden aan derden.
En weet/kan dat niet behoorlijk aan TS verantwoorden, heeft haar in het verleden als betrokkene/mederekeninghouder niet behoorlijk op de hoogte gesteld; of de exploiten/brieven aan TS zijn in verkeerde handen terechtgekomen of liggen ongeopend in de onderste la van het dressoir.
Allicht dat instanties als de UWV hun geld terugeisen als Rabo niet voor doorstorting aan de begunstigde zorgdraagt.
Probleem moet natuurlijk wel door de Rabo worden opgelost; inmiddels moet TS wel een rekening bij een andere bank openen.
Volgens mij draai jij door.

judith1980

Hierbij sluit ik het topic, daar er mensen zijn die mij niet helpen maar afzeiken en een eigen verhaal klaar hebben liggen.

De groeten.

marcel75

En wat gaan ze doen dan? Met een AT de lokale bank en/of het hoofdkantoor binnenvallen? Of mag je dat niet verklappen? Waarom zou jij geen contact mogen hebben met de Rabobank? En volgens komt de politie hiervoor niet meteen voor in actie. Dit zal geen hoge prioriteit hebben als ze gewoon onder fraude wegschrijven.

marcel75

Tja, Judith. Een ieder wil best wel helpen, maar het verhaal wordt steeds ongeloofwaardiger en bevat nogal wat hiaten. Nu is de rechtbank er mee bezig, een heel politiebureau, een manager die als enige bij een kluis kan en je krijgt contant geld van de bank en niet op de rekening? Is het soms nog een gezamenlijke rekening? In dat geval kan er ook gewoon op gestort worden en opgenomen. En dan ineens geheimzinnigheid omdat je niks mag zeggen van de rechtbank. Loopt er soms een strafrechtelijk onderzoek tegen de Rabobank dan? Dan had de politie al eerder ingegrepen. Ik wil, en met mij heus wel meerdere forumleden, je gerust helpen, maar het moet wel geloofwaardig blijven en er moet meer info komen.

Dit begint steeds meer op een topic te lijken dat geschreven is door iemand die graag in de belangstelling staat en een rijke fantasie heeft. Spijtige conclusie, maar de gedachte dringt zich wel op bij mij (en anderen).

Gesloten