LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabo Asset Backed obligaties

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kweenie

Re: Rabo Asset Backed obligaties

Ongelezen bericht door kweenie »

Als al het contact via de mail heeft plaatsgevonden, dan is uit die mail waarschijnlijk ook wel te halen dat/hoe/of de rabo-adviseur je een onjuiste voorstelling van zaken heeft gegeven. Dan lijkt het mij dat je wel een redelijk sterke zaak hebt. Want dan is bijvoorbeel uit die mail waarschijnlijk ook wel te halen wat jou eisen en wensen waren, en dat dit product daar niet aan voldoet, wat de afviseur ook had moeten weten. Dan zul je een sterke zaak hebben als je het aanhangig maakt. Dus met die emails op zak kun je (met wat juridische hulp) wellicht nog het een en ander uit het vuur halen.

arthur2000

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Met een advocatenuurtarief van 200 euro lukt dat wel :D

OLG Landelijk

Ongelezen bericht door OLG Landelijk »

Wij zijn van Ontspanning Lichamelijk Gehandicapten (OLG)
Het vorige Landelijk bestuur heeft een gedeelte van het vermogen belegd in dit product zo dat de hoge voorgespiegelde rente gebruikt kon worden voor het organiseren van activiteiten.

Ik ben nu sinds een jaar penningmeester in deze periode kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat de obligaties die aanwaren gekocht voor 408.000,-- op het dieptepunt slechts een kleine 80.000,-- waard was.

Heb toen gevraagd aan de bank of het nog verder kon dalen en wat we moesten doen het andwoord was dat de koers wel weer om hoog zou gaan mijn vraag was of het verstandig was om dan met het overige spaargeld nog meer van dit product te kopen immers het advies was dat de koers zich zou herstellen hierop kreeg ik niet echt andwoord (hadden we het maar gedaan met de huidige koers dan hadden we nu kunnen verkopen en waren we er nog met een kleine winst uit gekomen).
Mijn tweede vraag was wat de koers voor invloed had op de rente hierop kreeg ik als antwoord dat dat wel goed zou komen niet dus.

Maar wat moet ik nu? of wij het houden en bijna het aankoopbedrag terug krijgen is afhankelijk van het resterende buffer percentage wie weet waar ik die kan vinden.
Immers als het aankoopbedrag wordt uitgekeerd is dat hoger dan nu verkopen + de extra rente die op een deposito wordt behaald

jimbofrance

Ongelezen bericht door jimbofrance »

Ik heb een groot verlies geleden op dit produkt. Het werd mij aangeprijst als betrouwbaar en waardevast. In 2009 adviseerde de bank mij dit produkt te verkopen omdat het op nul zou eindigen. Ik heb toen verkocht tegen 38%. Wat blijkt? Rabo nederland is begonnen dit produkt te kopen. Ik heb dat in een mail van de bank staan. Die maken nu goede sier met mijn geld. Voor RN is er geen verlies mogelijk! Bovendien toucheren ze alle rente.
Ik sluit me aan bij de belangengroep.

haage

Ongelezen bericht door haage »

De Asset Backed obligatie is een verzamelpool van leningen van onderliggende bedrijven.

Daar zit ook onder meer Freddy Mac en Fanny Mae in. Dat zijn Amerikaanse hypotheekverstrekkers tegen wie de Rabobank al jaren fulmineert omdat ze teveel risico's namen bij de hypotheekverstrekking. Beiden zijn gered door de Amerikaanse regering. De Rabobank nam ze echter wel op in de asset backed obligatie. Natuurlijk zonder dat aan de klanten aan wie ze deze rommel verkochten te vertellen.

Het Adviesorgaan van de Rabobank (IRIS) adviseerde al in 2005 ( Iris Special: De Marketing van Gestructureerde Producten) om de asset backed obligatie niet aan particulieren te verkopen. Toch deed de Rabobank dat, bij voorkeur aan haar eigen klanten. Daaarbij presenteerde de bank de obligaties natuurlijk als risicoarm maar wist dat geen enkele klant de complexheid zou begrijpen en nooit zou kunnen reageren als het fout zou gaan.

De Rabobank sluit altijd een adviesovereenkomst met haar klanten zonder dat de klanten dat zelf goed in de gaten hebben. Dat betekent dat u 1 keer (een meestal verkeerd maar provisie opleverend) advies krijgt van een beleggingsadviseur van de bank en het daarna zelf mag uitzoeken.

De Rabobank is de wolf in schaapskleren onder de Nederlandse banken. Zoete broodjes bakken en als het fout gaat laten ze de klant gewoon met de brokken zitten.

Vivre

Ongelezen bericht door Vivre »

Haage zei:
De Rabobank is de wolf in schaapskleren onder de Nederlandse banken. Zoete broodjes bakken en als het fout gaat laten ze de klant gewoon met de brokken zitten.

Daar ben ik het helemaal mee eens!

Ik ben zeer benieuwd hoever die belangenverstrengeling van die onderneming gaat en ik vrees dat het netwerk heeeeeeeeeel breed is.
Politiek, verzekeraars en overheidsinstellingen en ze dekken en helpen elkaar!

Ach ja daarom hebben we ook gedoogbeleid :-)

GraafvanHolland

Ongelezen bericht door GraafvanHolland »

Ruim tien jaar heb ik mij met het structureren van dit soort obligaties bezig gehouden. We hebben er ook wel aan particulieren verkocht. Zo ingewikkeld als deze heb ik het zelf echter nooit eerder gezien.

Toch is er hoop voor alle beleggers want het lijkt goed te gaan met de ABO obligaties. Afgelopen week is er een nieuw kwartaalrapport verschenen op de Rabobank website:
http://www.raboglobalmarkets.nl/Special ... 0186244603
Er zijn het afgelopen kwartaal geen nieuwe verliesgevallen geweest. De kredietmarkten staan er nu zo goed voor dat de klans klein is dat beleggers in de April 2011 obligaties, ABO A en B, hun hoofdsom gaan verliezen. Natuurlijk, er blijft altijd een klein risico dat er weer grote kapitaalmarktproblemen ontstaan maar daarvan is vooralsnog absoluut geen sprake.

Over de 2012 obligaties loopt u nog wel een serieus kredietrisico. Echter, als de kredietmarkten niet zeer verslechteren dan krijgt u ook hier uw hoofdsom terug.

GraafvanHolland

Oh ja, wat ik nog had moeten zeggen is dat ik afgelopen week ook zelf in deze obligaties ben gaan beleggen. Met name in de 2011 obligaties.

Om u mijn overwegingen te delen:

- resterende looptijd van slechts zeven maanden
- het aantal verwachte faillissementen is relatief laag voor deze periode
- de koersen van de ABO obligaties zijn relatief laag waardoor het verwachte totale rendement, nu, circa 13% is voor de 2011 obligaties en ca. 50% voor de 2012 obligaties.

jimbofrance

Misschien moet u even overleggen met mijn beleggingsadviseur bij de Rabo.
Leuk rendement, maar als ze niet de hoofdsom uitbetalen, is het verlies 100%.
Denk niet dat het verstandig is DAARIN te beleggen.
Ik zou ueberhaupt speciale RABO producten maar goed in de gaten houden.
De bank die naar zichzelf toerekent en NIET naar de klant.

GraafvanHolland

Beste Jimbofrance,

"Leuk rendement, maar als ze niet de hoofdsom uitbetalen, is het verlies 100%."

Wat is dat nou voor paniekzaaierij, dat is toch zo met alle obligaties? Het gaat hier om de kans dat dat niet gebeurt. En ik stel dat die kans niet zo groot meer is.

Ik zeg niet dat die kans nul is, maar daar staat tegenover 13% rente over zeven maanden, gelijk aan vier jaar sparen bij YapiCredi.

Overigens, als je deze obligaties vergelijkt met de eeuwigdurende achtergestelde bankobligaties, ING, SNS, NIBC, dan zou ik de voorkeur geven aan deze ABO's. Althans, op dit moment dan, nu de kredietcrisis zo'n beetje is overgewaaid. (Waarmee ik niet zeg dat de economische crisis ten einde is, maar dat is voor de ABO's van minder groot belang.)

jimbofrance

Paniekzaaien? Ik bezat voor 170.000 euro in dit fonds, mijn beleggingsadviseur van de Rabo zei me dat ik moest verkopen, want dat het op nul zou eindigen.
Ik koos eieren voor mn geld en heb gemiddeld tegen 38% verkocht op advies van de RABO.
En weet u waarom? OMDAT DE RABO DIT FONDS OPKOOPT!!!!!!!!!!!! droomt u maar fijn verder.
RABO zaait paniek en ik bleef met een verlies van 30.000 zitten. Veel plezier met dit fonds.
Oh ja, er gaan nog veel meer bedrijven failliet het komende jaar.
Mark my words.

jimbofrance

Zag net een reklame van de RABO: DE BANK MET IDEEN!! jaja haha

GraafvanHolland

Sterk verhaal: 170k stukken op 38% verkopen en dan maar 30.000 verlies. Leer eerst eens rekenen.

En als Rabo deze stukken opkoopt, waarom dan zo dom zijn om te verkopen? Zij zijn toch degenen die er het meeste van afweten.

Overigens, een jaar geleden zou ik deze stukken ook nooit gekocht hebben, veel te riskant. Maar de zaken staan er nu gewoon veel beter voor.

jimbofrance

"slechts" 30.000 verlies omdat ik ook stukken had gekocht tegen 10%.
Dat is een eenvoudige rekensom, leer ook eens rekenen.
Maar je rekent het beste als ze 0% uitbetalen.

Veel plezier met je ABO's.

Never trust a bank.

jimbofrance

Graafvanholland werkt waarschijnlijk voor de Rabo.
Waarschijnlijk ook een van die geweldige beleggingsadviseurs! HAHAHAHA
Trap er niet in.!!!

GraafvanHolland

Had je dus gewoon wat meer op 10% gekocht dan zat je nu niet te griepen. Volgens mij heb je jezelf meer verwijten te maken dan de Rabobank.
Overigens, ik werk niet voor Rabo, nooit gedaan ook.

En, nee, bankiers zijn niet te vertrouwen. En in een beddenzaak proberen ze je het duurste bed te verkopen, de autodealer verkoopt je allemaal onzinnige extra's en ga zo maar door.

Maar je hoeft er niet aan mee te doen. Zet je geld op deposito's bij twintig verschillende banken en je geld rendeert ruim boven inflatie. Daar is helemaal niets mis mee.

Wat drijft mij om toch deze obligaties te kopen? Natuurlijk, gewoon hebzucht. Maar mij hoor je niet huilebalken als het mis gaat.

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Zodra iemand een geluid laat horen wat niet in het straatje past. Wordt ie beticht van "er werken"
Ik vind de opmerkingen zeer zinvol. Echter de Rabo heeft deze stukken verkocht als zijnde veilig. Uiteraard gedekt door de kleine letters die niemand leest.
Iemand blind vertrouwen is nooit slim. Wie of wat het dan ook is

magmeijer

Ongelezen bericht door magmeijer »

De opgerichte stichting zoekt mensen die een zwart op wit verklaring hebben van de Rabo waarin staat dat het beter is dat ze de obligaties gaan verkopen. Er zijn heel veel mondelinge adviezen daaromtrent geweest maar geen schriftelijke.
Daarnaast zijn wij nog steeds op zoek naar schrijnende gevallen waarbij mensen heel veel geld hebben verloren. Het zou de zaak helemaal goed wanneer mensen dat ook kenbaar willen maken.

Een evt reactie kunt u sturen naar [email protected]

Gesloten