LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabo Totaalpakket

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Marco1981
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2005 23:02

Rabo Totaalpakket

Ongelezen bericht door Marco1981 »

Ik heb in april 2005 bij de rabobank een rekening geopend. Ik was blij werd vriendelijk behandeld en het leek allemaal koek en ei.Nu ga ik in juli op vakantie dus heb ik begin juni een rabocard aangevraagd. Die is me dus geweigerd omdat ik bruto 1500 euro moet verdienen en ik zit op 1300 ongeveer. Ik baalde enorm. Ik heb alle sites eens bekeken en werkelijk bij alle banken kan ik een creditcard krijgen behalve de rabobank.Ik ben met mn salarisstrook een ing bank kantoor ingelopen en heb de situatie uitgelegd en wat denk je.... Ik heb inmiddels een ingbank creditcard met een bestedingslimiet van 1500 euro. ze vertelde bij de ing dat er veel raboklanten overstappen vanwege onder andere die belachelijke creditcardregeling. als je netto 1100 euro verdient mag je toch wel een creditcard hebben nou bij de rabo dus niet. maar wel ondertussen 6.10 per kwartaal betalen voor een europas. Bij de ingbank kost het me veel minder. even alle regels op een rij:


abn amro creditcard. Minimaal netto 900 verdienen.

Fortisbank minimaal netto 800 en dan krijg je een creditcard.

ing bank minimaal 850 netto

snsbank minimaal netto 1000

postbank minimaal netto 650 voor de gewone card

rabobank minimaal bruto 1500 erg dom dus rabobank.

anno 2005 is een creditcard met een limiet vanaf 1000 euro ook voldoende.

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: Rabo Totaalpakket

Ongelezen bericht door michael1976 »

De rabobank is een ... bank. Ik werk zelf bij de cvb bank en daar is de regel vanaf 900 euro en dan krijg je een creditcard met een bestedingslimiet van 1000 euro. Hoe hoger je inkomen hoe hoger de creditruimte. Ik vind de rabobank echt de klanten betuttelen want je kan geen schulden krijgen met een lage bestedingsruimte. Bovendien mag je in termijnen betalen alleen zeggen wij dan wel oke het mag maar de rente is wel hoog 15 procent debetrente. De rabobank loopt ver achter in de tijd en het is flauwe kul dat het met de economie te maken heeft want je mag wel meteen 1000 euro rood staan bij de rabo als je maar minimaal 20 euro stort op de rekening dat is echt heel erg tegen strijdig.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Rabo Totaalpakket

Ongelezen bericht door ronald g »

Is het niet zo dat een creditcard een soort lening is en de rabo bank daar voorzichtig mee is. Kan ze geen ongelijk geven.

Marco1981
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2005 23:02

Re: Rabo Totaalpakket

Ongelezen bericht door Marco1981 »

Ja maar daar is toch niks mis mee is rood staan dan geen lening. in het buitenland is het handig en de rabobank loopt ver achter met de andere banken. wat is 1000 euro nou.als je 1100 verdient komt dat heus wel goed en je kan in termijnen aflossen. nederland loopt ver achter wat dat betrefd. een creditcard is onmisbaar anno 2005.

Gesloten