LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank heeft moeite met betalen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
RdBApd

Rabobank heeft moeite met betalen

Ongelezen bericht door RdBApd »

Op 24-12-1990 heb ik een koopsompolis afgesloten bij de RaboBank. De einddatum van deze koopsompolis is 30-12-2011. In de polisvoorwaarden staat:

Betaalbaar op de einddatum, mits de verzekerde in leven is.

Afgelopen vrijdag ben ik bij de Rabobank geweest omdat ik een vraag had over deze polis (vraag dateerd van december vorig jaar, het was me tot vorige week niet gelukt om een antwoord te krijgen). Tijdens dit gesprek vroeg ik de medewerker van de Rabobank of ik dit geld inderdaad op 30-12 dit jaar in ontvangst kan nemen. Met andere woorden het valt binnen mijn belastbaar inkomen dit jaar. Tot mijn verbazing vertelde de medewerker van de Rabobank mij dat dit zeker niet het geval zou zijn aangezien er toch wel een paar weken nodig zijn om de betaling te regelen.

Persoonlijk begrijp ik hier niets van aangezien ze toch al meer dan 20 jaar weten dat ze mij dit bedrag op de 30e uit moeten gaan betalen. Mijn opmerking dat er toch echt in de polisvoorwaarden staat dat het op de 30e uitbetaald wordt had geen enkel effect anders dan dat de medewerker zij dat er vast wel ergens in de voorwaarden van de Rabobank zal staan dat ze dat niet hoeven te doen.

Zou er ook ergens in de voorwaarden staan dat je bijvoorbeeld je hypotheek aflossing een paar weken later kunt betalen?

CB

Re: Rabobank heeft moeite met betalen

Ongelezen bericht door CB »

Zou er ook ergens in de voorwaarden staan dat je bijvoorbeeld je hypotheek aflossing een paar weken later kunt betalen?
Ongetwijfeld is dat in de voorwaarden opgenomen en tevens staat er in de voorwaarden wat dat gaat kosten.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

RdBApd schreef:Mijn opmerking dat er toch echt in de polisvoorwaarden staat dat het op de 30e uitbetaald wordt had geen enkel effect anders dan dat de medewerker zij dat er vast wel ergens in de voorwaarden van de Rabobank zal staan dat ze dat niet hoeven te doen.
Dan kan de medewerker toch vast wel laten zien dat het er inderdaad staat ? In plaats van aan te nemen wat er wel en niet in de voorwaarden staat.

Mogelijk kun je ze tzt in gebreke stellen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

mits de verzekerde in leven is.
Dat betekent dus dat je op 30 dec 2011 moet bewijzen dat je in leven bent. Normaal gesproken doe je dat door een attestatie de vita bij de gemeente op te vragen. Die moet naar de Rabobank. Nou, reken maar dat als je die procedure op 30 december 2011 START, dat de kans klein is dat dit jaar de uitbetaling volgt.

courier

Ongelezen bericht door courier »

Een koopsompolis bij de Rabobank? Sinds wanneer is de Rabobank verzekeraar?

Emmy75

Interpolis bijvoorbeeld, is toch al een tijdje van de rabo.

courier

Ongelezen bericht door courier »

Nee Emmy: Interpolis is van Achmea; Achmea is van Eureka en daarin heeft de Rabobank een minderheidsbelang.
Ze zijn dus hooguit familie van elkaar, maar als je bedoelt dat Rabo standaard alles onderbrengt bij Interpolis dan spreek ik dat niet tegen.

Emmy75

Hmm, nee dat bedoelde ik niet helemaal. Volgens mij had rabo toch ooit een veel groter belang in Interpolis?

CB

Ongelezen bericht door CB »

Volgens mij had rabo toch ooit een veel groter belang in Interpolis?
Dat klopt ook wel. Zie onderstaande link bij de alinea "Fusies". Ze komen allebei (RABO en Interpolis) uit de agrarische hoek.
http://www.interpolis.nl/overinterpolis ... fault.aspx

Emmy75

Ah bedankt, daar was die spreekwoordelijke klepel gebleven. :)

Gesloten