LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rabobank?
Rabobank?
Ik kreeg een E mail met de volgende fouten van mijn bank....
alleen heb ik er niet eens een Online Rekening.
Lach om de fouten en klik vooral niet op de link want dat is erg LINK....
Geachte klant,
Wij gedetecteerd onregelmatige activiteit op uw account de Rabobank op 15 mei 2010. Voor uw bescherming, moet u deze activiteit te controleren voordat u kunt doorgaan met uw account.
Om toegang te krijgen uw verklaring, klikt u gewoon op de link hieronder.
https://bankieren.rabobank.nl/klanten/ Deze instructie is gestuurd naar alle klanten en de bank is verplicht om te volgen.
Dank u,
Klanten Support Service.
Rabobank Nederlands (NL)
Dus zelfs ik kreeg deze rotzooi.....
alleen heb ik er niet eens een Online Rekening.
Lach om de fouten en klik vooral niet op de link want dat is erg LINK....
Geachte klant,
Wij gedetecteerd onregelmatige activiteit op uw account de Rabobank op 15 mei 2010. Voor uw bescherming, moet u deze activiteit te controleren voordat u kunt doorgaan met uw account.
Om toegang te krijgen uw verklaring, klikt u gewoon op de link hieronder.
https://bankieren.rabobank.nl/klanten/ Deze instructie is gestuurd naar alle klanten en de bank is verplicht om te volgen.
Dank u,
Klanten Support Service.
Rabobank Nederlands (NL)
Dus zelfs ik kreeg deze rotzooi.....
Re: Rabobank?
Dit is en spam!
Er zijn wel mensen welke internet bankieren doen, en dan deze gevens invullen.
Normaal moet je toch dit zelf kunne zien ?!
Er zijn wel mensen welke internet bankieren doen, en dan deze gevens invullen.
Normaal moet je toch dit zelf kunne zien ?!
Er staat op de site van de Rabobank een waarschuwing, dat er mails in het rond gaan. Daarnaast een melding dat de Rabobank geen mails verstuurd, dus let op mensen!
-
Beste,
De link is wel gewoon de echte link van de rabobank....
Hoe kunnen ze dan je gegevens kapen
De link is wel gewoon de echte link van de rabobank....
Hoe kunnen ze dan je gegevens kapen
@SR 2stofzuigertje schreef: alleen heb ik er niet eens een Online Rekening.
TS heeft geen Internetrekening, wat moet hij dan volgens jou doen met dit mailtje?
-
Ja, okee het lijkt me zonder twijfel een onzin e-mail.
Maar uit het bericht van TS begrijp ik dat je naar een discutabele web-site wordt gestuurd, dat is niet waar
Maar uit het bericht van TS begrijp ik dat je naar een discutabele web-site wordt gestuurd, dat is niet waar
Ok, dan kijk eens naar deze website, deze mail lijkt toch echt hetzelfde als de van TS.
http://www.rabobank.nl/particulieren/se ... _in_omloop
http://www.rabobank.nl/particulieren/se ... _in_omloop
-
beste,
Wel een beetje beter lezen graag.
Ik zeg alleen dat de door TS geplaatste link naar de correcte site van de Rabobank verwijst.
Ik zeg alleen dat de door TS geplaatste link naar de correcte site van de Rabobank verwijst.
Ben je daar zo zeker van?seagoing racer2 schreef:beste,
Medewerkers van de Rabobank vragen nooit naar uw (persoonlijke) inloggegevens: uw pincode, I-code of S-code. Niet per e-mail, per telefoon of op welke andere manier dan ook.
Bron
Rabobank
Klopt helemaal. Zelf kreeg ik deze week een email van de ING bank die zo bedrieglijk echt leek. Heb uiteraard voldoende verstand om hier niet op in te gaan maar de email inclusief de leeuw waren goed gemaakt en taalfouten zaten er ook niet(meer) in. ING heeft hetzelfde op hun site staan als waarschuwing. Het is dat het topic over de Rabo-bank gaat anders plaatste ik de nep INGmail om te laten zien hoe je daar toch kan intrappen.tennis schreef:
Medewerkers van de Rabobank vragen nooit naar uw (persoonlijke) inloggegevens: uw pincode, I-code of S-code. Niet per e-mail, per telefoon of op welke andere manier dan ook.
Bron
Rabobank
De ING vraagt buiten het beveiligde Mijn ING (particulier en zakelijk internetbankieren) namelijk nooit naar uw TAN-codes of inlogcodes. Niet via e-mail, telefonisch of op een andere manier.
-
Ja, want ga maar eens gewoon via www.rabobank naar inloggen,dan kom je op letterlijk op dezelfde site uit.Ben je daar zo zeker van?
Nogmaals, ik begrijp dat de e-mail onzin is en dat je daar niet op moet antwoorden. Alleen aan de vermelde link kan ik niks vreemds ontdekken
Om nog even terug te komen op mijn vorige reactie, dit is een deel van die email en zoals je ziet zit er een link in die naar de ING-site zou leiden. Nu vergeet dat maar, je komt ergens anders uit en opnieuw lijkt het bedriegelijk echt.
Wij heten u welkom aan ING BANK online Nieuws update,
Op dit moment zijn we bezig met het omzetten van ons huidig internetbankier systeem.
Dat houdt in dat de wijze waarop u nu gebruik maakt van Mijn ING zal veranderen.We
gaan namelijk overstappen naar het gebruik van de “identifier”.
Dat houd in dat u voortaan bij het inloggen en verzenden van betalingsopdrachten gebruik
maakt van een plastic apparaat waar men de pinpas inschuift.Om deze overstap in orde te
maken en uw het informatie pakket te kunnen toesturen moet u de onderstaande link invullen: Inloggen Mijn ING (dit is in de echte email een link naar de nepsite die ook nauwelijks van echt te onderscheiden is op de vragen na.)
Binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw gegevens zult u de nieuwe identifier
ontvangen met bijbehorende informatie.
Met vriendelijke groet,
ING BANK NETHERLANDS
Dank u voor bankieren bij ING BANK
Als je verder kijkt, en met je muis over het linkje gaat, dan zul je zien dat het linkje een zgn. hyperlink is. Linksonder in het scherm komt bij mij in ieder geval een heel ander webadres te staan.seagoing racer2 schreef:Ja, want ga maar eens gewoon via http://www.rabobank naar inloggen,dan kom je op letterlijk op dezelfde site uit.Ben je daar zo zeker van?
Nogmaals, ik begrijp dat de e-mail onzin is en dat je daar niet op moet antwoorden. Alleen aan de vermelde link kan ik niks vreemds ontdekken
Mensen: TRAP HIER NIET IN!
-
Hier snap ik dus ff niks van.Als je verder kijkt, en met je muis over het linkje gaat, dan zul je zien dat het linkje een zgn. hyperlink is. Linksonder in het scherm komt bij mij in ieder geval een heel ander webadres te staan.
Als ik op de link van topicstarter klik, kom ik op
zijnde precies hetzelfde adres als gewoon via google naar de rabobank.
Mis ik hier iets ofzo ???
Ik heb geprobeerd een screenshot toe te voegen, maar dat wil niet lukken, maar de link verwijst naar www.atheismsfallacies.com/secimg/inc/rabobank.htm
Lijkt mij geen officiele Rabobanksite.....
Lijkt mij geen officiele Rabobanksite.....
Is het zeker niet!! De meldingen dat dit een Phisingsite is krijg ik gelijk binnen.
Dit zegt Firefox erover...
Dit zegt Firefox erover...
Gerapporteerde webvervalsing!
De webpagina op http://www.atheismsfallacies.*** is gerapporteerd als een vervalsing en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.
Webvervalsingen zijn ontworpen om gebruikers te misleiden en persoonlijke of financiële informatie te laten delen door bronnen die u misschien vertrouwt na te bootsen.
Het invoeren van persoonlijke informatie op deze pagina kan leiden tot diefstal van identiteitsgegevens of andere fraude.
-
Beste,
Als ik www.atheism*** intoets , krijg ik de melding dat This Account has been suspended.
Blijft, dat ik dit niet krijg als ik op de link van TS klik
Als ik www.atheism*** intoets , krijg ik de melding dat This Account has been suspended.
Blijft, dat ik dit niet krijg als ik op de link van TS klik
-
Ik heb zowel ING als Rabo, beiden hebben mijn e-mail niet, dus ze kunnen mij per mail niet aanschrijven. Echter, als er een belangrijke wijziging zou zijn, dan zouden ze mij toch wel per brief inlichten?
Is in beide gevallen niet gebeurd, dus...
Ook de nieuwsbrief van de Rabo die ik eens in de zoveel tijd op de mat vind heeft er op geen enkele manier melding van gemaakt dat er met internetbankieren dingen zouden gaan veranderen, wat je toch wel zou mogen verwachten.
Is in beide gevallen niet gebeurd, dus...
Ook de nieuwsbrief van de Rabo die ik eens in de zoveel tijd op de mat vind heeft er op geen enkele manier melding van gemaakt dat er met internetbankieren dingen zouden gaan veranderen, wat je toch wel zou mogen verwachten.
Lezen:
Dit is voor internetbankieren!
Je doet niet aan internetbankieren, dus hebben zij (Rabo) natuurlijk jou e mail adres niet.
Je doet niet aan internetbankieren, dus hebben zij (Rabo) natuurlijk jou e mail adres niet.
-
Tennis: zelf lezen!tennis schreef:Lezen:
Ze hebben wel mijn huisadres, dus ik krijg zoals reeds eerder gezegd regelmatig een nieuwsfolder van de Rabo hier ter plekke, met de nieuwste ontwikkelingen, en andere zaken, dus als er nieuwe ontwikkelingen zijn mbt internetbankieren, dan had dat er wel in gestaan. Het stond er niet in, dus ik hoef die mail niet te lezen om te weten dat het onzin is.
Overigens kunnen zij best mijn e-mailadres hebben, ook al doe ik niet aan internetbankieren. Maak je daar maar geen zorgen over.