LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank telebankieren zakelijk

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

zakelijk telebankieren of internetbankieren

Peiling eindigde op 07 mar 2010 14:04

Ik wil telebankieren zakelijk behouden
1
17%
Ik wil telebankieren zakelijk en internetbankieren zakelijk naar keuze
1
17%
ik wil internet bankieren zakelijk
4
67%

Totaal aantal stemmen: 6

vrikon

Rabobank telebankieren zakelijk

Ongelezen bericht door vrikon »

Telebankieren is ingeruild voor internet bankieren bij de Rabobank.
Telebankieren was bijzonder gebruiksvriendelijk en veilig, in tegenstelling tot internetbankieren.
Vroeger kon men 's morgens de gegevens ophalen, en de gehele dag off-line werken, tussen door een betaling doen, iets opzoeken etc etc, om aan het eind van de dag alle gegevens weer te verwerken.
Nu moet men bij iedere handeling opnieuw inloggen met een random reader, en op een dag wel 20 keer eindeloze cijferreeksen intoetsen.
Zelfs na een te lang telefoontje, iets opzoeken in een map, of een verkeerde toets en oeps...je ligt er weer eens uit.
Bovendien zolang je on-line bent, kunnen ook lieden met minder goede bedoelingen on-line zijn, maar alle verantwoording ligt bij jou.
Ook de lay-out van de invoerschermen, en het adresboek zijn duidelijk door een financiele analfabeet in elkaar gezet.
Voor boekhouders dus een onbegonnen zaak.
Ik, en 99,9999999% van alle boekhouders heeft geen behoefte er aan dat men in Timboektoe OOk kan inloggen (liever niet zelfs). We willen helemaal niet ON-LINE werken (want we willen meekijken voorkomen)
Wij zijn jullie betalende klanten, dus geef ons tenminste het respect om duidelijk te maken welk product we willen hebben

Dat het verplicht is volgens de EU om te telebankieren is een fabeltje waarin banken zelf zijn gaan geleoven.
Niemand mag je DWINGEN online te bankieren
Ook de rabobank niet.

Consumentt

Re: Rabobank telebankieren zakelijk

Ongelezen bericht door Consumentt »

Bij kleine organisaties met 1 vaste PC waarop gebankierd wordt kan ik me je commentaar voorstellen.
Maar zo gauw er een financiele afdeling is met flex werkplekken en mensen die elkaar moeten kunnen vervangen ook op sublocaties dan is die aftanse banksoftware een blok aan het been.
Je moet vaak administrator zijn op de betreffende PC om het telebankproduct goed te laten werken. Dan is je bankprogramma misschien veiliger, maar je PC/netwerk wordt er onveiliger door.
En updates die de boel kunnen verkloten heb je ook geen last meer van.
Kortom, ik ben er wel voor.

Gesloten