| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rabobank weigert me help
-
Gast
rabobank weigert me help
Ik ben echt sprakeloos. Al jaren stort ik 750 euro op een rabo betaalrekening en nu kreeg ik laatst een brief dat er salaris op binnen moet komen anders kunnen ze de rekening niet aan houden. Dat kan toch niet zomaar. het is verdomme (sorry) 750 euro wat ik gebruik voor huishoudgeld kleedgeld etc. wie weet hoe dit zit? Ik heb inmiddels wel geinformeerd naar de sns bank en de abn amro en die zeggen dat als je iedere maand 750 euro stort dat gewoon als salaris rekening wordt gezien dus ik denk dat ik overstap. O ja bij fortis kan ik ook terecht daar krijg ik dan een priverekening zonder creditcardfaciliteit maar echt ik had dit niet verwacht van de rabo. Weet iemand hier waarom ze zo moeilijk doen?
-
Gast
Re: rabobank weigert me help
Dat hangt van de Rabobank af; dit is een cooperatieve bank, elk filiaal mag zijn eigen regels stellen. Een alternatief, bijvoorbeeld de Postbank, ABN-AMRO of SNS is het beste. Met de overstapservice is dit zo te regelen.
-
marco1971
Het slaat echt helemaal nergends op. Bij de rabobank had ik ook altijd van dit soort gezeur. Als je iedere maand via bijv. een abn priverekening geld overboekt naar een rabobetaalrekening en het is inderdaad bijna 800 euro aan huishoudgeld dan zie ik dat als salaris. Ik snap niet dat ze daar moeilijk over doen. Ik werk zelf bij de ING Bank en daar hebben sommige klanten ook een huishoud priverekening. Alleen krijgen deze klanten dan geen creditcard en dergelijke en er moet wel een vast bedrag binnenkomen maar dat spreken we dan van te voren af.WE stoppen alleen een rekening als deze slaapt(geen voeding meer krijgt).Wat de Rabo doet is onbegrijpelijk. Wij hebben al meer klanten die daar zijn weggegaan ik mag dat niet zeggen eigenlijk maar dit verbaasd me weer en eigenlijk ook niet.
-
Gast
geef ook even aan over welke rabobank vestiging we het hebben die is erg belangrijk omdat elke rabobank een aparte zelfstandige cooperatie is met een eigen beleid!!
-
Gast
daarom juist vind ik de rabo 10 keer niks. ik vind dat voor een ieder dezelfde regels moet gelden en niet per bank. Ik hoor van meer mensen dat ze de rabobank voor gezien houden dus ik vrees dat ze hun beleid echt moeten veranderen.
-
74
Het zou Rabo Venray kunnen zijn.Zie ook UITGEKLEED DOOR DE RABOBANK. geplaatst 12-05-05.
-
Gast
Zou kunnen ja ik hoop dat hij dat nog meld. Ik werk zelf bij de Rabobank in a,dam en wij krijgen inderdaad steeds meer klachten en klanten kunnen nu makkelijker verwisselen van bank dus er zullen grote veranderingen moeten komen vrees ik.
-
Gast
met de vele fusies tussen verschillende kleine rabobanken de komende 2 jaar zaul het steeds meer 1 groot geheel worden.
-
Gast
Je zou zeggen geld is toch geld maar voor deze Rabo is zelfs dit niet voldoende. Hebben zeker genoeg zwart geld klanten.
-
Gast
-
Gast
Elke bank heeft zo zijn problemen, plus en minpunten maar omdat de rabo uit verschillende cooperaties bestaat zal dit hun net iets vaker voorkomen...
-
Star
Bij de Fortis Bank vestiging waar ik werk, wordt dat ook niet meer gedaan. Je kan alleen nog als nieuwe klant een rekening openen als er slaris op binnen komt. Je kan er daarnaast nog wel een rekening bij openen. Maar ik vind het raar dat als je al jaren klant ben, dat je dan opeens weg moet. Bij ons geld het alleen voor nieuwe klanten.
Groetjes, Star
Groetjes, Star
-
Gast
Ik stort bij de fortis ook iedere maand 750 euro voor kleedgeld etc en ik heb daar mn verzekering lopen moet ik daar straks ook weg? Ik maak namelijk vanaf de postbank waar mn salaris op binnenkomt iedere maand 750 over naar fortis en op de postbank worden alle vaste lasten afgehaald ik vind dat overzichtelijk en ik heb bij fortis wel een spaarrekening
-
Gast
rabo is momenteel bezig om alle oude rekeningen om te zetten naar de nieuwe pakketten. dit heeft te maken met de zekerheidscode . Dit is grotendeels alleen van toepassing voor mensen met een kredietlimiet. Aanpassing naar nieuwe zekerheidscode heeft te maken met de eisen die de wet en bkr aan de kredietverlening stelt. rekeningen die zijn afgesloten met deze oude zekerheidscode voldoen hier niet meer aan en moeten daarom vanuit de wet worden overgezet. het kan zijn dat sommige lokale rabobanken dit misbruiken om ook rekeningen zonder kredietlimiet aan te passen.
-
Dims
Regel met je salarisadministratie dat zij direct 750 euro overmaken naar je Rabo-rekening, dan is het toch salaris.
Maar het blijft kinderachtig van de Rabo.......
Maar het blijft kinderachtig van de Rabo.......
-
Gast
Als je gewoon 750 euro via een periodieke overboeking naar een andere priverekening overmaakt dan is dat gewoon een maandelijkse bijschrijving dus de rabobank is echt dom bezig. De helft van nederland heeft volgends mij een rekening waar je salaris op binnenkomt waar dan direct de vaste lasten af worden gehaald en een rekening waar je zelf geld op stort voor andere zaken zoals huishoudgeld etc.