LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
alfawoman
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2010 22:08

Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door alfawoman »

Hallo

Inmiddels heb ik de derde Rabobank wereldpas versleten.Ze schijnen beter beveiligd te zijn. Maar op een of andere manier schijnen ze niet tegen magneten te kunnen, of mobiele telefoons.

Ik heb een HTC Desire, die zit in een hoesje, met daarin een magneetje voor de sluiting. Soms zit mijn bankpasje daarbij in de buurt. Ik weet dat de deuropeners bij mij op het werk de pasjes beinvloeden en onbruikbaar maken. Maar bij de laatste 2 passen heb ik er op gelet dat ze niet in de buurt van die deuropeners komen.

Nu hoorde ik dat ook mobiele telefoons de werking van de passen kunnen 'vernietigen'. In de winkel gaven ze aan dat Rabo passen hopeloos zijn.

Hebben er meer mensen dit probleem?

Bedankt
Germa

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door vakkiel »

Nou Gemma aangezien niet veel mensen last van dit probleem hebben denk ik dat je beter op moet passen. De passen doen het niet meer als ze bij een magneet in de buurt komen en daar ben je toch zelf bij.

Wat betreft de opmerking van de winkel dat de rabo-passen waardeloos zijn: de passen van alle banken ( ING, ABN, Fortis enz. ) worden in de fabriek van de Rabo gemaakt, dus deze opmerking is ook niet echt zinvol.

alfawoman
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2010 22:08

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door alfawoman »

vakkiel schreef:Nou Gemma aangezien niet veel mensen last van dit probleem hebben denk ik dat je beter op moet passen. De passen doen het niet meer als ze bij een magneet in de buurt komen en daar ben je toch zelf bij.

Wat betreft de opmerking van de winkel dat de rabo-passen waardeloos zijn: de passen van alle banken ( ING, ABN, Fortis enz. ) worden in de fabriek van de Rabo gemaakt, dus deze opmerking is ook niet echt zinvol.
Ik vind de manier van reageren niet zo heel netjes. Ik stel op een eerlijke en open manier een vraag, waarin ik aangeef wat het probleem is.

Dan hoeft u me niet te wijzen op het feit dat ik er zelf bij ben als ik in de buurt van een magneet ben.

Hoezo dat er niet veel mensen dit probleem hebben, omdat er nog geen reakties zijn? Ook de Rabobank geeft zelf aan dat er veel passen kapot gaan. Daarom vroeg ik me af anderen dit probleem herkennen en of mobiele telefoons de passen stuk kunnen maken.

De opmerking van de winkel is niet mijn opmerking, maar van de winkel, dus ook hierover hoeft u niet te zeggen dat deze niet echt zinvol is.

En trouwens, u spelt mijn naam ook verkeerd.

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Ook de Rabobank geeft zelf aan dat er veel passen kapot gaan.
Klopt, die van mij brak binnen het jaar doormidden. Maar tot die tijd deed hij het nog prima. :wink:

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Winster »

Nou wil ik best geloven dat de kwaliteit bankpassen te wensen overlaat, maar ik heb er zelf eigenlijk bijna nooit last van. Ik doe er zo vier jaar mee, dan is ie wel aan vervanging toe, maar werkt nog even goed.

Wat ik doe?
Bankpassen niet bij magnetische velden houden, zoals gsm's dus.
Bankpas in een fatsoenlijle portefeuille houden.

Bij mijn OV chipkaart was ook een keer verbogen en slijten sneller bij mij, omdat ik die los in mn binnenzak, broekzak of schoudertas heb rondslingeren. Dit maakt echt een groot verschil.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door BBCS »

Persoonlijk vind ik dat er mensen die niets van techniek afweten bepaalde domme uitspraken doen.

Een bankpasje is voorzien van een magneet strip.
Op die strip staan de gegevens magnetisch vastgelegd.

En net als de vroegere bandrecorder/cassette recorder/video recorder kan een magneet of een magnetisch veld die informatie wissen of beschadigen.

Dat heeft totaal NIETS met de kwaliteit van de pasjes te maken.

Dus je moet ten aller tijden zeer goed oppassen met magneten en magnetische velden.
Ik heb een HTC Desire, die zit in een hoesje, met daarin een magneetje voor de sluiting. Soms zit mijn bankpasje daarbij in de buurt.
Daardoor zal de gegevens op die magneet strip magnetisch beschadigd raken of gewist worden.
Door uw eigen "onnozelheid" treden die zaken op, en geeft u een ander de schuld.

Die magneetstrip in over een aantal jaren verleden tijd, omdat de banken overstappen op de chip die op het pasje aanwezig is.
Dat heeft niets met de kwaliteit of kwetsbaarheid van de magneet strip te maken, maar puur dat het gebruik veiliger wordt.
De chip is beter te beveiligen tegen vandalisme en hacken dan de magneet strip.
Het skimmen wordt dan vrijwel onmogelijk, wat door de magneetstrip wel mogelijk is.

Doris Day
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mei 2009 16:09

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Doris Day »

Hallo germa

Ik weet precies waar je over praat, wij hebben inmiddels al tientallen rabobankpassen gehad, sommige maar een paar dagen.
Wij hebben geen mobiele telefoon en geen magneet in onze beurs. Wij pinnen 1 keer in de week voor onze boodschappen. Het is ons al tig keer gebeurt dat we met een volle boodschappenkar voor de kassa stonden en de pas deed het niet terwijl er genoeg op staat.
En dan voel je je heel ( sorry voor het woord ) lullig.
Het is al een paar keer voorgekomen dat we geen geld voor het weekend hadden en dus geen boodschappen konden doen terwijl er wel geld opstond.
Wij willen geen contant geld in huis hebben, ook niet voor de vakantie. Nu hebben we een pas die het precies 14 dagen heeft gedaan.
Zie er tegen op om in een winkel te pinnen.
En het antwoord je zult het zelf wel doen, moet beter om je pasjes denken, is gelul. ja sorry ik erger me aan zulke uitspraken.

Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Spy21 »

Nooit problemen gehad. Als je er slordig mee omgaat tjah.. :?

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door vakkiel »

Dat bedoel ik maar deze discussie win je nooit, het ligt niet aan die mensen zelf maar aan de grote boze bank..... :roll:

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

vakkiel schreef:Dat bedoel ik maar deze discussie win je nooit, het ligt niet aan die mensen zelf maar aan de grote boze bank..... :roll:
Doet me denken aan het sprookje van Roodhoofdje, je kent het wel.

Roodhoofdje had een stomme fout gemaakt, maar durft dat weer eens niet toe te geven. Vandaar dat ze op dit forum haar beklag deed over de grote boze bank.

Het verhaal gaat aldus: eens ging Roodhoofdje naar Oma, in de hoop dat die een oplossing had voor haar spaarcentjes. Oma was echter opgegeten door de grote boze bank, maar dat wist Roodhoofdje natuurlijk niet. Anders is het geen leuk sprookje.

Afijn, Roodhoofdje gaat bij Oma naar binnen, en ziet iets achter het buro zitten.

"Oma, wat hebt u grote computerschermen?" vraagt Roodhoofdje.
"Jawel", zegt de grote boze bank, "daarmee kan ik beter in jouw privacy zoeken om er achter te komen hoe ik jou zoveel mogelijk producten aan kan smeren waarmee ik het meest verdien."

"Oma, wat hebt u een grote formulieren in uw computers?" vraagt Roodhoofdje.
"Jawel", zegt de grote boze bank, "daarmee krijg ik lekker veel informatie van jou, en kan ik mijn strategie beter bepalen."

"Oma, wat hebt u een grote hoeveelheid producten?" vraagt Roodhoofdje.
"Jawel", zegt de grote boze bank, "daarmee kan ik al jouw spaarcentjes opeten".

Helaas is de DNB niet bij machte gebleken de grote boze bank een kopje kleiner te maken, open te snijden, en de spaarcentjes aan al die arme Roodhoofdjes terug te geven. Immers, de Roodhoofdjes hebben zélf hun handtekening gezet. Dus de Roodhoofdjes raakten al hun spaarcentjes kwijt, en komen vervolgens op het Trosradar forum hun beklag doen.

Zo ongeveer ging het toch?

Moraal van het verhaal: geloof niet in sprookjes, wees nuchter, sta met beide benen op de grond, en besef: je bent zélf degene die een handtekening zet. Of niet.

En ingeval van die pasjes: die dingen zijn nu eenmaal kwetsbaar, als je ze keurig in een hoesje bewaart, en die dingen niet bij magneten in de buurt houdt, gaan ze toch nog een redelijke tijd mee. Dat ligt niet aan de bank, maar aan jezelf. De manier waarop je zelf met je pasje omgaat bepaalt voor een deel hoeveel van je spaarcentjes je kwijt bent aan steeds weer nieuwe pasjes.

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

Kan ik het helemaal mee eens zijn. Gewoon een beetje beter opletten denk ik.

winkelmeisje
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2010 21:19

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door winkelmeisje »

Beste allemaal,

Ook ik ben bezig met mijn 5e (!) rabopas in 3 maanden tijd. En weer doet hij het na 2 keer pinnen niet meer heb ik vandaag ontdekt. En nee, ik heb geen magneetje in de buurt. Nee, mijn telefoon ligt er niet tegenaan. Daar let je naar al die opnieuw aangevraagde pasjes heus wel op.

En ook al was dat wel zo, dan is het nog steeds vreemd dat alleen mijn rabopas er last van heeft. Ik heb nl naast mijn rabopas een abnamro pas, een snsbank pas en twee creditcards in de vakjes naast elkaar zitten. Ik heb met de voorganger van al deze rabopassen jaren gedaan. Het was voorheen de meest betrouwbare die ik had.

Dus de mensen die nu reageren dat ze al jaren geen probleem hebben. Kan kloppen. Hou vooral die pas, en neem geen nieuwe.

In eerste instantie zei de bank aan dat het vast door een magneetje in mijn tas zou liggen, of aan een afrekenbalie bij bijvoorbeeld de Hema, waar zo'n magnetisch veld in zit. Oftewel ze verschoven de oorzaak van het probleem naar mij. Maar bij het aanvragen van pasje nummer 5 (op mijn vraag hoe dit toch mogelijk was, was haar reactie overigens eerst: "geen idee, ik kan ook niet toveren"), maar gaf ze uiteindelijk schoorvoetend toe (filiaal Nassaulaan Haarlem) dat de bank 'ermee bezig is om de passen te verbeteren'. De klacht is dus bekend.

Dus Germa, je bent niet gek. Het is niet ok. Zie ter bevestiging hieronder drie verschillende meldingen van dezelfde klacht op de site klachtenoplossing.nl.

http://www.klachtenoplossing.nl/2010/06 ... -rabobank/
http://www.klachtenoplossing.nl/2010/08 ... jaar-tijd/
http://www.klachtenoplossing.nl/2010/07 ... bruikbaar/

Ik denk dat ik zal zo'n 25 jaar bij de Rabobank zit, maar ik wacht het verbeterde pasje maar niet meer af. Ik denk dat ik overga op een andere bank, ik wil weer gewoon kunnen betalen en internetbankieren. En geloof me, ik zou het liever niet doen, maar ik zie nu geen andere oplossing.

Succes en ik hoop dat meer mensen zich melden.

Khirshanta
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2010 18:13

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Khirshanta »

Ik heb precies hetzelfde euvel. Mijn vorige pasje heeft het jarenlang heel goed gedaan, tot ik de nieuwe wereldpas kreeg. Op de een of andere manier lijkt deze magnetische strip gevoelliger te zijn? Ik doe nu niets anders dan eerst...sterker nog, ik bewaar mijn pasje nu in een hoesje, in een apart vakje, niet in de buurt van magneten, want dat leer je inderdaad heel snel na de zoveelste aanvraag.
Nu weer een nieuw aan kunnen vragen, maar ondertussen zit je dan wel mooi zonder pas...

Tip 1: om toch even door te kunnen gaan met betalen en om kind-lief niet helemaal te laten verhongeren, kun je telefonisch geld overmaken naar partner / familie / betrouwbare vrienden, zij kunnen dit geld dan voor je pinnen. Omslachtig, maar goed... je kunt even vooruit.

Tip 2: Aluminiumfolie. Ik heb het nog niet kunnen proberen, maar ik heb een paar mensen gesproken die hierbij zweren. Vraag bij je bank een hard plastic beschermhoesje aan en wikkel hier een paar lagen aluminium folie omheen. Het schijnt straling om te buigen als een kooi van Faraday. Ik ga het proberen natuurlijk, hopelijk deze keer meer geluk.

Tip 3: als dit ook niet lukt, vraag een pas aan met een nieuwe pincode. De mevrouw van de Rabobank, zeer behulpzaam, vertelde me dat wanneer je je oude pincode behoudt bij een nieuwe pas, kennelijk ook een soort codeerfouten overgenomen kunnen worden in deze pas. Wanneer je dus met een schone lei / bankpas begint, zou het ook kunnen dat dit het euvel verhelpt.

Succes!

winkelmeisje
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2010 21:19

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door winkelmeisje »

Khirstana,

Mijn vierde pasje is een nieuwe, met een nieuwe pincode. En ook die doet het na twee keer pinnen niet meer...
Vrees dat dat dus ook geen oplossing is. Complete bunkers moeten bouwen in mijn tas gaat me wat ver.

Toch maar naar de ABN...

Succes!

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

winkelmeisje schreef:Khirstana,

Mijn vierde pasje is een nieuwe, met een nieuwe pincode. En ook die doet het na twee keer pinnen niet meer...
Vrees dat dat dus ook geen oplossing is. Complete bunkers moeten bouwen in mijn tas gaat me wat ver.

Toch maar naar de ABN...

Succes!

Ik ben ook vertrokken bij de Rabo vanwege klachten en ik ben overgegaan naar ABN AMRO. Ik denk dat er overal wel eens iets kan gebeuren, maar tot 4x toe, dan had ik ook de moed ook opgegeven. Ik moet wel zeggen dat ABN AMRO het er
beter bij mij van afbrengt als Rabo. Er wordt snel gereageerd als er iets is en
ook nog naar tevredenheid opgelost.

Doris Day
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mei 2009 16:09

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Doris Day »

Ik heb dus nu al een nieuwe wereldpas van de rabo, en nee geen magneet, geen telefoon in de buurt en nee hij ligt niet naast de computer. Volgens de dame van de Rabobank regent het klachten over de pasjes. Ze zijn bezig met onderzoek en ze zijn volgens haar bezig met het onderzoek of de random reader de magneet strippen beschadigen.
Ik zit dus al dagen zonder geld en nee een bank is niet in de buurt omdat ik in een kleine dorp woon.
Het pasje van onze zoon is ook stuk en die gebruikt alleen de random reader en pint nooit.
Het is heel vervelend, je wilt geen cash geld meenemen maar op deze manier moet je wel.

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

Doris Day schreef:Ik heb dus nu al een nieuwe wereldpas van de rabo, en nee geen magneet, geen telefoon in de buurt en nee hij ligt niet naast de computer. Volgens de dame van de Rabobank regent het klachten over de pasjes. Ze zijn bezig met onderzoek en ze zijn volgens haar bezig met het onderzoek of de random reader de magneet strippen beschadigen.
Ik zit dus al dagen zonder geld en nee een bank is niet in de buurt omdat ik in een kleine dorp woon.
Het pasje van onze zoon is ook stuk en die gebruikt alleen de random reader en pint nooit.
Het is heel vervelend, je wilt geen cash geld meenemen maar op deze manier moet je wel.

Het regent niet alleen klachten over de pasjes, maar volgens mij ook over genoeg andere zaken.

pjotr26
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2010 12:28

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door pjotr26 »

de wereldpas is helemaal ruk.....ik heb nu mijn vijfde pas in 5 weken tijd!! De pas doet Het twee a drie dagen en dan is het over en uit!!
Heb al drie keer voor aap gestaan bij shell en de AH..
Ik ga dalijk een maand op vakantie en ga het risico niet nemen met die wereldpas van de boerenleenbank.......Ik ga naar de ING en ze zoeken het maar uit met die stinkpas....
Al die mensen(witte angora en vakkiel) :evil: die zeggen dat die lieve mevrouw (alfawoman)niet zo moet zeuren werken denk ik bij die fijne bank!!
Cassiere's bij de AH vertellen mij dat er elke dag mensen voor aap staan bij de kassa's met die wereldse wereldpas!!
bye bye rabo hello ING....

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou nee, ik werk echt niet bij de Rabo. Gelukkig niet, als ik bij ieder bedrijf zou moeten werken waar ik tevreden over ben, zou ik letterlijk omkomen in het werk. :lol:

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

witte angora schreef:Nou nee, ik werk echt niet bij de Rabo. Gelukkig niet, als ik bij ieder bedrijf zou moeten werken waar ik tevreden over ben, zou ik letterlijk omkomen in het werk. :lol:

U heeft als huiskat van het forum, dat heb ik tenminste begrepen, al genoeg werk en ik moet zeggen dat men blij mag zijn met zo'n forumdier.

Gesloten