LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank wist rekening nummers in mijn internetbankieren acc

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Miranda32

Rabobank wist rekening nummers in mijn internetbankieren acc

Ongelezen bericht door Miranda32 »

De Rabobank heeft mijn adressboek gegevens gewist met het bijschrijven van mijn zoon's gegevens op ons internet bankieren account ; heeft iemand dit ook gehad, hoe heeft de Rabobank daar bij u op gereageerd ?

Chocomelk

Re: Rabobank wist rekening nummers in mijn internetbankieren acc

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Miranda32 schreef:De Rabobank heeft mijn adressboek gegevens gewist met het bijschrijven van mijn zoon's gegevens op ons internet bankieren account ; heeft iemand dit ook gehad, hoe heeft de Rabobank daar bij u op gereageerd ?
Wat was de reactie van de Rabobank ?

Miranda32

Dit is de reactie van de Rabobank:

Wat vervelend dat u uw adresboek niet meer kunt raadplegen. De oorzaak is dat mijn collega op 25 september aanpassingen gedaan in uw Rabo Internetbankieren. Het gevolg is dat uw adresboek hierdoor verloren is gegaan. Helaas heb ik geen mogelijkheid dit voor u te herstellen. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Miranda32 schreef:Dit is de reactie van de Rabobank:

Wat vervelend dat u uw adresboek niet meer kunt raadplegen. De oorzaak is dat mijn collega op 25 september aanpassingen gedaan in uw Rabo Internetbankieren. Het gevolg is dat uw adresboek hierdoor verloren is gegaan. Helaas heb ik geen mogelijkheid dit voor u te herstellen. Mijn oprechte excuses hiervoor.
En wat is de reden dat een collega in u adresboek bezig is geweest ?

Miranda32

De Rabobank heeft mijn adresboek gegevens gewist met het bijschrijven van mijn zoon's gegevens op ons internet bankieren account .

Omdat onze zoon is gaan studeren in het buitenland heeft hij zijn account bij die van ons laten plaatsen.

Mallet

Ongelezen bericht door Mallet »

Waarschijnlijk heeft de medewerker een verkeerde mutatie gedaan en heeft dit moeten herstellen door de overeenkomst als het ware te resetten. Aan de reactie van de bank te zien is dit niet meer te herstellen, anders hadden ze dat natuurlijk wel gedaan.. Kan me voorstellen dat dit erg vervelend is.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als dit een handmatige mutatie is geweest dan kan het fout gaan. They're only human. Maar op zich is dit toch niet zo'n groot probleem? Het wordt vanzelf weer gevuld als je nieuwe betalingen doet.

Miranda32

Alle 40 adressen die in mijn bestand stonden ( met ibannr. ) moet ik opnieuw invullen , meeste ibannr. opzoeken omdat de meeste bedrijven die nog niet op hun facturen hebben staan, dit kost mij minstens een paar uur werk.
Buiten dit om zijn dit prive gegevens die gewist zijn.
Mijn gegevens waar iemand van de Rabobank inheeft gezeten !
Want DAT is wat IK het ergste vind. het kan dus mensen van de Rabobank kunnen in U en mijn gegevens en deze veranderen.

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Miranda32 schreef:Alle 40 adressen die in mijn bestand stonden ( met ibannr. ) moet ik opnieuw invullen , meeste ibannr. opzoeken omdat de meeste bedrijven die nog niet op hun facturen hebben staan, dit kost mij minstens een paar uur werk.
Want DAT is wat IK het ergste vind. het kan dus mensen van de Rabobank kunnen in U en mijn gegevens en deze veranderen.
Vervelend dat u gegevens opnieuw moet ivullen, maar niet onoverkomelijk.

Vind u uw reactie niet wat overtrokken? De 'Privé gegevens' betreffen alleen personen/bedrijven met een rekeningnummer.
Indien een bedrijf ongeoorloofd geld van uw rekening afschrijft bent u maar al te blij als u dit tegen kunt houden / terug kunt halen. Ook dan hebben ze uw 'privegegevens' nodig. op dat moment heeft u er vast geen probleem mee.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

<zucht> ja natuurlijk, als ze NIET in die gegevens konden , kon je ze ook niet in een RABOBANK SYSTEEM gebruiken.
Maar als je dat een onoverkomelijk bezwaar vind, je hoeft het adresboek niet te gebruiken.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Miranda32 schreef:Alle 40 adressen die in mijn bestand stonden ( met ibannr. ) moet ik opnieuw invullen , meeste ibannr. opzoeken omdat de meeste bedrijven die nog niet op hun facturen hebben staan, dit kost mij minstens een paar uur werk.
Da's jammer van de onnodige tijd en moeite, maar zo te lezen is het geen kwade opzet geweest. De rest van je reactie is in mijn ogen wat overtrokken, zij hebben toegang tot die gegevens om de tussen jullie beiden overeengekomen bancaire transacties en overige werkzaamheden uit te kunnen voeren, daar heb je dus zélf toestemming voor gegeven door een rekening te openen bij ze. Net als dat jullie zelf besloten hebben om jullie zoon toe te voegen.

Dat is hetzelfde als tegen een postbode zeggen dat hij de post moet bezorgen, maar ivm privacy de adressen op de poststukken niet mag zien.

Maar ik lees hier dat het adresboek is gekoppeld aan de pas, en niet aan de rekening. Als er nog een derde pashouder is, zou je met de eventuele inhoud van zijn/haar adresboek een vliegende start kunnen maken met het opnieuw vullen van je eigen?

Miranda32

Mijn vraag was : Mijn adresgegevens zijn uit mijn adresbestand van mijn Rabo internetbankieren verwijderd: Heeft nog iemand dit gehad ?

Ik heb een vraag gesteld, daarop komen reacties, en ik heb daarop geantwoord.
Dat is eigenlijk wat ik van huis uit geleerd heb; Als je een vraag hebt dan stel je die, als iemand mij wat vraagt geef ik daar antwoord op.

Misschien kun je mij uitleggen wat dan wel een gewone reactie is, ik zit eigenlijk niet zoveel op internet mischien zijn de regels hier anders ?

Mallet

Miranda32 schreef:Mijn vraag was : Mijn adresgegevens zijn uit mijn adresbestand van mijn Rabo internetbankieren verwijderd: Heeft nog iemand dit gehad ?

Ik heb een vraag gesteld, daarop komen reacties, en ik heb daarop geantwoord.
Dat is eigenlijk wat ik van huis uit geleerd heb; Als je een vraag hebt dan stel je die, als iemand mij wat vraagt geef ik daar antwoord op.

Misschien kun je mij uitleggen wat dan wel een gewone reactie is, ik zit eigenlijk niet zoveel op internet mischien zijn de regels hier anders ?
Wat verwacht je dan van de mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt? "Ja het is mij ook overkomen, was even vervelend. De bank heeft zijn excuses aangeboden en ik heb de adressen opnieuw toegevoegd?" En dan? Wat wil je daarmee bereiken?

Miranda32

Bij mij is niet alleen mijn adres boek gewist, daarvoor zijn alle nummers in mijn iban aangepast.
Ik heb (voordat) mijn adresboek is gewist een overboeking gedaan naar mijn spaarrekening, iedereen die internetbankiert bij de Rabobank weet hoe simpel dit is.
Alleen mijn geld is overgeboekt naar een bankrekeningnummer waar ik nooit van gehoord heb, een medewerker vertrouwde de " gift " niet en heeft de Rabobank opgebeld, gevraagd of de rabobank contact met mij op wilde nemen, dit heeft de medewerker niet gedaan maar uiteindelijk heeft de medewerker mijn telefoonnummer gegeven.
En zodoende heb ik mijn geld terug gekregen.
Ik heb meerdere bedragen in 1x overgemaakt, alleen deze ene is niet goed gegaan, ik heb sindsdien nog veel overboekingen gedaan op dezelfde computer ( alle zijn correkt gegaan )
Dat ik volgens de Rabobank een virus op mijn computer heb die 1x een bedrag van mijn computer overboekt (naar een instantie waar ook giften aan gedaan worden ) kan maar is niet waarschijnlijk.
Dat een medewerker mij niet wil bellen, maar vervolgens mijn telefoonnummer geeft, is vreemd.
Dat in dezelfde periode mijn adresboek gewist word. Maakt het verhaal BIJNA onmogenlijk.
De Rabobank kan zien dat er een virus op mijn computer zit, maar van welke computer ik de overboeking heb gemaakt kunnen of willen ze niet aangeven.
Ik ben bezig om mijn verzekeringen, mijn prive bakrekening en zakelijke rekening over te zetten naar een andere bank.
Dat er fouten gemaakt worden is onoverkomelijk als er gewerkt word, als een mens of maatschapij denkt dat dit niet gebeurd; of alles in het werk steld om hierover niet aanspreekbaar te zijn, daardoor word de mens of maatschappij niet meer zelf kritisch en plaatst zich ver boven de client, die per definitie ongelijk heeft.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

en plaatst zich ver boven de client, die per definitie ongelijk heeft.
Die zelfde client HAD natuurlijk het rekening nummer kunnen controleren alvorens de overboeking te maken :wink: . Als je trouwens zelf weet van welke computer de overboekingen gedaan zijn waarom moet de Rabobank dat nog aangeven ?

Miranda32

Omdat het antwoord zooo snel kwam dat ik grote twijfels heb of er ook maar 1x naar gekeken is.
Daarbij in kansberekening is de kans dat je de Staatsloterij wint zoveel groter als dat je een nummer binnen je bestaande nummers overboekt, deze bij een instelling komt, een onbekende meer dat 2x belt met de Rabobank om een groot bedrag terug te kunnen storten en daarvoor of daarna is er niets meer gebeurd , dat iedere dag controleren meer een dwangmatige handeling gaat lijken dan op logica, daarbij heb ik op naam gecontroleerd : De mijne, waar ik al 12 jaar op overboek.
Maar het lijkt erop dat een groot aantal mensen het heel normaal vind dat rekening nummers in hun bestaande adres boeken gewijzigt kunnen worden, dat adres boeken gewist kunnen worden .
Misschien moet ik mijn normen en waarden maar eens gaan veranderen :D

Mallet

Wat een warrige verhalen schrijf je! Ik moet echt moeite doen om je antwoorden een beetje fatsoenlijk te kunnen lezen. Ik vind het maar een vaag verhaal. Als al je boekingen verder correct zijn uitgevoerd, maar één boeking mis is gegaan dan moet je jezelf toch afvragen in hoeverre dit allemaal zo rampzalig is als je het doet voorkomen. Als je naar een andere bank wilt overstappen moet je dat doen, maar volgens mij is hier gewoon sprake van een invoeringsfout.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het lijkt mij behoorlijk rampzalig als je bijv. €500 van je betaalrekening overboekt naar je spaarrekening en dat op een goededoelenrekening terecht komt.

Ik heb het idee dat het spaarrekeningbanknr. van TS 'gewoon' in haar lijst van bankrek.nrs staat, zo'n overboeking hoeft niet ingevoerd te worden, dat is een kwestie van twee eigen bankrek.nrs aanklikken.

Misschien was deze medewerker erbij betrokken 8)
http://www.beurs.nl/nieuws/binnenland/3 ... -miljoenen

Miranda32

Hoi Jolijn klopt helemaal wat je schrijft.

asterix346

Ongelezen bericht door asterix346 »

Miranda32 schreef:Omdat het antwoord zooo snel kwam dat ik grote twijfels heb of er ook maar 1x naar gekeken is.
Daarbij in kansberekening is de kans dat je de Staatsloterij wint zoveel groter als dat je een nummer binnen je bestaande nummers overboekt, deze bij een instelling komt, een onbekende meer dat 2x belt met de Rabobank om een groot bedrag terug te kunnen storten en daarvoor of daarna is er niets meer gebeurd , dat iedere dag controleren meer een dwangmatige handeling gaat lijken dan op logica, daarbij heb ik op naam gecontroleerd : De mijne, waar ik al 12 jaar op overboek.
Maar het lijkt erop dat een groot aantal mensen het heel normaal vind dat rekening nummers in hun bestaande adres boeken gewijzigt kunnen worden, dat adres boeken gewist kunnen worden .
Misschien moet ik mijn normen en waarden maar eens gaan veranderen :D
Verhaal wordt zo wel erg warrig. Wanneer heb je geklaagd? Wat was het antwoord van de bank?

Gesloten