LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekening geskimd/leeggeroofd

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
adekkeri

rekening geskimd/leeggeroofd

Ongelezen bericht door adekkeri »

Wij zouden maandag een weekje op vakantie gaan en wilde nog wat geld overmaken naar een andere rekening. Tot onze verbazing was de rekening meer dan leeg. Bij diverse Banken in Denemarken was bruut binnen 1 minuut 3 maal gepint de 5e, 6e en 7e mei. (1 munuut nadat wij zelf boodschappen hadden gedaan bij de Albert Heijn met diezelfde pas). Nu hoorden we van iemand die weer een kennis bij de politie had werken dat waarschinlijk bij de NS de gegevens van onze pas zijn gekopieerd welke vervolgens gebruikt zijn in Denemarken totdat ons limiet bereikt was; 16oo euro gepint. Direct de rekeing geblokkeerd en maandag naar de politie om Proces verbaal te laten opmaken, naar de ABN Amro Bank in Alkmaar, die hadden geen idee waaarheen ze het procesverbaal moesten sturen. Naar de verkeerde afdeling dus. Op onze vakantie gebeld naar de klanten service omdat we nog geen belletje gekregen hadden daar heeft iemand de hele wereld afgebeld (echt haar best gedaan) en we moeten een nieuwe aangifte bij de bank doen (trouwens keurig een brief gekregen met de excuses). Nu maar bij ons eigen kantoor Heiloo. Nu nog hopen dat we ons geld terugkrijgen (ik ga hier eigenlijk wel van uit). Ik kan me niet voorstellen dat ze alleen met onze pasgegevens naar Denmarken zijn gereden. Iemand van de ABN Amro stond al op onze voicemail dat onze pas mogelijk voor fraude gebruikt was. Deze meneer had blijkbaar geen toegang tot onze bankgegevens.
Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe is dit afgelopen?

jjletho

Re: rekening geskimd/leeggeroofd

Ongelezen bericht door jjletho »

Adekkeri,

Ik werk bij een bank in de buurt. Wij hadden ook een aantal klanten waarvan de pas op NS station Heiloo was geskimd.

Wij hebben de klanten verzocht aangifte te doen. Op basis van die aangifte hebben wij bij Interpay gereclameerd.

De gedupeerde klanten hebben bij ons het bedrag bij het inleveren van de aangifte teruggehad. Wij hebben (binnen een week) het geld terug ontvangen van Interpay.

Groeten

JJ

Gesloten