Ook wij ontvingen de de keus van Aegon over de omzetting van het rendementplan en de mogelijkheden die Aegon biedt.
Het verbaast me dat Aegon het ene product stopt terwijl ik niet van een ander product af kan volgens Aegon. Na het stoppen van het spaarloon per 1 januari moet ik zelf de premie voor het spaarloonbedrag naar het toekomstplan overmaken en werd niet aangegeven hoe ik dit product zou kunnen stoppen. Het besluit van de overheid de spaarloonregeling te stoppen moet toch ook automatisch inhouden dat financiële producten die daarmee samenhangen beëindigd kunnen worden?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rendementplan versus toekomstplan
-
Helgaboeren20
Re: rendementplan versus toekomstplan
Ook wij hebben brief ontvangen waarbij Aegon stopt met het rendementplan en deze omzet naar een beleggingsrekening. Vandaag met Aegon contact opgenomen. Omdat wij dit produkt hadden afgesloten voor eventuele studiekosten van onze kinderen hadden wij ook een zekerheidsgarantie afgesproken. Naast de maandelijkse inleg hadden wij het geld wat wij bij de geboorte van onze oudste zoon hadden ontvangen ook als 1e inleg in het produkt gestopt. Nu stopt Aegon met het produkt en wat denk je, geen garantie over de 1e inleg, dus weer geld kwijt geraakt.
Zelf denk ik dat Aegon de bui ziet hangen dat dit gezien de huidige beleggingsresultaten veel aan garantiebedragen kwijt zou zijn en om die reden dan zelf de stekker uit het produkt haalt. Het geeft mij wel weer een gevoel dat als gewone man/vrouw altijd meer geld ergens instopt dan je er uit kan halen.
Trouwens mag Aegon hier zomaar mee stoppen???
Zelf denk ik dat Aegon de bui ziet hangen dat dit gezien de huidige beleggingsresultaten veel aan garantiebedragen kwijt zou zijn en om die reden dan zelf de stekker uit het produkt haalt. Het geeft mij wel weer een gevoel dat als gewone man/vrouw altijd meer geld ergens instopt dan je er uit kan halen.
Trouwens mag Aegon hier zomaar mee stoppen???
Over het Rendementplan, zie de forumbijdrage elders op dit subforum ''Banken''.
Het toekomstplan is -anders dan het Rendementplan- een beleggingsverzekering en dus een woekerpolis. Het Rendementplan is geen polis, want geen verzekering.
Maakt weinig verschil, want met beide producten bent u flink belazerd door Aegon en u niet alleen. Zo'n 2 miljoen klanten van Aegon zijn de afgelopen twintig jaar belazerd met producten als:
*Sprintplan
* Toekomstplan
*Koersplan
*Fundplan
* Rendementplan
* Spaarbeurs
* Vliegwiel
* Vermogensplan
* etc. etc. etc.
Het toekomstplan is -anders dan het Rendementplan- een beleggingsverzekering en dus een woekerpolis. Het Rendementplan is geen polis, want geen verzekering.
Maakt weinig verschil, want met beide producten bent u flink belazerd door Aegon en u niet alleen. Zo'n 2 miljoen klanten van Aegon zijn de afgelopen twintig jaar belazerd met producten als:
*Sprintplan
* Toekomstplan
*Koersplan
*Fundplan
* Rendementplan
* Spaarbeurs
* Vliegwiel
* Vermogensplan
* etc. etc. etc.
Ik heb in 1990 getekend voor een aanvulling op mijn spaarloonregeling.
Ik zit nu opgezadeld met het toekomstplan van de Aegon,dit is echter geen aanvulling maar een vervanging van mijn spaarloon.Hier kwam ik begin van dit jaar achter toen het spaarloon afgeschaft werd.Na veel telefoontjes naar de Aegon kan ik deze polis alleen maar afkopen wat mij heel veel geld gaat kosten.Zijn er nog meer mensen die ook deze ervaring hebben.Ik ben benieuwd naar de reakties
Ik zit nu opgezadeld met het toekomstplan van de Aegon,dit is echter geen aanvulling maar een vervanging van mijn spaarloon.Hier kwam ik begin van dit jaar achter toen het spaarloon afgeschaft werd.Na veel telefoontjes naar de Aegon kan ik deze polis alleen maar afkopen wat mij heel veel geld gaat kosten.Zijn er nog meer mensen die ook deze ervaring hebben.Ik ben benieuwd naar de reakties