LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rentecertificaat Postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Pieter100
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2004 14:48

Rentecertificaat Postbank

Ongelezen bericht door Pieter100 »

Hoe is het mogelijk?
De Nederlandse banken (vooral de grotere zoals Postbank, ING, FORTIS en Rabo) verliezen steeds meer klanten, omdat ze te weinig rente geven voor ons spaargeld.
De Postbank stunt echter al enkele weken met een 2 jarig Rentecertificaat met een rente van 5,5% (5,65% effectief).
Alleen je moet niet proberen dit af te sluiten. Het zal niet lukken!!!
Ik heb reeds 3 weken geleden via internet enkele certificaten aangevraagd, tot op heden heb ik geen enkele reactie van de Postbank mogen ontvangen. Deze week dacht ik, ik bel de klantenservice onder nummer 0900-0933 (5ct per minuut)! Helaas, begin daar ook maar niet aan, na 20 minuten wachten (1 Euro armer) nog niemand aan de lijn. De computer juffrouw zegt alleen dat het erg druk is???? Bel een andere keer terug! Ik heb dus een dag later weer gebeld, helaas weer niemand aan de lijn! Toen naar het Postkantoor. Daar was wel zeer behulpzaam en via een geheim rechtstreeks nummer kwam wel iemand aan de lijn. De betreffende persoon van de klantenservice sprak zeer gebrekkig Nederlands (waarschijnlijk weggekocht bij een Turksebank, want daar hebben ze inmiddels meer ervaring!) Helaas was deze meneer ook niet van plan om mij aan een rentecertificaat te helpen (volgens de internetsite van de Postbank zou dat wel moeten kunnen). Het was veel te druk om dat telefonisch te regelen zei hij. Er belde elke dag klanten met dat verzoek. Het kon echt niet. Ik moest maar gewoon afwachten totdat het certificaat per post gestuurd zou worden. Inmiddels heb ik al ruim 3 weken renteverlies. De Postbank wordt wel elke dag rijker met mijn geld, want op de giro waar het staat te wachten, krijg ik geen Euro rente vergoeding!!!! Schande dat dit allemaal in Nederland kan!!!
Bij de buitenlandse banken is het tegenwoordig heel normaal om via internet een depositorekening af te sluiten met hoge rente. Een druk op de knop en alles is geregeld. De rentevergoeding gaat op het zelfde moment in. Trouwens bij vele buitenlandse banken is de rente al heel lang hoog. Ze zijn volgens de Rabobank net zo betrouwbaar.
Blijkbaar wil de Postbank helemaal geen geld van ons tegen een hogere rente.
Postbank ga lekker door met 2,5% rente!!!

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Rentecertificaat Postbank

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Hoe is het mogelijk?
De Nederlandse banken (vooral de grotere zoals Postbank, ING, FORTIS en Rabo) verliezen steeds meer klanten, omdat ze te weinig rente geven voor ons spaargeld.
De Postbank stunt echter al enkele weken met een 2 jarig Rentecertificaat met een rente van 5,5% (5,65% effectief).
Alleen je moet niet proberen dit af te sluiten. Het zal niet lukken!!!
Ik heb reeds 3 weken geleden via internet enkele certificaten aangevraagd, tot op heden heb ik geen enkele reactie van de Postbank mogen ontvangen. Deze week dacht ik, ik bel de klantenservice onder nummer 0900-0933 (5ct per minuut)! Helaas, begin daar ook maar niet aan, na 20 minuten wachten (1 Euro armer) nog niemand aan de lijn. De computer juffrouw zegt alleen dat het erg druk is???? Bel een andere keer terug! Ik heb dus een dag later weer gebeld, helaas weer niemand aan de lijn! Toen naar het Postkantoor. Daar was wel zeer behulpzaam en via een geheim rechtstreeks nummer kwam wel iemand aan de lijn. De betreffende persoon van de klantenservice sprak zeer gebrekkig Nederlands (waarschijnlijk weggekocht bij een Turksebank, want daar hebben ze inmiddels meer ervaring!) Helaas was deze meneer ook niet van plan om mij aan een rentecertificaat te helpen (volgens de internetsite van de Postbank zou dat wel moeten kunnen). Het was veel te druk om dat telefonisch te regelen zei hij. Er belde elke dag klanten met dat verzoek. Het kon echt niet. Ik moest maar gewoon afwachten totdat het certificaat per post gestuurd zou worden. Inmiddels heb ik al ruim 3 weken renteverlies. De Postbank wordt wel elke dag rijker met mijn geld, want op de giro waar het staat te wachten, krijg ik geen Euro rente vergoeding!!!! Schande dat dit allemaal in Nederland kan!!!
Bij de buitenlandse banken is het tegenwoordig heel normaal om via internet een depositorekening af te sluiten met hoge rente. Een druk op de knop en alles is geregeld. De rentevergoeding gaat op het zelfde moment in. Trouwens bij vele buitenlandse banken is de rente al heel lang hoog. Ze zijn volgens de Rabobank net zo betrouwbaar.
Blijkbaar wil de Postbank helemaal geen geld van ons tegen een hogere rente.
Postbank ga lekker door met 2,5% rente!!!

U bent bepaald niet de enige die problemen heeft met de aanvraag van het Rentecertificaat. Lees hiervoor de ervaringen van andere aanvragers op dit forum maar eens: http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=482
Ook doet de Postbank erg moeiljk met betrekking tot het compenseren van renteverliesin verband met het niet tijdig verwerken van de aanvragen.

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Rentecertificaat Postbank

Ongelezen bericht door Mk »

Ik heb dezelfde ervaring. Een mail aan de klantenservice leverde als respons dat het erg druk is en dat ik moest rekenen op een verwerkingstijd van 3 tot 4 weken. pfff.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Rentecertificaat Postbank

Ongelezen bericht door rvkeuken »

via internet: zelfde ervaring, 4x aangevraagd, 4x niet verwerkt.
telefonisch: aangevraagd, 3 dagen later geld van mn rekening.

BasJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2008 08:02

Re: Rentecertificaat Postbank

Ongelezen bericht door BasJ »

Sinds gisteren krijg je 0.25 minder... terwijl de rente omhoog is gegaan :?:

ton.w
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jun 2004 19:19

Re: Rentecertificaat Postbank

Ongelezen bericht door ton.w »

Als je baalt van je huidige bank neem dan een andere. Er zijn er genoeg.

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Rentecertificaat Postbank

Ongelezen bericht door hejeja »

Op 19 juli vroeg ik een rentecertificaat met een looptijd van 2 jaar aan aan via www.postbank.nl De rente genoemd op hun site was 5,5 %.
Door de grote belangstelling was men niet in de gelegenheid om mijn aanvraag snel te verwerken. Dit moest ik overigens vernemen door er zelf achteraan te gaan. Na ongeveer 10 dagen werd mijn aanvraag alsnog uitgevoerd maar wel tegen een rente van 5,25 %. Dit is de rente die 20 juli op hun site vermeld stond. Ik ben van mening dat zij mij hadden moeten informeren dat ik niet in aanmerking kwam voor de rente zoals gemeld op de aanvraagdatum maar genoegen moest nemen met de rente op de uitvoerdatum. Hoewel er door de regeling koop op afstand 14 dagen bedenktijd is en ik er gemakkelijk vanaf kan vindt ik het zeker niet netjes van de Postbank. Het geeft het gevoel van de klant is toch binnen dus we kunnen het best maken om er een kleinigheidje af te halen. Zo hou je je klanten in de toekomst niet te vriend. Hoewel het maar om paar euro gaat stoort het me wel.

Hejeja

Pieter100
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2004 14:48

Re: Rentecertificaat Postbank

Ongelezen bericht door Pieter100 »

Mijn laatste aanvragen zijn van 11 juli en 16 juli en ik heb precies hetzelfde probleem met de Postbank! Veel te late verwerking (kost ook rentevergoeding die je mis loopt) en tevens een rentepercentage van 5,25% op de Rentecertificaten! Ik heb direct per brief 'n klacht naar de Postbank gestuurd. Ik ga er voorlopig vanuit dat de rente alsnog aangepast zal worden van 5,25% naar 5,5%. :?: :lol:

De juiste datum van wijziging van het rentepercentage was volgens mij 17 juli, het nieuwe percentage stond als ik me niet vergis :idea: op die datum reeds op de Postbanksite!!!t

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Rentecertificaat Postbank

Ongelezen bericht door hejeja »

Dag Pieter,
Je hebt gelijk. Ik heb het certificaat op 16 juli besteld. Eerst gekeken of de rente van 5,5% nog op de site stond. Op 17 juli stond er 5,25 %
vermeld. Op 25 juli is het afgeschreven van mijn rekening en op deze datum staat het ook geregistreerd. Ik heb met hun op 21 juli E-mail contact gehad met geen woord is er gerept over de rentewijziging. Wat dat welkomstpakket nu inhoudt, geen idee. Het gaat mij nu echt om het principe. Mensen die geen internet hebben, er niet bij stil staan of minder alert zijn worden gewoon bedot. Natuurlijk gaat er een brief heen. Het vervelende van de Postbank is toch wel dat ze telefonisch zo moeilijk te bereiken zijn. Ook daar al een paar keer over geklaagd, krijg dan excuus maar daar schiet ik niets mee op.

Hejeja

rile
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2008 16:33

Re: Rentecertificaat Postbank

Ongelezen bericht door rile »

:( Op de rentevergelijkingssite van www.fx.nl/sparen/deposito staat 15-08-2008 nog De Postbank met 5.50% voor een rentecertificaat van 2 jaar. Na dagenlang bellen via skype en niemand aan de lijn krijgen, inspreken en niets terug horen lukte het me deze 15 augustus na 20 minuten iemand aan de lijn te krijgen. Hij kon alles regelen er stond voldoende geld op mijn giro echter..de rente was nu 5%! Op mijn vraag waarom ik dan nog 5,50 lees op bijv. www.fx.nl sparen, vertelde hij dat het sinds een paar weken van 5,25 naar 5,00% was gegaan. Teleurstellend maar ik heb dan maar een certificaat genomen voor 5%. Vandaag 16 augustus lees ik bij "Spaarinformatie"dat de 5% op 15 augustus was ingegaan, de dag dat ik eindelijk iemand aan de telefoon kreeg en kon aanvragen. Ik heb hem duidelijk vermeld enige dagen niemand aan de lijn te hebben kunnen krijgen en het zou netjes geweest zijn als mij alsnog dan 5,25 % was aangeboden. Niet klantvriendelijk!deze bank!

Gesloten