LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rood staan bij Postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
boebele

Rood staan bij Postbank

Ongelezen bericht door boebele »

Toen ik nog student was stond ik regelmatig rood bij de Postbank, ik had zo'n studentenkrediet aangevraagd. Nu heb ik een normaal doorlopend krediet, maar ik wil deze opzeggen omdat ik liever niet rood wil staan. Wat blijkt nu? Bij de Postbank is er geen nulgrens. Ik kan de mogelijkheid tot rood staan dus niet uitzetten. De grens ligt op -250 euro. Naja, dat wil ik dus niet want ik ken mezelf.

Is dit niet een beetje achterlijk?

boebele

Re: Rood staan bij Postbank

Ongelezen bericht door boebele »

hmmm, volgens mij heb ik geen doorlopend krediet, maar heb ik gewoon mogelijkheid tot rood staan...

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ze zullen wel moeten vermoed ik, maar je moet wat meer aandringen. Vaak verdienen banken geld aan je als je rood staat en dat geven ze natuurlijk niet zomaar op.

Ricert

Ongelezen bericht door Ricert »

Ik vermoed dat het zo zit.
Je had een studentenrekening en daar op de mogelijkheid tot rood staan. De postbank noemt dit een RCK (Rekening Courant Krediet).
Bij het afstuderen of stoppen met je school ben je van studentenrekening gegaan naar girorekening. Je Rck is vermoedelijk een Girokwartaalkrediet geworden waarbij je dus van de BKR notering afbind maar wel de verplichting hebt dat als je roodstaat je binnen 3 maanden minimaal 1 X 24 uur op een werkdag positief staat.
Mocht je je betalingsverplichting niet na komen dan zet de bank het zelf terug na een totale blokkade negatief boeken. Mocht jij als klant zijnde niet meer een Girokwartaalkrediet willen dan zet de bank het terug naar 250 euro zodat als en bijvoorbeeld een Automatische incasso afgaat en je hebt net niet genoeg geld het toch door kan gaan.
Mocht je ook deze mogelijkheid niet willen omdat zoals jezelf aangeeft daar misschien niet mee om kunt gaan dan kan ook deze mogelijkheid eraf maar dan moet je dit wel expliciet melden!

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

hmmm, volgens mij heb ik geen doorlopend krediet, maar heb ik gewoon mogelijkheid tot rood staan...
Dus een salaris- of consumptiefkrediet :wink:

Gesloten