LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rood staan

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Emmy75

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Emmy75 »

helpohhelp schreef:Er zit inderdaad niks anders op dat zoveel mogelijk incasso's te blokkeren en deze rekening pas betalen als het kan. Je hebt gelijk: de bedrijven doodvallen met hun atuomatsiche incasso's. Ze kunnen het krijgen als ik het geld heb, niet eerder. Ik vertik het om nog langer voor hun plezier rood te staan!
Kijk ook eens even of de bedrijven mogelijkheden hebben voor accept e-mail of iets dergelijks. Dat is vaak ook gratis of kosten zijn in ieder geval lager.

Wel wil ik u adviseren goed met alle bedrijven te communiceren. Zomaar op eigen houtje storneren zonder bericht, doet het vaak ook niet zo goed als ze niet weten wat er aan de hand is. Dan sturen ze juist sneller incassobureau's ed en die kosten kunt en wilt u er ook niet bij hebben.
helpohhelp schreef: Overigens schuldhulpverlening kon mij niet helpen, daarvoor was de achterstand weer te gering!
Slechte zaak! Mensen moeten eerst verder in de <piep> komen voor ze hulp kunnen krijgen. Als ze eerder hulp kunnen krijgen zijn de problemen ook makkelijker/sneller op te lossen. Ik zeg niet dat het makkelijk is maar wel makkelijker dan als iemand veel verder in de je-weet-wel zit.

Ga ook eens onderzoeken of u kwijtschelding kunt krijgen voor gemeentelijke lasten, als u dit nog niet onderzocht had. Misschien kunt u hulp krijgen van een voedselbank, ja ik weet dat het een moeilijke stap kan zijn maar als u het nodig heeft en gebruik van kunt maken, is het verstandig dat te doen.

U kunt ook eens goed op internet rondsnuffelen. Er zijn allerlei bedrijven die regelmatig gratis proefmonsters van vanalles en nogwattes verstrekken, soms moet u daarvoor wel een review schrijven van uw gebruikservaring. Vraag eventueel aan goede vrienden of familie of u op hun naam/adres ook 1 mag laten aankomen (meestal is het max. 1 per adres). Dan heeft u meerdere proefverpakkingen en soms is het toch weer een keer gratis wasmiddel voor de wasmachine of zo, alle beetjes helpen. U kunt ook eens op zoek naar sites voor andere bespaartips. Het internet staat er vol mee.

@wa,
Helemaal mee eens, goed verwoord!

Emmy75

Oja even vergeten.
Over die gratis proefverpakkingen sites. Wel heel goed opletten dat het echt gratis is en dat er geen verzendkosten of iets betaald hoeven te worden of u aan een soort abonnement vastzit met vervolgzendingen. Ook liever niet kopen en geld terug dingen als u de site niet kent.

Heeft u een kat ?
Whiskas heeft een actie, men kan een gratis proefverpakking aanvragen. Toch weer een gratis maaltje voor de kat.

Mousy

Ongelezen bericht door Mousy »

Dat doe ik ook hoor gratis producten aanvragen (nog steeds en ook op bijv het adres van ouders of een vriend). En ook heb ik vaak 2e hand kleding/ meubels ed gekocht. Ik heb t nu niet slecht maar moet ook zorgen dat ik elke maand rond kom en dat is nog steeds moeilijk.
Misschien dat u op ander dingen kunt bezuinigen, bijv op luxe zoals tv , internet, telefoon etc dat zijn nl geen eerste levensbehoeftes.
ik weet t klinkt hard maar zo kom je er wel. Ik heb t vroeger ook moeten doen met bijv een oude pc en sloom internet (zelfs hele periode zonder) maar zo bespaarde ik wel en zo kwam ik wel uit mn dal en ik heb diep gezeten heel diep.
Ik was erg ziek mn ex zou voor de rekeningen zorgen , tot ik erachter kwam dat niets betaald was huur, stroom en gas en andere vast lasten 3 maanden achterstand. Ex weg en geld weg....
Zie dat maar eens te betalen als je maar een uitkering hebt. Ik praat hier wel over 10 jaar geleden. Ik heb er hulp bij gehad van familie , kan er mischien iemand jouw ook helpen en ik weet dat er bij het maatschappelijk werk ook mensen zijn die kunnen helpen om uw finacien op orde te krijgen.
Idd een goeie, kijk eens waar je kwijtschelding voor kan krijgen.

En je kan bijv ook clix/parels gaan sparen bij euroclix of bij moneymiljonair, kost niet alleen elke dag ff een paar minuten voor het lezen van de mail, en soms enquetes invullen. (wel goed ff kijken idd of het gratis is en er niets aan vast zit zoals bij die zogenaamde "gratis" sokken en scheermesje das nl een abonnement)
Ik kan ongeveer bij moneymiljonair elke 3 maanden 12,50 laten uitbetalen. het is niet veel maar alle beetjes helpen. Euroclix soms ook elke 3 maanden 10euro. Als je bijv ergens een bestelling doet kan je dat ook via hun site doen dan krijg je extra clix/parels maar alleen doen als je al van plan was iets aantekopen.

Emmy75

Helemaal geen internet vind ik wel een nadeel in een dergelijk geval. Bankzaken kunnen beter en makkelijker gemanaged worden met internetbankieren en men is niet afhankelijk van het afschrift.

Ook de gratis proefverpakkingen kan men dan niet aanvragen e.d.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Leo The Emperor schreef:
Chips heb ik in jaren al niet meer gegeten. Ik drink water omdat koffie te duur is. Kaas koop ik niet omdat het te duur is. Etc...
Van een (bijstands)uitkering kan men nog steeds dagelijks een bakke koffie doen, en een boterham met kaas eten. Dit is enigzins overdreven, (of wordt veroorzaakt doordat er nog andere schulden uit het verleden nu afgelost moeten worden.)

Klopt dat kan zeker , anders zou bijna elk mens op water en droog brood zitten.

Bij de instantie van je uitkering kan je hulp vragen , dan bedoel ik geen schuldhulpvereniging ,maar een maatschappelijk werker.

Mousy

Emmy75 schreef:Helemaal geen internet vind ik wel een nadeel in een dergelijk geval. Bankzaken kunnen beter en makkelijker gemanaged worden met internetbankieren en men is niet afhankelijk van het afschrift.

Ook de gratis proefverpakkingen kan men dan niet aanvragen e.d.
Ja dat is waar maar soms is het niet anders, als je anders geen geld voor eten hebt? Een internet abo kost vaak rond de 20 euro of meer en daar kan je een week van eten..... (als je alleenstaande bent)

Emmy75

Mousy schreef:Ja dat is waar maar soms is het niet anders, als je anders geen geld voor eten hebt? Een internet abo kost vaak rond de 20 euro of meer en daar kan je een week van eten..... (als je alleenstaande bent)
Als er een goed contact is met de buren, kan men misschien gebruik maken van hun wifi verbinding.

Mousy

Ja zoiets kan ook. Als je echt wil kan t wel goedkomen. Maar je zal vaak dan met vele dingen een stapje terug moeten doen. Ik at bijv graag brood van de bakker kosten 2,10 per brood.
Maar bij de AH heb je bijv 3 broden voor 2euro (met bonus kaart)
Tis maar net wat men wil.

miertje62

Ongelezen bericht door miertje62 »

Ik wil rood staan niet promoten, maar dit ligt dus echt aan de SNS bank.
Door omstandigheden heb ik 1x 400 tekort gehad voor mn hypotheek, kreeg direct een brief dat ik binnen 5 dagen moest betalen , dat anders mn hypotheek direct op eisbaar zou worden........ik had niet eens een volle maand achterstand.Normaal gesproken komen er dreigingen na 3 maanden achterstand. Ik heb in mijn omgeving ook mensen die wel eens achter lopen, maar daar word door de bank wel wat normaler gereageerd........

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@wa

ja we snappen wel hoe je het bedoelt hoor,niet TE lang achterstand enz...
je hebt het goed gedaan!

idd goed idee van de mensen hier proefverpakkingen enz...
en toen wij zonder internet zaten...4 mnd!!!!!!!!!!!! door een storing hoor..
bij een andere provider toen nog...
hebben we op het internet van de buren gezeten...goed contact mee dus..visa versa..
als je het niet te gek maakt met internetten en dan bedoel ik hele bestanden willen downloaden(films of iets) dan merken de buren er niks van.
vroeger kon je het nog stiekem doen ihihihi maar ja tegenwoordig heeft iedereen zijn internet wel beveiligd,tenmiste als hij slim is :wink:

mousy vind dat je wel slim bezig bent..
tja brood van de bakker is lekker,maar als je daarmee andere dingen niet kan doen?
het is dat ik al 14 jaar niet meer bij een verse bakker werk ,anders had ik je elke dag een vers brood gegeven,als je ziet wat er dagelijks weggaat!!
ik hoop dat je goede mensen in je omgeving hebt en die af en toe eens wat geven.
zelf heb ik een vriendin die te trots is om wat aan te pakken..maar dan doe ik het op een andere manier...
laat nu net de shampoo(die ik nooit gebruik)bij het kruidvat in de aanbieding zijn..4 voo 6 euro...oh ik kan er niet tegen vind het geen fijn spul neem jij het maar..(ff eentje opengemaakt en heel klein beetje uitgespoten,kan er ook niet tegen voor de ogen ihihih)
zo doe ik het heel vaak..of kom we gaan ff naar de winkels...
ff bakkie doen ergens..en dan betaal ik...
dat accepteerd ze dan met morren,maar ze weet hoe ik ben...en anders doe ik het via de kids...die geef ik altijd wel wat..
heb een h&m bon gehad nou daar koop ik nooooit wat :lol:
daarin tegen is ze kapster en doet ze mijn haar..wat ze gratis wilt doen...not.
niet als ze er zo bij zit..
en idd ze had geen pc,nu is mijn man erg bezig met die dingen en die flanst van 3 oude pc's zo een werkende in elkaar ,en hoppa ze is happy..ja het is niet de allernieuwste maar zei is er blij mee ,kan internetten en de kids kunnen er wat op doen...nou meer heeft ze niet nodig..printer en oud scherm erbij ,hoppa..
hoh ik zeg niet dat ik leggende gelden heb en de naam geef graag heb..maar bij sommige kan je soms echt wel even wat doen...een klein gebaar kan voor iemand in een situatie al heel wat zijn...althans zo ben ik..
en eigenlijk hoop ik dat er meer mensen zo zijn...je ziet heus wel of iemand het zlef doet of ...in een situatie zit..vooral als je iemand al lang kent,zoals ik mijnv rindin

doradora456

Ongelezen bericht door doradora456 »

het is geen vetpot, maar het is te doen met een uitkering.
mijn vriendin heeft ook een uitkering.
zij neemt elke maand een vast bedrag van de bankrekening voor de boodschappen en kleding. voor de medische eigen bijdrage zet zij ook een vast bedrag weg op een aparte bankrekening. en ze spaart zelfs ook nog een klein bedrag zodat ze op vakantie kan.
misschien is het een idee om toch eens alles op te schrijven, inkomen en uitgaven. dan zou er iemand van maatschappelijk werk of de sociaal raadslieden samen met u naar kunnen kijken of u alles krijgt waar u recht op hebt en waar u op zou kunnen bezuinigen.

met u uitkering heeft u mogelijk recht op:
huurtoeslag
zorgtoeslag
kwijtschelding gemeentelijke belastingen
kwijtschelding waterschap
langdurigheidstoeslag

Mousy

Dank je voor het compliment Rozemarijntje
Maare ik heb t nu niet meer zo slecht hoor als toen. Het is nog geen vetpot maar de rekeningen zijn elke maand betaald, ik geniet van wat ik nu heb en ben tevreden. Rijd bijv ook bewust geen auto k heb een snorscooter, veel goedkoper in verzekering, onderhoud e.d.
Dus als men een auto heeft kan men daar ook op bezuinigen.

Dr zijn zoveel manier om kleine beetjes te besparen je moet gewoon erg flexibel zijn.
En als je internet hebt kan je ook kijken voor aanbiedingen bij de winkels en dan bijv die dag groente eten wat in de aanbieding is (seizoensgroente kopen scheelt ook enorm in de winter geen sla eten etc.) en zo kan k nog wel ff doorgaan.

Emmy75

Mousy schreef:Ik at bijv graag brood van de bakker kosten 2,10 per brood.
Maar bij de AH heb je bijv 3 broden voor 2euro (met bonus kaart)
Zelfs daar zijn oplossingen voor als men toch brood van de bakker wil eten. Ga eens praten met de plaatselijk bakker(s), misschien kan men het brood kopen voor de helft ofzo als het toch over is en weggegooid moet worden.

Zo liep ik een keer 20 min voor sluitingstijd langs een bakker (een bekende met een B). Er stond een meisje buiten die sprak me aan, alle brood was nu voor de helft omdat ze het anders toch moesten weggooien en dan verkopen ze het liever voor de helft. Ik zeg oh dan ga ik wel even kijken, ik heb bijna geen brood meer in huis. Ik liep met 6 broden naar buiten, ach heb een diepvries.
Mousy schreef: En als je internet hebt kan je ook kijken voor aanbiedingen bij de winkels en dan bijv die dag groente eten wat in de aanbieding is (seizoensgroente kopen scheelt ook enorm in de winter geen sla eten etc.) en zo kan k nog wel ff doorgaan.
Dat scheelt ook heel veel. Of eens gaan kijken op het einde van een zaterdag wat daar aan groente weg wordt gegooid. Dat is vaak gewoon nog goed (wel wat meer schoonmaken en afval) maar na het weekend niet meer verkoopbaar.

Met creativiteit en moeite is er veel mogelijk. Ik las een poos terug een artikel van een vrouw die zich voornam van 1 euro per dag te leven (ook eten en drinken). Mensen in haar omgeving dachten dat ze niet goed wijs was en dat het niet kon. Ze heeft het een jaar gedaan en het ging inderdaad. Ze was meester geworden in leven op proefmonsters, gratis dingen verzamelen en gratis proeverijen aflopen. Dan heeft men ook een maaltijd.

Mousy

Volgens mij word bijna al het brood hier verkocht en/of opgehaald door iemand.
Je moet echt s'morgens brood gaan halen anders is het op. En is er alleen nog van dat hele donkere brood (bleegh)
Maar ik kan nu wel weer een brood van de bakker betalen hoor daar gaat t niet om. Maar noemde het als voorbeeld voor de TS
Je kan gewoon op zoveel dingen bezuinigen als je maar idd creatief bent

Emmy75

@Mousy,

Gelukkig vind ik alle brood van de bakker lekker dus dat zou voor mij geen probleem zijn.

Ik bedoelde het dan ook als aanvulling voor TS of iemand anders die het leest en nuttig zou kunnen vinden. Wel fijn dan dat u dat weer kan kopen. Sja sommigen vinden dit belangrijk en anderen dat. Dat maakt ook niet uit. Ik vind brood van de bakker ook lekker, maar koop ook regelmatig de broden van de appie, zoals het maïsbrood of andere zaden en pittenbroden. Dat zijn wel de iets duurdere broodsoorten maar goedkoper dan van de bakker. De broden 2 voor 3 euro vind ik niet zo lekker, maarja als het zou moeten is het wel te happen.

Mousy

Ja erg fijn dat het tegenwoordig wel beter gaat met alles en geen rare "verrassingen" meer heb zoals toen.
Maar daardoor ben ik wel creatiever geworden met zoeken naar goedkope alternatieven. En pas sommige dingen nog steeds toe.
Als ik die 3 broden voor 2 euro haal neem ik alleen wit hoor t andere vind k ook niet te eten.
En als men dan over vitaminen heeft, voor 2 euro een potje bij de action.
Ik ben verder gezegend dat ik groenten en aardappelen van mn ouders krijg uit de volle grond en ook nog biologisch. En anders kan ik t wel bij een boer halen, woon in drenthe en in een dorp.
Rondkomen van een uitkering ligt er ook wel aan waar je woont denk k zo.
huren bijv zijn hier veel lager en meer opties om aan voordelig eten e.d. te komen.

Emmy75

Mousy schreef: Rondkomen van een uitkering ligt er ook wel aan waar je woont denk k zo.
huren bijv zijn hier veel lager en meer opties om aan voordelig eten e.d. te komen.
Zeker weten dat het uitmaakt.

Waarschijnlijk omdat u nu dit soort dingen nog steeds toepast (dit slijt er automatisch in), is het gelukt dat u nu zelfs wat kunt sparen en opzij zetten voor vervelende verrassingen. Hierdoor komen deze ook niet zo zwaar aan. U heeft immers geleerd met minder rond te komen dus kunt u nu wat overhouden. Niet meer roodstaan is ook goedkoper en een beetje op een spaarrekening levert ook een beetje geld op. Ik heb het zelf ook niet nodig maar let erg op de besparingen bij aankopen. Dingen kopen die in de reclame zijn in de supermarkt en extra inslaan als het een goeie aanbieding is. Zeker als het niet maar beperkt houdbaar is, is dit heel goed mogelijk. Maar om dit echt goed te kunnen doen moet men wel wat extra geld hebben om mee te kunnen schuiven.

Mousy

Emmy75 schreef:
Mousy schreef: Rondkomen van een uitkering ligt er ook wel aan waar je woont denk k zo.
Zeker weten dat het uitmaakt.

Waarschijnlijk omdat u nu dit soort dingen nog steeds toepast (dit slijt er automatisch in), is het gelukt dat u nu zelfs wat kunt sparen en opzij zetten voor vervelende verrassingen. Hierdoor komen deze ook niet zo zwaar aan. U heeft immers geleerd met minder rond te komen dus kunt u nu wat overhouden. Niet meer roodstaan is ook goedkoper en een beetje op een spaarrekening levert ook een beetje geld op. Ik heb het zelf ook niet nodig maar let erg op de besparingen bij aankopen. Dingen kopen die in de reclame zijn in de supermarkt en extra inslaan als het een goeie aanbieding is. Zeker als het niet maar beperkt houdbaar is, is dit heel goed mogelijk. Maar om dit echt goed te kunnen doen moet men wel wat extra geld hebben om mee te kunnen schuiven.
Heb altijd geleerd zuinig te zijn en denk dat , dat een goede opvoeding geweest is. Als ik wat wou hebben moest ik ervoor sparen idd. Nu zie ik sommige jongeren zomaar een nieuwe scooter hebben gekregen van pa en ma.
Mn eerste brommertje heb ik zelf betaald van mn spaarrekening toen ik 17 was Ook werkte ik als tiener na schooltijd, maakte kantoren schoon. Daar leer je wat van en niet zoals de jongeren nu tegenwoordig alles maar zomaar krijgen.
Sparen is op t moment nog moeilijk maar het zit eraan te komen.

Emmy75

Wij hebben op dat gebied een soortgelijke opvoeding meegekregen en daar is niets mis mee denk ik.

Mousy

idd niets mis mee

Gesloten