LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RSB Royal Bank Of Scotland

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
tneh

RSB Royal Bank Of Scotland

Ongelezen bericht door tneh »

Hallo ik zit met een vraag waar ik hier weinig over kan vinden met de zoekfunctie.

Is de Royal Bank Of Scotland wel een betrouwbare bank ?

http://www.rbsbank.nl

Ik wil mijn doorlopend krediet die ik nu bij de postbank heb verhogen.
Aangespoord door alle spotjes en door alle waarschuwingen hier heb ik voor de grap eens de dsb bank gebeld en gevraagd naar hun aanbieding. Die heb ik alleen mondeling gehad, ben er niet geweest en ben dat ook niet van plan. Mijn huidige krediet beviel prima maar vrijdag is de motor van mijn auto kapot gegaan en moet nu een andere auto op korte termijn. Nog een keer, ik ben niet van plan met de DSB in zee te gaan.

Toen ik de postbank belde met de aanbieding van de DSB of ze die ook konden maken kreeg ik een negatief antwoord. Andere sites zitten surfen en via mistermoney (is dat eigenlijk een betrouwbare site? http://mistermoney.rtl.nl/lening-vergelijk.asp ) op de goedkoopste daar, de Royal Bank Of Scotland uitgekomen. Ook maar eens gebeld, ze konden dezelfde bedragen als de DSB aanbieden. hmmm ze sturen me een nu een offerte, die heb ik nog niet binnen, maar het advies was om de kleine lettertjes goed te lezen. Ze bieden wel een protectieplan maar daar hoef ik geen gebruik van te maken volgens de dame aan de telefoon. Heb de 'online' voorwaarden zitten lezen en het leest als een verzekering, waarbij je 0.25% van het totaal uitstaande saldo bij het protectieplan en 0.55% bij het serviceplan PER MAAND betaalt. Dus ik lees dat als je 10.000 euro leent, je 55 euro per maand betaalt voor het serviceplan. Dat vanaf je termijnbedrag 200-55 = 145 euro voor aflossing EN de rente...

Morgen de OHRA en andere gevestigde banken eens proberen, maar vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met deze RBS bank...

Groetjes

Gerborgh

Re: RSB Royal Bank Of Scotland

Ongelezen bericht door Gerborgh »

RBS is een prima en degelijke bank die sinds enige jaren ook op de Nederlandse markt actief is. De administratie van geldleningen wordt veelal afgehandeld door Stäter in Amersfoort.

Meeste bekendheid heeft RBS gekregen in de afgelopen periode als een van de partijen (samen met Fortis en Santander) die ABN AMRO heeft overgenomen. Misschien zegt dit laatste al genoeg over de financiële draagkracht van RBS!

Kan je gerust mee in zee gaan, dus.

Joop123

Ongelezen bericht door Joop123 »

een protectieplan?
hmmm dat klinkt als geld binnen halen via een andere weg dan dmv rente.
Als jij jezelf voor 10.000 wil 'protecten' dan moet je het doen. Overlijden verzekeren ok, maar laat je niet allerlei troep aansmeren...

kabouter2508

Ongelezen bericht door kabouter2508 »

Het protectieplan beschermd je tegen de volgende punten.
1. bij ongewenste werkeloosheid
2. bij ongewenst arbeidsongeschiktheid
3. bij ovelijden.
Hier moet natuurlijk voor betaald worden dit is bij rbs 0.80% extra rente van het openstaande bedrag. Dit is een vrijwilligekeuze en moet niet.
Ik heb mijn dk van de rabobank met 10.05% rente op jaar bassis overgesloten naar de rbs met een rente van 7.7% zonder protectieplan en ik ben tevreden.

met vriendelijke groet,
kabouter

annemie76

Ongelezen bericht door annemie76 »

hallo ik zit met dezelde vraag. einde dit jaar een hypotheek maar ook willen we lening om de periode te overbruggen en later in de hypotheek op te nemen

via google zoeken kwamen we uit op http://www.lening-geld-lenen.nl/ waar eerst nog bank of scotland stond met een reclame. waren die echt door consumentenbond aanbevolen?

of gewoon zelfde als hypotheekbank nemen? lasti lastig dit

Erkend Adviseur

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Even voor de duidelijkheid: RBS (Royal Bank of Scotland) heeft onlangs een deel van de activiteiten van ABN Amro overgenomen.

De hypotheekverstrekker BoS (Bank of Scotland) is een andere partij.

NicoPet

Ongelezen bericht door NicoPet »

Bedankt voor de informatie en vragen die we ontvingen. Voor alle duidelijkheid: de RBS zoals wij die in Nederlande kenden is overgenomen door Santander in juli van dit jaar, zie:

http://www.lening-geld-lenen.nl/lening- ... /santander

Gesloten