LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] "Service" ABN-AMRO
"Service" ABN-AMRO
Op 6 januari 2005 een rekening van € 16,50 ontvangen voor kaartbijdrage creditcard. Dezelfde dag geschreven dat ik per eerstvolgende vervaldatum mijn creditcard niet meer wil verlengen ( 31 12 05 ).
Op mijn antwoordapparaat stond op 7 januari 2005 een bericht van ABN-AMRO van een dame waar ik de naam niet kon horen. Ze vroeg of ik de kaart z.s.m. op het plaatselijke kantoor kon afgeven.
Zelfde dag gebeld met 0900 - 0024 gebeld. Kom ik 15 minuten in de wacht. Daarna het verhaal aan de dame van het landelijk nummer verteld en dat ik na betaling nog recht heb op 12 maanden gebruik van creditcard omdat ik daar net over betaald had.
"O maar dan moet u uw plaatselijke kantoor hebben. Die heeft geen telefoon. Zij zou mij door verbinden met betreffend kantoor.
Daar ook weer 10 minuten in de wacht. Weer het verhaal verteld. De man wist nergens van en keek het na. Ik weet niet wie de dame is die u gebeld hebt. Moet u uw mensen leren om hun naam duidelijker uit te leren spreken op een antwoordapparaat.
Er is overleg geweest met een commissie en banken dat als bejaarde klanten die slecht ter been zijn de gratis enveloppen kunnen behouden
als de afstand naar de bank 2 1/2 of meer kilometers zijn. In mijn geval is dat zo. Maar helaas geen gratis enveloppen en mij laten dwingen door een bank om te gaan telebankieren daar pas ik voor, plus het feit dat ik daar geen vertrouwen in heb.
Verhalen van zoon en schoonzoon hebben dit wantrouwen niet weg kunnen nemen, zij ondervinden de nodige problemen met internet bankieren. Wat is de uitspraak over de gratis enveloppen o.a. geworden ? Met mijn auto kan ik niet bij de bank komen, dus moet iemand anders dat voor mij doen. Ik kan enveloppen kopen voor € 0,29
per stuk. Gut, gut wat een fantastische klantenservice van deze bank.
50 jaren geleden werd je met de vlag bij de bank ingehaald om maar vooral klant te worden en nu kotsen ze je eruit.
Op mijn antwoordapparaat stond op 7 januari 2005 een bericht van ABN-AMRO van een dame waar ik de naam niet kon horen. Ze vroeg of ik de kaart z.s.m. op het plaatselijke kantoor kon afgeven.
Zelfde dag gebeld met 0900 - 0024 gebeld. Kom ik 15 minuten in de wacht. Daarna het verhaal aan de dame van het landelijk nummer verteld en dat ik na betaling nog recht heb op 12 maanden gebruik van creditcard omdat ik daar net over betaald had.
"O maar dan moet u uw plaatselijke kantoor hebben. Die heeft geen telefoon. Zij zou mij door verbinden met betreffend kantoor.
Daar ook weer 10 minuten in de wacht. Weer het verhaal verteld. De man wist nergens van en keek het na. Ik weet niet wie de dame is die u gebeld hebt. Moet u uw mensen leren om hun naam duidelijker uit te leren spreken op een antwoordapparaat.
Er is overleg geweest met een commissie en banken dat als bejaarde klanten die slecht ter been zijn de gratis enveloppen kunnen behouden
als de afstand naar de bank 2 1/2 of meer kilometers zijn. In mijn geval is dat zo. Maar helaas geen gratis enveloppen en mij laten dwingen door een bank om te gaan telebankieren daar pas ik voor, plus het feit dat ik daar geen vertrouwen in heb.
Verhalen van zoon en schoonzoon hebben dit wantrouwen niet weg kunnen nemen, zij ondervinden de nodige problemen met internet bankieren. Wat is de uitspraak over de gratis enveloppen o.a. geworden ? Met mijn auto kan ik niet bij de bank komen, dus moet iemand anders dat voor mij doen. Ik kan enveloppen kopen voor € 0,29
per stuk. Gut, gut wat een fantastische klantenservice van deze bank.
50 jaren geleden werd je met de vlag bij de bank ingehaald om maar vooral klant te worden en nu kotsen ze je eruit.
Re: "Service" ABN-AMRO
Ooit een verhaal gehoord/gelezen van misbruik van Internet Bankieren? Ik niet. Ik heb met twee banken ervaring en als je de inlogcodes en wachtwoorden geheim houdt is er niets aan de hand.
Je (schoon)zoon heeft wellicht TECHNISCHE problemen ondervonden met Internet Bankieren, maar de kans op frauduleuze handelingen is te verwaarlozen. Zo te zien kun je met een pc omgaan, dus moet Internetbankieren vast lukken. Beetje met je tijd meegaan, hoor!
Je (schoon)zoon heeft wellicht TECHNISCHE problemen ondervonden met Internet Bankieren, maar de kans op frauduleuze handelingen is te verwaarlozen. Zo te zien kun je met een pc omgaan, dus moet Internetbankieren vast lukken. Beetje met je tijd meegaan, hoor!
-
Even inhakend op de opmerking dat je nog nooit van verhalen hebt gehoord of gelezen van misbruik van internet-bankieren...
Ja, dat jij daar nu nooit over gehoord hebt is vergelijkbaar met wanneer de politie zegt dat criminaliteit is afgenomen omdat er minder aangiftes binnenkomen.
Lees de berichten op de volgende links eens.
http://www.niburu.nl/index.php?showarti ... cleID=2758
http://www.seneca.nl/smartsite392.htm
http://www.webwereld.nl/nieuws/20248.phtml
http://www.xs4all.nl/veiligheid/phishing
http://www.webwereld.nl/nieuws/19780.phtml
Ja, dat jij daar nu nooit over gehoord hebt is vergelijkbaar met wanneer de politie zegt dat criminaliteit is afgenomen omdat er minder aangiftes binnenkomen.
Lees de berichten op de volgende links eens.
http://www.niburu.nl/index.php?showarti ... cleID=2758
http://www.seneca.nl/smartsite392.htm
http://www.webwereld.nl/nieuws/20248.phtml
http://www.xs4all.nl/veiligheid/phishing
http://www.webwereld.nl/nieuws/19780.phtml
Die kaart moet 2 maanden voor de vervalmaand opgezegd te worden. Als je nu opzegt moet die kaart ook ingeleverd worden, alhoewel je wel met je nummer nog via internetaankopen kan doen. Dus dat schiet niet echt op. Je kan beter in je agenda op 1 oktober iets neerzetten als "Creditcard opzeggen!"
Verder is internetbankieren via de ABN Amro erg veilig, omdat je alleen je pincode hoeft te onthouden. Via een paslezer en de ABN Amro-site log je dan in. Wanneer de pincode niet bekend is, kan er ook niet ingelogd worden.
Dat phishing en keyloggers lijkt me vooral van toepassing wanneer je gebruikt maakt van login-names en paswoorden. De Postbank hanteert volgens mij zo'n systeem. Alle andere banken doen het via zo'n paslezer.
Verder is internetbankieren via de ABN Amro erg veilig, omdat je alleen je pincode hoeft te onthouden. Via een paslezer en de ABN Amro-site log je dan in. Wanneer de pincode niet bekend is, kan er ook niet ingelogd worden.
Dat phishing en keyloggers lijkt me vooral van toepassing wanneer je gebruikt maakt van login-names en paswoorden. De Postbank hanteert volgens mij zo'n systeem. Alle andere banken doen het via zo'n paslezer.
Sorry hoor, EchteMeisje. Als je een beetje gezond verstand hebt reageer je niet op dergelijke mailtjes, waag je er op zijn minst een telefoontje met je bank aan of kijk je op de site van je bank. Trouwens, als je een goede provider hebt, die een spamfilter aanbied, ontvang je dergelijke mailtjes niet eens.
En wat dan nog als je er toch in slagen je inloggegevens te achterhalen? Voor het doen van transacties is er altijd nog een unieke transactiecode nodig!
En wat dan nog als je er toch in slagen je inloggegevens te achterhalen? Voor het doen van transacties is er altijd nog een unieke transactiecode nodig!
Ik snap de reactie van echt Meisje ook niet. In dit specifuieke geval( ABNAmro) heb je een e=dentifier nodig die voor elke transactie een unieke code afgeeft. Code fout?? Geen overboeking!!!! Zo safe als wat. Ik heb er nog nooit moeilijkheden mee ondervonden.
-
Sorry hoor, maar geen enkele bank geeft toe dat er middels phishing - want zo heet deze methode - misbruik wordt gemaakt van telebankieren. Dat het van de Postbank bekend is geworden kwam ook niet vanuit dat bedrijf.
Door middel van phishing kun je ook zonder de kaartlezer het e.e.a. voor elkaar krijgen.
En voor wat betreft het gebruiken van gezond verstand...Tja, als iedereen dat zou hebben zou de wereld er een stuk beter uitzien, maar helaas...
Door middel van phishing kun je ook zonder de kaartlezer het e.e.a. voor elkaar krijgen.
En voor wat betreft het gebruiken van gezond verstand...Tja, als iedereen dat zou hebben zou de wereld er een stuk beter uitzien, maar helaas...
Laatst gewijzigd door EchteMeisje op 12 jan 2005 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
De ABN-AMRO bank weet niet wat service is. Met name kantoor Nieuwegein geeft veel verkeerde informatie. Daarnaast is de hele structuur van de ABN-AMRO bank zeer slecht, men weet niet van elkaar als een zaak, waar wij een advocaat op hebben moeten zetten,dat deze afgesloten is, en dat het hun fout was en niet die van ons. Het woord sorry of een blijk van excuus is ook erg moeilijk voor ze. Vanaf 15 november zijn we al bezig met ze in negatieve zin, we dachtten er op 14 december uit te zijn, maar vandaag (10 januari) werd duidelijk, dat ze het nog steeds niet door hebben. Ze snappen niet wat ze mensen aandoen.Bij ons is het begonnen dit keer met het innen van een cheque ter incasso, men zei dat dit geen problemen kon geven, en dat als er geen geld bij de afzender was, wij "alleen" het geld van de incasso kwijt zouden zijn. Dit blijkt dus helemaal niet waar te zijn. Je kan nog na jaren, als je het geld hebt gekregen. Gebeld worden met het verzoek om het geld z.s.m weer terug te betalen.Wat dus bij ons gebeurd is, alleen dan in een korter tijdbestek. We hadden de cheque in september ingeleverd. En in nov. zijn we dus gebeld. En we dachtten ervan af te zijn, maar vandaag werden we gebeld met de vraag hoe we dachtten dit te gaan inlossen. Daarnaast hebben ze in deze tijd ook nog onze rekening geblokkeerd zonder het vooraf bekend te maken. Ja, het antwoord was dat ze dit blijkbaar vergeten waren, en dat ze het wel hadden moeten doen. Na al eerdere vreemde gebeurtenissen, doet dit de deur dicht.Hier zijn geen woorden voor, en zij snappen niet dat je hierom boos en verdrietig wordt. Simpeler kan het niet. We zouden graag willen dat dit eens nader bekeken zou worden en dat ze eens met de neus op de feiten gedrukt worden. Zodat anderen dit bespaard blijft. Wij hebben niks verkeerds gedaan, maar worden wel zo aangekeken en behandeld door ze.
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik begrijp niets van je verhaal Pluis.
Pluis, Ik hoop dat je tegen de ABN Amro wel duidelijker bent in je verhaal. Anders verbazen me de problemen die je ondervindt niet veel.