LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service Fortis bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door Gast »

Echt een waardeloze bank .Service is inderdaad ver te zoeken als je gaat verhuizen . Nooit meer .Kantoren worden gesloten .Pinautmaten zijn er veel te weinig Onbegrijpelijk dat er nog zoveel mensen hier nog blijven.

Als ondermemer kan je beter naar de ING bank gaan die staan echt nog voor klaar.

Sparen en een klein beetje beleggen doe ik op internetrekeningen van de wat minder bekende banken die geven veel meer . Want hier is de ING bank ook wel er gierig .

ati

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door ati »

ik heb een vraag/klacht. Ik wilde een contant bedrag opnemen van mijn Fortis rekening van 8000 euro om een aannemer te betalen. Dus ik netjes telefonisch reserveren. Wordt mij gevraagd waar ik het geld voor ga gebruiken. Is dit normaal ???? Nou mevrouw voor een contante betaling. Ja'maar wat precies. Ik vind dit wel erg ver gaan, of ben ik nu aan het ratelen??? :x

Stan

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door Stan »

Bij een Fortisbeleggingfonds had ik wat aandelen. Deze heb ik verkocht om de opbrengst bij een andere instelling onder te brengen. Op mijn vraag om het bedrag over te schrijven naar mijn Postbankgiro was het antwoord dat dit onmogelijk was daar ik bij Fortis geen betaalrekening heb. Ik kon het contant ophalen en weer wegbrengen naar de Postbank, zeer primitief en onveilig! Bij het storten van de Postbankgiro op de beleggingsrekening van Fortis werd nooit bezwaar gemaakt.

gerrie1

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door gerrie1 »

dat klopt daar hebt u dus wel een betaal rek. zo gaat dat bij iedere bank, een beleggingrek kan niet overmaken, dus ligt het probleem van met geld over straat bij u en niet bij hen .Gerrie

Gast

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door Gast »

Eind november kapt het smartcardje voor internetbankieren ermee. Gebeld... binnen een week krijgt u een nieuwe (kost 10 euro). Maar een dag na dit gesprek valt er een pakje van de Fortis in de bus met een apparaatje om voortaan met je bankpas te kunnen internetbankieren.

Das mooi.

Dus ik bel Fortis: laat die smartcard maar zitten. Dus niet, die krijg ik tòch. Ik zeg: maar jullie weten dat dat apaaraatje naar de klanten gaat, ik niet.. maar met Fortis is verder niets meer te bespreken, dus een tijdje later krijg ik de smartcard in de bus van 10 euro die zo de prullebak in kan :evil:

mr. T.

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door mr. T. »

Heb zeer slechte ervaringen met Fortis Bank. Voor mensen die er een rekening hebben kan ik maar één ding zeggen: maak dat je er wegkomt want het is een onbetrouwbaar bedrijf. In de eerste plaats lukte het bij mij niet om m'n rekeningafschriften op het goede adres te laten bezorgen. Kwam omdat er aan mijn huisnummer een toevoeging zat die de computer van Fortis niet aankon (maar die van SNS, ABN AMRO en Postbank wel). Verder te maken gehad met een situatie dat er in opdracht beslag was gelegd op rekeningen bij Fortis van iemand anders. Dit aangegeven via de vereiste weg via de deurwaarder (nadat de rechter tot beslag had bevolen). Tot mijn grote verbazing blijkt de betreffende rekeninghouder bij wie het beslag is gelegd via de rekeningen van de Fortis gewoon geld op te kunnen nemen en transacties te kunnen doen. Het gevolg is geweest dat ik voor een aantal duizenden euro's ben benadeeld. De schadeclaim richting Fortis is dan ook onderweg!

raymondb

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door raymondb »

Als je al overhoop ligt met de bank vanwege een simpele overschrijving, dan zegt dat misschien meer over jou dan over jouw bank. Lijkt me logisch dat een bank niet aan de balie gratis voor je gaat overschrijven. Hiervoor bestaat internetbankieren en overschrijfformulieren. Tja en als jij geen formulieren achter de hand hebt dan moet je ook niet moeilijk doen.

Zelf bankier ik sinds een jaar bij Fortis in Amsterdam, zonder een probleem. Veel kantoren hebben ze niet, maar hoe vaak kom je bij een kantoor??? Je kan bijna alles per telefoon doen. Ik ben daarom juist naar Fortis gegaan omdat ik bij mijn vorige bank voor de kleinste dingen naar kantoor moest waar ik geen zin in heb.

cocktailonno
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2005 16:48
Contacteer:

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door cocktailonno »

Ik heb wel andere problemen met Fortis zie ABC spaarplan

cocktailonno
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2005 16:48
Contacteer:

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door cocktailonno »

Wie heeft er ervaring met het ABC Spaarplan AMEV(Fortis). Ik heb er 2 een vanaf 1989 en een vanaf 1994. Nu wordt de eerste mei a.s. uitgekeerd maar vind dit bedrag eigenijk een beetje tegenvallen €5211,72 met eventuele koersschommelingen tussen 1 okt.2004 en 1 jan. 2005.Was bij afsluiten gezegd dat dit bedrag zeker kon oplopen tot FL18000,00. (Ook bij overlijden van verzekerde zou dit bedrag FL14580,00 zijn maar gelukkig niet gebeurt.) Dus voel me ook hier mee ge..... Heb er nog een lopen maar denk er over om deze maar te verzilveren en dan weet ik zeker dat ik verlies heb en dit dan misschien zelf gaat beleggen in opties of zo.

Gesloten