LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaringen met SNS Regio Bank overgang!?!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
opgelucht!
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 nov 2007 11:21

Slechte ervaringen met SNS Regio Bank overgang!?!

Ongelezen bericht door opgelucht! »

Met onze kleine stichting hebben wij een aantal jaren heel plezierig gebankierd bij de Regiobank, die onderdeel was van ING. Nooit klachten, altijd de afschriften op tijd, vlekkeloos internetbankieren en soepele voorwaarden, aantrekkelijk voor een kleine, niet-commerciële stichting.

Nu heeft een stelletje sukkels bedacht dat de Regiobank maar verkocht moest worden aan de SNS bank. Daar zouden we nog van horen, en hoe!!!

Op vrijdag 9 november 2007 ontvingen wij een brief, gedateerd 3 november 2007, waarin ons werd meegedeeld dat vanaf 9 november 2007 onze bankpas en onze internetfaciliteit niet meer zouden werken en dat we zo snel mogelijk onze nieuwe pas, pincodes en internetbenodigdheden zouden krijgen.

Hoe KRIJGT een bank het verzonnen om niet eens een fatsoenlijke vooraankondiging te doen dat je pasje ongeldig gaat worden en dat je niet meer kunt internetbankieren?

Van de één op de andere dag kunnen wij:

-niet meer tanken met onze bedrijfswagen (om problemen net de BTW te vermijden moet je met je bedrijfspas tanken, anders heb je straks ge-OH met de belastingdienst)
-geen aankopen meer doen voor de stichting, we moeten alles privé voorschieten
-niet meer per internet onze crediteuren betalen, dit moeten we nu met papieren overschrijvingen doen waarvoor we nota bene ook nog een postzegel op de envelop moeten plakken!
-niet meer actueel op de hoogte zijn van onze financiële stand van zaken.

Voor alles word je terugverwezen naar je intermediair, die met de handen in het haar zit omdat hij/zij niet over behoorlijke informatie en faciliteiten beschikt om je fatsoenlijk van dienst te kunnen zijn. Het is werkelijk schandalig hoe deze mensen (de onze is echt van goede wil!) aan hun lot worden overgelaten en daardoor alle klappen mogen opvangen zonder iets voor hun klanten te kunnen betekenen.

We leven inmiddels in de late avonduren van 12 december, en we hebben nu al bijna twee weken een digipas in huis, de kosten daarvan zijn al twee weken geleden van onze rekening afgeschreven. We hebben nog steeds géén pincode voor internettoegang, we hebben nog steeds géén pinpas om geld op te nemen en te betalen. Ons wordt steeds beloofd (door een directiesecretaresse van het hoofdkantoor) dat wij worden teruggebeld, wij hebben een brief gefaxt naar de directie, maar we krijgen niet eens antwoord.

Wat voor stelletje prutsers is het bij de afdeling Regiobank van SNS? Wij kunnen al VIER-EN-DERTIG dagen niet fatsoenlijk over onze bankrekening beschikken en zijn het spuug- en spuugzat!

Wie (stichting, vereniging, MKB-er) heeft soortgelijke ervaringen met deze rampzalige overname en deze schandalige behandeling? Het schijnt zo te zijn dat de overgang van privérekeningen vlekkeloos verlopen is, maar dat het juist bij de zakelijke rekeningen een puinhoop is. Ik vind puinhoop nog een héél net woord voor een grote, ongelooflijke klerezooi!!!

RichardvD
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2007 18:54

Re: Slechte ervaringen met SNS Regio Bank overgang!?!

Ongelezen bericht door RichardvD »

Weet niet hoe vaak je je post leest maar ik werd overspoeld met post over de overgang, meerdere malen per week kwam er weer een brief met alle uitleg erin. Eigenlijk iets te veel post...

Het nieuwe internetbankieren ziet er alleen wel waardeloos uit.

emwaterman
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2008 10:56

Re: Slechte ervaringen met SNS Regio Bank overgang!?!

Ongelezen bericht door emwaterman »

Ben al weken bezig om met de SNS bank een lijfrentespaarrekening te openen.
Eerst duurde het 3 weken alvorens men op het filiaal een afspraak wilde maken ( zelfs de toegezegde schriftelike bevestiging stuurde men niet )
Tevens kreeg ik na dit gesprek geen offerte zoals toegezegd maar met de post een copie uitdraai vaqn de voorwaarden ( die ze zelf nauwelijks begrijpen ) en als ik interesse had kon ik contact opnemen??!!
Kom hier niet mee verder . Zoek nu een meer professionele partner aangezien ik dit onvriendelijke gedoe zat ben.
Advies is aan de SNS om minder reclame te maken maar dit bedrag te besteen aan een top-down opleiding van eigen medewerkers.
:twisted:

Petje72
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2008 19:47

Re: Slechte ervaringen met SNS Regio Bank overgang!?!

Ongelezen bericht door Petje72 »

Toen het nog Regiobank was, was alles perfect. Ik heb er een betaalrekening waar mijn salaris op wordt gestort, een doorlopend krediet en twee spaarrekeningen.

Sinds de overname (9 november 2007) is het ellende !

- Internetbankieren is de minst overzichtelijke en super gebruikersONvriendelijke die er bestaat. Wat een amateuristisch gebeuren. Maar ja, daar valt mee te leven.

- De soap gaat over mijn doorlopend krediet. Voor 9 november een brief gekregen maar daarin de melding dat ik automatisch betalingen voor aflossing van mijn krediet moet stopzetten. Na 9 november zou ik een brief krijgen met daarin uitleg hoe het verder gaat. Sinds 9 november geen post van de SNS/Regio meer. 1 December toch maar intermediar gebeld, die weten ook van niets maar gaan het uitzoeken. Ik kijk toevallig op mijn postbankrekening, zie ik dat SNS/Regio zomaar een automatische incasso heeft gedaan van die rekening !! Diefstal !! Hoe weet de SNS/Regio dat ik een postbankrekening heb en hoe komen ze aan het nummer? Hoe kunnen ze uberhaupt een incasso doen terwijl ik ze daar nooit toestemming voor heb gegeven ! Incasso uiteraard terug laten storten (perfect service van de Postbank). Intermediar gebeld en zij gaan regelen dat er geen incasso's meer van mijn postbank rekening gedaan worden. Ik ga accoord met een incasso van mijn betaalrekening van de SNS/Regio. In januari is het feest:

- 10 januari weer een onrechtmatige incasso van mijn Postbank
- 10 januari een incasso van mijn SNS/Regio, terwijl de 23e is afgesproken.
- 23e januari weer een incasso van mijn SNS/Regio !!

3x geld afgeschreven en dus een volmaand salaris weg in 13 dagen !!! Saldo op betaalrekening SNS/Regio = 0,0 euro! Postbank incasso weer terug gevorderd. Komt het mooie, incasso van mijn SNS/Regio kan ik niet terug vorderen!! hebben ze geblokkeerd !! Intermediar gebeld en gezegd dat incasso's van de 10e moeten worden gestopt en dat alleen de 23e wordt afgeschreven volgens afspraak.

Om het feest helemaal kompleet te maken zie ik op 8 februari dat SNS/Regio ook nog 2,39 euro DEBET RENTE rekent voor de maand januari 2008 !!! terwijl ik niet in de min heb gestaan !!! Dit onterecht in rekening gebracht mogen ze uitleggen en uiteraard wil ik dit geld terug maar dat zal weer gevecht worden ben ik bang.

Februari 2008

- gelukkig geen incasso van postbank meer
- de 10e februari, weer een incasso !!

Zucht, intermediar maar weer gebeld en ze gaan het weer regelen maar ze staan volgens mij machteloos tegenover de landelijk organisatie SNS/Regio.

Tevens ontvang ik sinds november 2007 geen rekeningafschriften meer van mijn krediet en ik heb ook geen jaaroverzichten ontvangen die ik toch nodig heb voor mijn belastingaangifte.

15 februari ook twee oude/leegstaande spaarrekeningen van de SNS/Regio opgezegd. Netjes formulier ontvangen van intermediar, deze ingevuld en terug gestuurd.

Vandaag 19 februari kan niet meer internetbankieren bij de SNS/Regio, melding geen contract aanwezig. Op de 23e wordt mijn salaris weer gestort maar daar kan ik dus niet bij. Maandag de 25e dan maar naar een filiaal om alles te pinnen of bij de balie al mijn geld af te halen want zij komen er dus niet meer bij als het aan mij ligt.

Ik houd het hoofd koel... :evil: en heb medelijden met mijn intermediar v.d. Biest uit Eindhoven. Zij doen echt alles voor me maar moeten zelf worstelen met het logge apparaat SNS/Regio. Ik ben al een formele klacht aan het dichten om deze in te dienen bij de SNS/Regio. Tevens ga ik ook mijn betaalrekening opzeggen en laat mijn salaris veilig op een andere betaalrekening storten.

Als het aan mij ligt krijgt de SNS/Regio 20 koude douches van Radar !!

au-379
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mar 2009 10:48

Re: Slechte ervaringen met SNS Regio Bank overgang!?!

Ongelezen bericht door au-379 »

Ik ben inmiddels weg bij deze bank.

Alleen al het feit dat de kosten van een betaalrekening zijn verhoogd van € 0,83 naar €2,45 per maand.
En dat bij een bank met zo weinig mogelijkheden!

Ik ben onlangs verhuisd, en moet sinsdien ongeveer 23 Km reizen voor de dichtsbijzijnde intermediair.
Lees: om even wat geld te storten ofzo...

En nog begrijpen ze niet waarom ik voor een andere bank heb gekozen :?

Gesloten