LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service ABN Creditcard

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jaimey030

Slechte service ABN Creditcard

Ongelezen bericht door Jaimey030 »

In september 2010 heb ik een hotel voor twee nachten in Italie (Rome) geboekt via een website, ik heb via de website akkoord gegeven om de betaling per creditcard te voldoen.
Bij het hotel aangekomen was het totaal niet wat we geboekt hadden en bovenal leek de kamer qua stankoverlast meer op een open riool, ik heb meteen uitgecheckt omdat de manager mij pas de volgende dag een oplossing kon bieden (voor twee nachten had dat dus weinig zin).
‘S avonds laat hebben we in Rome een ander hotel moeten zoeken.

Bij thuiskomst zag ik op mijn online afschriften van mijn ABN Creditcard dat het 1e hotel €80 in rekening had gebracht voor de overnachting.
Ik heb direct ABN creditcard service gebeld dat ik niet akkoord ging met deze betaling, de medewerker van de ABN zou mij een brief sturen die ik moest ondertekenen en retouneren.
De ABN AMRO zou namelijk het bedrag van €80 terug gaan vorderen bij het Hotel.
Omdat ik na 2 weken nog niets had ontvangen van de ABN AMRO heb ik nogmaals gebeld en kreeg ik te horen dat hij nogmaals opgestuurd zou worden (tussendoor al een mail gestuurd naar de ABN en ook nog een keer gebeld) na 3 weken eindelijk de brief binnen gekregen deze gelijk getekend en terug gestuurd, inc. al het mail verkeer tussen mij en het hotel en mij en het boekings kantoor. Een week later ontving ik een brief waarin stond dat zei niets voor mij konden betekenen omdat ik geen bewijs had dat ik daar geweest was!. Ik vind dat de ABN te weinig heeft gedaan om mij te helpen. Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij de ABN AMRO en neem divere produkten af.

Heeft iemand wellicht nog andere tips/acties die wij als teleurgestelde consument kunnen ondernemen?

GJvdZ

Re: Slechte service ABN Creditcard

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De ABN heeft hier toch niks mee te maken? Jij hebt een conflict met een hotel, en daar heb je toevallig je credit card bij gebruikt.

morundo

Ongelezen bericht door morundo »

Weinig tips,dit is tussen uw en het hotel.Ik zou niet eens weten wat abn kan doen.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Bij het hotel aangekomen was het totaal niet wat we geboekt hadden en bovenal leek de kamer qua stankoverlast meer op een open riool, ik heb meteen uitgecheckt omdat de manager mij pas de volgende dag een oplossing kon bieden (voor twee nachten had dat dus weinig zin).
Had je met de creditcard van de Rabo,SNS,Fortis enz. een betere kamer gekregen?

Jaimey030

GJvdZ schreef:De ABN heeft hier toch niks mee te maken? Jij hebt een conflict met een hotel, en daar heb je toevallig je credit card bij gebruikt.
Klopt, alleen gaat het hier ook om een stukje behulpzaamheid en service dacht ik zo!
En zeker gezien het feit dat ik binnen 3 dagen een brief moest krijgen en deze pas na 2 weken mocht ontvangen!!

Jaimey030

tennis schreef:
Had je met de creditcard van de Rabo,SNS,Fortis enz. een betere kamer gekregen?

Ik denk dat je het antwoord op die vraag zelf wel weet hè!

WilWil

Ongelezen bericht door WilWil »

Dus u verwacht van de ABN AMRO dat zij u EUR 80,00 betalen, omdat u een conflict heeft met het hotel? Gewoon uit service?

ABN AMRO legt deze klacht neer bij Mastercard, zij zoeken de situatie uit. Zij zijn van mening dat er te weinig bewijsmateriaal is om de klacht gegrond te verklaren.

Hier kan de ABN AMRO echt niets aan doen.

Jaimey030

WilWil schreef:Dus u verwacht van de ABN AMRO dat zij u EUR 80,00 betalen, omdat u een conflict heeft met het hotel? Gewoon uit service?

ABN AMRO legt deze klacht neer bij Mastercard, zij zoeken de situatie uit. Zij zijn van mening dat er te weinig bewijsmateriaal is om de klacht gegrond te verklaren.

Hier kan de ABN AMRO echt niets aan doen.

Er staat ook nergens dat ik dat verwacht, iets beter lezen dus! Ik had gehoopt (lees gehoopt) dat na alles wat ik zelf heb gedaan richting het boekingskantoor/hotel de ABN AMRO mij beter van dienst zou zijn en wellicht met een passende oplossing zou komen.

Ik ben dan ook teleurgesteld, gevoelskwestie aangezien ik al langer klant ben dan vandaag!

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De klacht mag in deze dan gegrond zijn, de weg welke u als benadeelde hebt te bewandelen hebt u niet bewandeld daar als u als klant uit eigen beweging bedankt voor een hotelkamer welke voor u was gereserveerd. Niemand heeft dit voor of namens u gedaan op grond van ongerief! Zodra u uitcheckt is het verhaal opgelost en kunt u geen verhaal meer maken.

Jaimey030

Chanmaster schreef:De klacht mag in deze dan gegrond zijn, de weg welke u als benadeelde hebt te bewandelen hebt u niet bewandeld daar als u als klant uit eigen beweging bedankt voor een hotelkamer welke voor u was gereserveerd. Niemand heeft dit voor of namens u gedaan op grond van ongerief! Zodra u uitcheckt is het verhaal opgelost en kunt u geen verhaal meer maken.
Voor u dezelfde reactie, beter lezen!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een vreemde reacties allemaal. Ik denk dat niemand graag in een stinkkamer in een hotel in Rome zit en/of slaapt. Je mag een deugdelijk product en/of dienst verwachten wanneer je ergens voor betaalt. Dat is zelfs wettelijk vastgelegd! Aankaarten bij ondernemer en om een oplossing vragen. Dat is hier gebeurd. Geen oplossing: geld terug. Einde verhaal. Omdat betaling met creditcard geschiedde is de creditcarduitgever verplicht de betaling ongedaan te maken.

Of er nou al in- of uitgecheckt is doet verder niet terzake: er kon immers niet geleverd worden door de hotellier.

Ik zou ABNAMRO schriftelijk te verstaan geven dat ze dit gaan terugbetalen binnen 14 dagen. En dat je anders je bankrelatie met ABNAMRO geheel beëndigt na al die jaren.

http://www.abnamro.nl/nl/overabnamro/ju ... edure.html

PS. Die 80 euro kan ABNAMRO sowieso wel missen: ze hebben jarenlang rente van klanten gestolen, zie http://www.bankrenteterug.nl/

tennis

Bob Schurkjens schreef:Wat een vreemde reacties allemaal. Ik denk dat niemand graag in een stinkkamer in een hotel in Rome zit en/of slaapt. Je mag een deugdelijk product en/of dienst verwachten wanneer je ergens voor betaalt. Dat is zelfs wettelijk vastgelegd! Aankaarten bij ondernemer en om een oplossing vragen. Dat is hier gebeurd. Geen oplossing: geld terug. Einde verhaal. Omdat betaling met creditcard geschiedde is de creditcarduitgever verplicht de betaling ongedaan te maken.

Of er nou al in- of uitgecheckt is doet verder niet terzake: er kon immers niet geleverd worden door de hotellier.

Ik zou ABNAMRO schriftelijk te verstaan geven dat ze dit gaan terugbetalen binnen 14 dagen. En dat je anders je bankrelatie met ABNAMRO geheel beëndigt na al die jaren.

http://www.abnamro.nl/nl/overabnamro/ju ... edure.html

PS. Die 80 euro kan ABNAMRO sowieso wel missen: ze hebben jarenlang rente van klanten gestolen, zie http://www.bankrenteterug.nl/

Hoe kan de credietcarduitgever/bank controleren, of meneer de kamer niet toch heeft gebruikt?
Als de kamer bij het inchecken contant betaald was, moest TS het geld van het hotel terugvorderen.
In dit geval, moet TS zich aan het hotel houden, of zelf waar hij/zij op de website geboekt heeft, maar niet aan de bank!

Trouwens geen oplossing, is ook niet helemaal juist., want volgens TS heeft de manager voor de volgende dag een andere kamer aangeboden!

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Er staat ook nergens dat ik dat verwacht, iets beter lezen dus! Ik had gehoopt (lees gehoopt) dat na alles wat ik zelf heb gedaan richting het boekingskantoor/hotel de ABN AMRO mij beter van dienst zou zijn en wellicht met een passende oplossing zou komen.
In Uw eerste bijdrage staat ook niet dat U al heel wat zelf gedaan had voordat U contact op nam met de ABNAMRO. Letterlijk staat er
Bij het hotel aangekomen........ik heb meteen uitgecheckt omdat de manager....
Iets beter schrijven dus :mrgreen:
M.a.w. u hebt ingecheckt, u heeft van de kamer gebruik gemaakt (al is het alleen rondgekeken) en weer uitgecheckt. Dus denkt (de manager van) het hotel dan ook dat U daarvoor moet betalen. Hiermee hebt U een probleem met het hotel, niet met de ABNAMRO. U kunt dit bij iedereen aankaarten (het hotel, het boekingskantoor of de creditcard maatschappij) maar volgens mij niet bij de ABNAMRO. Zij kunnen hooguit als service (en dat hebben ze blijkbaar ook gedaan) bemiddelen tussen U en de creditcard maatschappij. Ter vergelijking: als U contant betaald had, had U ook niet kunnen klagen bij de bank, waar de pinautomaat van was.
Daar zullen ze echt wakker van liggen. Op deze wijze bezorgt U zichzelf meer weer voor iets waar de bank niets aan kan doen en wat al met al meer zal kosten dan die 80 euro :mrgreen:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoe kan de credietcarduitgever/bank controleren, of meneer de kamer niet toch heeft gebruikt?
Als de kamer bij het inchecken contant betaald was, moest TS het geld van het hotel terugvorderen.
In dit geval, moet TS zich aan het hotel houden, of zelf waar hij/zij op de website geboekt heeft, maar niet aan de bank!

Trouwens geen oplossing, is ook niet helemaal juist., want volgens TS heeft de manager voor de volgende dag een andere kamer aangeboden!
Waarom zou de creditcarduitgever dat moeten controleren? Laat de hotellier maar aantonen dat hij heeft geleverd. Weet jij bij wie de bewijslast in juridische zin ligt? Ken jij de overeenkomst die die hotellier met VISA en/of mastercard heeft gesloten inzake het accepteren van creditcardbetalingen? Je gaat er voetstoots van uit dat de bewijslast bij de consument ligt. Waar baseer je dat op? Mensen nemen juist een creditcard zodat betalingen achteraf betwist kunnen worden. Hiervoor betaal je ook een jaarlijkse kaartbijdrage. Men noemt dit terughalen van betwiste betalingen de zogenaamde "chargeback". Dit vergelijken met contant betalen is het vergelijken van appels met peren. Stel dat de hele kamer vol met stront lag. Moet je hem dan nóg accepteren omdat je al had ingecheckt? M.a.w. waar ligt de grens?

tennis

Laat de hotellier maar aantonen dat hij heeft geleverd
TS heeft ingecheckt, dus heeft de hotelier geleverd.
Hotelier wilde de volgende dag een andere kamer aanbieden, blijkbaar omdat het laat was, TS wil dit niet checkt uit.
Hotelier heeft service geleverd en wil het betaald hebben.

Deze mening kan ik alleen delen:
Dirkie schreef: M.a.w. u hebt ingecheckt, u heeft van de kamer gebruik gemaakt (al is het alleen rondgekeken) en weer uitgecheckt. Dus denkt (de manager van) het hotel dan ook dat U daarvoor moet betalen. Hiermee hebt U een probleem met het hotel, niet met de ABNAMRO. U kunt dit bij iedereen aankaarten (het hotel, het boekingskantoor of de creditcard maatschappij) maar volgens mij niet bij de ABNAMRO. Zij kunnen hooguit als service (en dat hebben ze blijkbaar ook gedaan) bemiddelen tussen U en de creditcard maatschappij. Ter vergelijking: als U contant betaald had, had U ook niet kunnen klagen bij de bank, waar de pinautomaat van was.

Jaimey030

In het contact dat het boekingskantoor, in dit geval easytobook.nl, heeft gehad met het hotel, geeft de manager aan dat wij niet zijn komen opdagen een zogenaamde 'no show'! Diezelfde dag hebben wij een superlastminute geboekt in een Bed&Breakfast elders in Rome.
Wij zijn die dag om 13:00 uur gearriveerd in het Hotel en de manager had zeker genoeg tijd om iets te regelen, we hebben minimaal een half uur met hem gesproken!
Het Hotel cq de manager laat niets van zich horen we hebben in het Italiaans en Engels geschreven en deze correspondentie ligt ook bij de ABN AMRO en Easytobook. De kamerbeschrijving en de boeking van de kamer hebben wij in ons bezit, de kamer die wij daar kregen voldeed nog niet eens voor 10% aan de kamerbeschrijving....

tennis

De kamerbeschrijving en de boeking van de kamer hebben wij in ons bezit, de kamer die wij daar kregen voldeed nog niet eens voor 10% aan de kamerbeschrijving....
Van de manager in het hotel gekregen?

Jaimey030

tennis schreef:
De kamerbeschrijving en de boeking van de kamer hebben wij in ons bezit, de kamer die wij daar kregen voldeed nog niet eens voor 10% aan de kamerbeschrijving....
Van de manager in het hotel gekregen?

Nee, van easytobook! De kamerbeschrijving is gemaakt door het Hotel.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Laten we eerlijk zijn, als ik een hotel boek en constateer bij aankomt dat het hotel niet voorziet in de behoefte en niet voldoet aan de verwachtingen die gewekt zijn dan zou ik natuurlij ook onmiddellijk een ander hotel zoeken, dat staat vast.
Wat de afschrijving betreft, t'ja u moet zo'n persoontje natuurlijk niet uw code verstrekken. Dat is wel gebeurd daar hij alsnog een nacht logie in rekening heeft gebracht of u hebt deze vooruit betaald. Dan kunt u deze niet terug vorderen.
Hier in Nederland is het wettelijk anders geregeld maar zodra men in spanje, portugal e.d. heeft betaald is de koop onverbiddellijk gesloten en onherroepelijk.

morundo

Ongelezen bericht door morundo »

Hoe dan ook is geen slechte service van de abn creditcard,dan is de titel van ts misleidend.

Gesloten