Al dagen maak ik me boos over het feit dat de Tros zich leent voor het maken van (sluik) reclame t.b.v. Independer. Het gaat zelfs zover dat ze de site in beeld brengen waar deze de bezoeker vraagt nadat er enkele gegevens zijn ingevuld tot het doen van zaken met Independer. Dit soort praktijken is mijn inziens ontoelaatbaar en in strijd met de regels welke voor de omproepen gelden. Een telefoontje naar de Tros levert al snel de reactie op dat deze organisatie "onafhankelijk" is en daardoor zien zij geen kwaad in deze vorm van "promotie". ECHTER dames en heren van de Tros ik ben als tussenpersoon OOK onafhankelijk en met mij waarschijnlijk nog vele andere. Maar wanneer ik zendtijd wens te krijgen op de nationale tv kost het mij tonnen aan geld en dit verdient deze jongen echt niet met zijn provisies. Ik denk dat de redactie van Radar wakker dient te worden en moet stoppen met het onrechtmatig promoten van het product Independer en de realiteit eens onder ogen moet zien. Independer is een gewoon een product wat op de rug van zowel de tussenpersonen als de Tros heel slim zijn producten en diensten in de markt zet. Ze zijn zelfs zo brutaal dat ze een ander de investeringen (advisering, het rijden naar client telefoneren etc etc) laten doen om vervolgens een klant aan te moedigen om snel naar hun over te stappen. Ik ben benieuwd wat de reclame code commissie van deze vorm van promotie vindt. En mevrouw Hertzenberg wanneer iemand zijn standpunt omtrent de provisies van de tussenpersonen netjes en goed onderbouwd duidelijk prbeert te maken dient u hem niet af te kappen en belachelijk te maken door hem telkens in de rede te vallen. Het is een feit dat van alle mensen die gebruik maken van een tussenpersoon er meerdere over de vloer laten komen of opzoeken op zijn/haar kantoor. Deze mensen kunnen maar bij 1 tussenpersoon zaken doen terwijl die andere personen wel tijd en kosten gemaakt hebben. Ik moet de eerste klant (particulier) nog vinden die bereid is om mij deze kosten te vergoeden om zo een advies te krijgen ook al doet hij de hypotheek ergen anders. Ook de inverdien periode is van belang. Een tussenpersoon dient de klant voor zeker 5 -10 jaar te servicen Indien de klant binnen deze periode een andere verzkering of hypotheek neemt dient de tussenpersoon een evenredig deel terug te storten naar de bank/verstrekker en dus verdient een tussenpersoon niet "snel" zijn geld zoals wordt gesuggereerd in het programma.
Dus mensen bij de Tros ga je weer eens bezig houden met zaken die echt niet kloppen en stop met het zwart maken van tussenpersonen in Nederland en met de reclame van Independer.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] (Sluik) reclame voor Independer
-
Kritische Kijker
-
particulier
Re: (Sluik) reclame voor Independer
Ik moet toegeven, best brutale actie van Independer. Voor laten rekenen wat de te ontvangen provisie is, vervolgens kijken of dit meer is dan 1500 euro en de klant aanbieden om een hypotheek bij Independer af te sluiten waarbij het deel van de ontvangen provisie boven 1500 euro wordt teruggegeven aan de klant. Dit zal inderdaad wel wat stof doen opwaaien.
Re: (Sluik) reclame voor Independer
Ik zou zeggen sluit je totale hypotheek en producten bij Independer of Vereniging Eigen Huis( VEH).
Ga daarna naar een andere intermediair en sluit daar de producten over die wel de beste in de markt zijn en onderhandel over de provisie. Ik denk dat deze adviseur zeker geld retour zal geven. Al is alleen maar om Independer en VEH een hak te zetten. Boontje komt om z'n loontje. Wat Independer en VEH huis kunnen kan een andere tussenpersoon ook.
De provisie van Indepeder heeft de klant dan al gehad. Misschien valt er bij een andere intermedair dan ook nog wat te halen?
Het lijkt mij sterk dat Independer en/of VEH dan bij de klant nog een claim gan neerleggen voor de niet verdiende provisies. Wel krijgen zij dan de terugboeking voor hun kiezen. Lekker Púh!!!!!!!!!! Dan wil ik wel eens zien hoe snel VEH / Independer dan failliet gaan. VEH heeft haar hypotheekactiviteiten daarom misschien wel ondergebracht in een aparte BV. Elke aansprakelijkheid naar de vereniging toe wordt daarmee uitgesloten. Zo slim zijn zij wel bij VEH.
Onder het bedrijf van Independer gaan ook een aantal BV's schuil. Zie de opmerking in een andere Forumdiscussie.
Ga daarna naar een andere intermediair en sluit daar de producten over die wel de beste in de markt zijn en onderhandel over de provisie. Ik denk dat deze adviseur zeker geld retour zal geven. Al is alleen maar om Independer en VEH een hak te zetten. Boontje komt om z'n loontje. Wat Independer en VEH huis kunnen kan een andere tussenpersoon ook.
De provisie van Indepeder heeft de klant dan al gehad. Misschien valt er bij een andere intermedair dan ook nog wat te halen?
Het lijkt mij sterk dat Independer en/of VEH dan bij de klant nog een claim gan neerleggen voor de niet verdiende provisies. Wel krijgen zij dan de terugboeking voor hun kiezen. Lekker Púh!!!!!!!!!! Dan wil ik wel eens zien hoe snel VEH / Independer dan failliet gaan. VEH heeft haar hypotheekactiviteiten daarom misschien wel ondergebracht in een aparte BV. Elke aansprakelijkheid naar de vereniging toe wordt daarmee uitgesloten. Zo slim zijn zij wel bij VEH.
Onder het bedrijf van Independer gaan ook een aantal BV's schuil. Zie de opmerking in een andere Forumdiscussie.