| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SNS bank afdeling bijzonder beheer
SNS bank afdeling bijzonder beheer
Sinds één jaar ervaren wij de ware nachtmerrie door deze afdeling van SNS bank.Zo zeer dat wij waren genoodzaakt een advocat te nemen.Maar ook dat hielp niet echt want afdeling bijzondere beheer van SNS bank komt steeds met nieuwe NIET bestaand hypothecaire schuld aan!Wij zijn ten einde raad en vragen ons af of wij de enige zijn die de problemen met deze afdeling heeft of zijn er nog meer mensen die letterlijk, net zoals wij, worden geschanteerd en onder de druk gezet om hun huis te verkopen? Wij hebben alle bewijzen dat er Geen schuld bestaat maar zelfs naar ons advocat wordt niet geluisterd?!Ook naar hun eigen advieseur??!!!Op gegeven moment is huis getaxered voor verkoop want er was schuld van 67,18 euro nog open. Alles wat zij van ons hebben gevraagd te betalen( en op advies van onze avocat) hebben wij voldaan en nu willen wij dat geld terug.Maar nee ons advocaat kreeg een brief dat taxatie kosten van 445,50 euro komt op onze rekening!!!???Makelaar zelf heeft gezegd dat de bank alle kosten draagt!Help!.Zijn wij de enigen verwikkeld in een nachtmerrie genoemd ;Bijzondere beheer van SNS Bank!???Wij verliezen ons huis om een niet bestaande shuld....
groet
B.Mejri
groet
B.Mejri
-
Consumentt
Re: SNS bank afdeling bijzonder beheer
Ik heb grote twijfels bij de bekwaamheid van je advocaat.
Vooropgesteld dat de kosten voor een taxatie en ook een hertaxatie in opdracht van de bank voor jouw rekening komen, heb ik ook mijn bedenkingen bij de kwaliteiten van je advocaat.
Bij bijzonder beheer kom je niet zomaar. Dan heb je een betalingsachterstand en die zul je, vermeerderd met incassokosten moeten betalen. De openstaande schuld zal nu dan ook hoger zijn dan wat volgens jou je hypotheek is. Bij je lening worden dus de bijkomende kosten geteld en dat is nu je hypotheekschuld. Incassokosten krijg je namelijk niet cadeau.
Naast de incassokosten zal ook vertragingsrente berekend zijn.
Al met al kan het aardig oplopen.
Mijn advies: probeer de hypotheek over te sluiten. Lukt of kan dat niet, verkoop dan zsm zelf het huis. Op die manier blijft de schade beperkt.
Bij bijzonder beheer kom je niet zomaar. Dan heb je een betalingsachterstand en die zul je, vermeerderd met incassokosten moeten betalen. De openstaande schuld zal nu dan ook hoger zijn dan wat volgens jou je hypotheek is. Bij je lening worden dus de bijkomende kosten geteld en dat is nu je hypotheekschuld. Incassokosten krijg je namelijk niet cadeau.
Naast de incassokosten zal ook vertragingsrente berekend zijn.
Al met al kan het aardig oplopen.
Mijn advies: probeer de hypotheek over te sluiten. Lukt of kan dat niet, verkoop dan zsm zelf het huis. Op die manier blijft de schade beperkt.
Dus de bank kan naar eigen believen en zonder overleg met de klant op kosten van de klant opdracht geven tot (her)taxatie? Dat lijkt mij sterk.Vooropgesteld dat de kosten voor een taxatie en ook een hertaxatie in opdracht van de bank voor jouw rekening komen
Als je al bij de afdeling Bijzonder Beheer bent beland, dan heb je ook al een BKR-notering aan je broek. Oversluiten zal zeker in de huidige marktsituatie onmogelijk zijn.Mijn advies: probeer de hypotheek over te sluiten.
@CB,
Als de taxatie voor de bank nodig is om te bepalen wat de waarde van het onderpand is of voor de bepaling van de verkoopstrategie met het oog op een executie/gedwongen verkoop, dan mag dat zeker. Voor wiens rekening wil jij die kosten laten komen dan?
Staat trouwens ook gewoon in de algemene voorwaarden en bij sommige banken zelfs in de hypotheekakte dat de kosten voor taxatie voor rekening van de hypotheekgever/schuldenaar komen.
Als je bij bijzonder beheer bent ondergebracht, hoef je nog geen negatieve BKR-notering te hebben. Kans is wel groot, maar geen ijzeren wet. Komt in de praktijk wel eens voor dat een hypotheek wordt overgesloten die bij bijzonder beheer was ondergebracht.
Als de taxatie voor de bank nodig is om te bepalen wat de waarde van het onderpand is of voor de bepaling van de verkoopstrategie met het oog op een executie/gedwongen verkoop, dan mag dat zeker. Voor wiens rekening wil jij die kosten laten komen dan?
Staat trouwens ook gewoon in de algemene voorwaarden en bij sommige banken zelfs in de hypotheekakte dat de kosten voor taxatie voor rekening van de hypotheekgever/schuldenaar komen.
Als je bij bijzonder beheer bent ondergebracht, hoef je nog geen negatieve BKR-notering te hebben. Kans is wel groot, maar geen ijzeren wet. Komt in de praktijk wel eens voor dat een hypotheek wordt overgesloten die bij bijzonder beheer was ondergebracht.
Heb ik kennelijk een goede bank. Bij mij staat dat niet in de algemene voorwaarden noch in de hypotheekakte. Kan ook zijn, dat dat komt omdat ik zo'n oude hypotheek heb.Staat trouwens ook gewoon in de algemene voorwaarden en bij sommige banken zelfs in de hypotheekakte dat de kosten voor taxatie voor rekening van de hypotheekgever/schuldenaar komen
In het algemeen ga je na 3 maanden achterstaand over van de afdeling Beheer naar de afdeling Bijzonder Beheer. Na 3 maanden achterstand wordt je ook gemeld bij BKR.Als je bij bijzonder beheer bent ondergebracht, hoef je nog geen negatieve BKR-notering te hebben. Kans is wel groot, maar geen ijzeren wet.
Ben benieuwd welke bank de elende over neemt van een andere bank.Komt in de praktijk wel eens voor dat een hypotheek wordt overgesloten die bij bijzonder beheer was ondergebracht.
Maar lieve mensen- wij hebben geen schuld!!!Afdeling bijzonder beheer heeft het uit de duim gezogen!Probleem is dat zij de bewijzen, die door onze advocaat en hun eigen advieseur zijn ingeleverd, niet erkennen- maar gewoon hun eigen gangetje gaan.Kan een afdeling van een bank de rol van Don Corleone spelen en hiermee ongestraft doorgaan? Ik geef toe dat onze advocaat is een slappe *** maar het is niet hij die ons in deze situatie heeft gebracht! Waarom moesten wij in eerste instantie een advocaat hebben?
ook wij hebben problemen met de sns bank vorig jaar was er iemand van bijzonderbeheer bij ons geweest we hebben toen een afspraak gemaakt dat we 400 in plaats van 371 per maand gingen betalen dat was in orde nu is het door gestuurd naar flanderijn en van eck en hebben ze beslag op mijn alleenstaande ouder korting gelegt en willen ze ook nog eens beslag leggen op mijn ww uitkering terwijl ik een alleenstaande ouder ben vind het ook raar dat bijzonderbeheer niet contact met ons heeft op genomen dat die 400 toch te weinig was en dat ze het zomaar door sturen naar een incasso bureau ze konden toch eerst wel deze zaak met ons besreken in plaats van zo te doen, mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig ook als ik het incasso bureau bel of ze een duidelijk overzicht willen sturen wat de preciese achterstand nu is krijg je daar geen antwoord op we storten elke maand 400 euro maar volgens de sns en flanderijn komt er niks binnen hang nu al sinds februari aan de telefoon maar krijg geen concreet antwoord van ze slechte zaak van de sns bank en van flanderijn en van eck
-
SNS Bank Webcare
- verified
- Contacteer:
Beste B.Mejri,
Wat ben je in een ontzettend vervelende situatie beland zeg. We kunnen ons voorstellen dat je heel erg baalt van wat er gaande is. We willen graag voor je kijken wat hier precies is gebeurd en of we wat voor je kunnen betekenen. Als je je telefoonnummer, ter attentie van ‘Tros Radar- Tineke’ naar [email protected] mailt, dan nemen we contact met je op.
Met vriendelijke groet,
Tineke
SNS Bank Webcare
Wat ben je in een ontzettend vervelende situatie beland zeg. We kunnen ons voorstellen dat je heel erg baalt van wat er gaande is. We willen graag voor je kijken wat hier precies is gebeurd en of we wat voor je kunnen betekenen. Als je je telefoonnummer, ter attentie van ‘Tros Radar- Tineke’ naar [email protected] mailt, dan nemen we contact met je op.
Met vriendelijke groet,
Tineke
SNS Bank Webcare
Echt iets voor de SNS, reageren na bijna 2 jaar na de klacht.
Dat zal toch niet wààr zijn!!!!!!!!!!!!!!!!! Bedoelde ze misschien die reactie van pretje 66......?????

-
SNS Bank Webcare
- verified
- Contacteer:
Beste Forumlezers en pretje66,
Helaas hebben wij de fout gemaakt om onze reactie aan B.Mejri te richten.
De reactie was inderdaad voor pretje66 bedoeld.
Onze excuses hiervoor.
Met vriendelijke groet,
Tineke
SNS Bank Webcare
Helaas hebben wij de fout gemaakt om onze reactie aan B.Mejri te richten.
De reactie was inderdaad voor pretje66 bedoeld.
Onze excuses hiervoor.
Met vriendelijke groet,
Tineke
SNS Bank Webcare
Dan heb ik ook nog even een vraag voor de SNS. Is het probleem met B.Mejri al wel opgelost?
We leven erg mee op het Forum......en we zijn vaak erg wakker en scherp!!!
Maar dat had u al gemerkt.
Kunnen we het hoofdstuk sluiten van B.Mejri?
We leven erg mee op het Forum......en we zijn vaak erg wakker en scherp!!!
Maar dat had u al gemerkt.
Kunnen we het hoofdstuk sluiten van B.Mejri?
-
SNS Bank Webcare
- verified
- Contacteer:
Beste jammer,
Het is ons inderdaad niet ontgaan dat jullie wakker en scherp zijn. We hebben geen klantgegevens van B.Mejri, waardoor wij niet kunnen achterhalen of deze zaak is opgelost. Tevens mogen we in het kader van integriteit zonder toestemming van B.Mejri hier geen uitspraken over doen.
Met vriendelijke groet,
Tineke
SNS Bank Webcare
Het is ons inderdaad niet ontgaan dat jullie wakker en scherp zijn. We hebben geen klantgegevens van B.Mejri, waardoor wij niet kunnen achterhalen of deze zaak is opgelost. Tevens mogen we in het kader van integriteit zonder toestemming van B.Mejri hier geen uitspraken over doen.
Met vriendelijke groet,
Tineke
SNS Bank Webcare
Dat is nou jammer, we zijn nu net zo nieuwsgierig geworden..........(over de afloop).
Kan er bijna niet van slapen..........
Kan er bijna niet van slapen..........