LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sns bank doet moeilijk

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rogier34

sns bank doet moeilijk

Ongelezen bericht door rogier34 »

hallo wie kan mij helpen ik heb al ongeveer een jaar of 20 een rekening bij snsbank en door financiele omstandig is er een flinke roodstand op me rekening onstaan hierdoor is de hypotheek die ook bij de sns loopt ook achterstand ontstaan, maar wat hebben ze nu gedaan zonder brieven aan te schrijven naar mij of te bellen ze hebben de betaal rekeningen bevroren ik kan dus niet aan me geld dus ik naar de bank om iets te regelen zoda ik weer geld heb en vooral in deze periode maar ze willen niet helpen alles blijft geblokkeerd en het enige wat ze zeiden was VERKOOP DE WONING MAAR ANDERS DOEN WIJ HET WEL. ik ben dus radeloos en weet geen oplossing ze willen binne 2weken 6000€ hebben anders doen hun de verkoop wel even.

wie ohh wie weet een oiplossing en mag dit zomaar om de rekeningen te blokkeren ik weet me geen raad meer.

groetjes rogier

Gast

Re: sns bank doet moeilijk

Ongelezen bericht door Gast »

Ik geloof er niets van dat de bank jou geen brieven heeft geschreven. En als dat al zo zou zijn dan krijg je toch regelmatig een rekeningafschrift waarop je kunt zien wat de stand van de rekening is en welke limiet je eventueel hebt. Je kunt zelf toch ook 1 + 1 optellen!

Ik zou zeggen: eigen schuld dikke bult!

Gast

Dit is dus 1 van de redenen dat ik de verschillende rekeningen heb
Postbank- Hypotheek en automatische incasso's
Sns-lopende rekening (salaris)
spaarrekening bij rabo en yapibank

reden hiervan is als boven, eerst zat alles bij de postbank
tekort ok we plunderen uw spaarrekening even en de opname boete betaald u ook even , ok als u pas gejat wordt en u merkt dit niet meteen dan zorgen die sukkels van de postbank ervoor dat het saldo uit je spaarrekening weer op je giro komt. (ipv dat een muts daar eens nadenkt en de boel blokkeerd aangezien er duizenden euro's per dag opgenomen werden).

ik heb dus nu een postbank giro rekening hieruit betaal ik de hypotheek en andere automatische incasso's. Als ik mijn salaris krijg op de sns dan stort ik net genoeg op de girorekening om alle rekeningen te betalen.
Zo snap ik duis regelmatig firma's die slecht kunnen rekenen en niet weten wat de 1e van de maand is.

Gast

Steek hier je licht eens op: http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=6

Eerst een klacht indienen bij de (directie van) bank; schriftelijk én aangetekend met handtekening voor ontvangst.

Ik zou even gaan "googelen" met dit probleem (www.google.nl) en verder wellicht rechtsbijstand inschakelen.

Misschien vind je hier nog wat:

http://www.eigenhuis.nl/VerenigingEigenHuis/

Gast

Als het echt waar is wat u zegt zijn er wel degelijk dingen wat u eraan zou kunnen doen. Ik raad u aan langs een rechtshulpwinkel te lopen en uw probleem voor te leggen, zij kunnen u dan een advies geven en vertellen u wat u rechten in dat geval zijn.

Silly

Ongelezen bericht door Silly »

Hallo,

Ook wij hebben een vorig jaar door omstandigheden een achterstand opgelopen bij de SNS bank dus ook met de hypotheek en betaalrekening. Maar wij hadden wel degelijk brieven ontvangen enz.
Ook wij moesten volgens de bank ons huis maar verkopen. Ik heb een brief naar de directeur van de bank geschreven of er geen andere mogelijkheid was, want met gedwongen verkoop halen ze minder binnen. Ze hebben voor ons een mooie constructie bedacht en geregeld. We betalen nu netjes onze achterstand af en kunnen gelukkig in ons huis blijven wonen.
Zeg niet dat je geen brieven krijgt want natuurlijk krijg je die, dat weet je zelf heel goed. Maar trek het boetekleed aan en buig je hoofd en de bank is heel redelijk als jij maar uitlegt hoe en wat er gebeurd is.
Nee wij zijn heel tevreden over de redelijkheid en de hulp die we toch van de bank gekregen hebben.
Heel veel succes

berendjan

Ongelezen bericht door berendjan »

Zolang je niet loopt te vloeken, schelden, tieren en eisen en de bank en haar medewerkers voor vanalles en nog wat uitmaakt valt er meestal samen met de bank wel een oplossing te vinden. Een bank is nu eenmaal geen filantropische of sociale, maar een commerciele instelling. Het ontstaan van een debetstand en een betalingsachterstand is jouw schuld, niet die van de bank.

rogier 34

Ongelezen bericht door rogier 34 »

jahh het is in prencipe me eigen schuld dat weet ik wel aar in dit geval hebben ze echt geen brief gestuurd hoor daar gaven ze als antwoord op je moet er zelf opletten idd daar ben ik het mee eens maar silly zou je me eens kunnen mailen wat er in die brif moet staan dan zal ik die ook even schrijven en naar welk kantoor zou die dan moeten naar het hoofdkantoor ofzo of naar de vestiging zelf.

alvast bedankt

groetjes rogier

Silly

Ongelezen bericht door Silly »

Hallo Rogier,

Ik heb er in gezet dat het echt heel naar was maar door omstandigheden het toen niet kon betalen. (onze schuld was zelfs nog hoger dan die van jou). Het was zelfs al zover dat de verkoop al bij de notaris lag. En dat met een gedwongen verkoop ik nog jaren moest betalen ook dat ik echt wel wilde betalen. Ik heb de brief naar Utrecht gestuurd naar de directeur (persoonlijk op gezet) van de SNS bank. Daarna zijn we gebeld door het filiaal in onze stad door een mevr. Zij heeft een constructie bedacht door een soort aandelen polis te maken. Op €800,00 na zou het na 3 jaar afbetaald zijn. Het kon ook zo zijn dat het helemaal afgelost zou zijn, maar je moet altijd rekening houden dat het iets lager uitkomt. Uiteindelijk betalen we totaal €250,00 extra iedere maand en dat is goed te doen, daar zit ook een verzekering bij van totaal €7,95 voor het geval je iets gebeurd. Het fijne was dat ze eigenlijk goed begrip hadden voor onze situatie en alles hebben gedaan om het op te lossen. Ik ben dus zeer te spreken over deze bank, want het hing als een zwaard boven ons hoofd. Ik kan weer rustig slapen, het is inmiddels al bijna een jaar geleden maar wij zijn netjes geholpen.

Succes, Silly

Gesloten