LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS bank en BKR registratie

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
yoshiko

SNS bank en BKR registratie

Ongelezen bericht door yoshiko »

Hallo,

Ik heb de grootste discussie met mijn bank over wat je wel en niet mag doen met een bankrekening als je in een schuldsaneringsregeling hebt gezeten via de rechtbank.
Het is zo dat ik een bankrekening heb lopen bij de sns bank.
Ook ben ik door omstandigheden in het verleden (augustus 2004)
in een schuldsaneringsregeling van drie jaar gekomen.
Ik heb gewoon een vaste baan met onbepaalde tijdscontract en heb in de periode van de regeling al het geld wat ik kon betalen ook betaald om aan het eind van de drie jaar zoveel mogelijk schuldeisers te kunnen betalen.
September 2007 kwam voor mij het eind van de regeling in zicht en de rechter deed de uitspraak dat ik mij aan alle verplichtingen had voldaan en een schone lei kreeg.
Maar nu ........
De BKR registratie die achter je naam wordt gezet staat na het einde van zo'n regeling nog steeds 5 jaar achter je naam.
Het gevolg hiervan is dat je een zogenoemde uitgeklede bankrekening krijgt.
Hiermee kan je eigenlijk alleen pinnen bij een sns betaalautomaat en niet bij andere banken,en in de winkels kan wel gepind worden.
Wat ook niet kan is het gebruik maken van internetbankieren.
Deze bovenste twee punten zijn voor mij echt onbegrijpelijk.
Ik heb de bank ondertussen zo'n twaalf keer hierover gesproken en het standaard antwoord wat ik krijg is "ja mevrouw dat zijn nou eenmaal de regels van de bank" en "ja mevrouw dat is zo om ervoor te zorgen dat u alleen kunt beschikken over uw eigen geld".
Nou mischien dat iemand mij even kan uitleggen wiens geld je dan gebruikt als je bij een andere bankautomaat pint met je eigen pas of als je je eigen geld overschrijft via het internet.
(Internetbankieren is natuurlijk sneller en overzichtelijker dan de papieren overschrijvingsformuliertjes en overigens ook nog eens minder werk voor de bank).
Nou ja mijn grootste vraag is natuurlijk kan ik hier iets aan doen (mag een bank dit weigeren) en zijn er niet veel meer mensen die te maken hebben met hetzelfde probleem en mischien zijn er mensen die het eens zijn met de bank dan zou ik graag willen weten wat daar de achterliggende redenen voor zijn.

rjdrent

Re: SNS bank en BKR registratie

Ongelezen bericht door rjdrent »

Dan stap je toch gewoon over naar een andere band? Er zijn banken genoeg.

Probeer bijvoorbeeld eens www.argenta.nl
Kost je helemaal niets!

Gesloten