Je kent het wel, er gebeurt iets in je leven waardoor je in 2005 je huis gaat verkopen en een tijdje met financiele problemen komt te zitten. Ik heb al die problemen opgelost, inclusief een aantal deurwaarders rekeningen van dat moment. Trots en blij dat ik was dat ik alles weer op de rails had!!!
In 2006 had ik een deurwaarder om een rekening van de SNS Bank te betalen van totaal 1125 euro. Ik heb met hun een betalingsregeling gesloten en ben deze ook helemaal nagekomen. Aangezien ze me na alle betalingen niet meer aanschreven was ik dus 100% van mening dat ik alles netjes had afbetaald. Ik heb nog dik 2.5 jaar op dat zelfde adres gewoond en heb geen post gekregen van eventuele openstaande bedragen (achterstandsrente?).
Nu ben ik een hypotheek aan het aanvragen en kwam erachter dat er een A2 codering op mijn naam staat dankzij de SNS Bank! Wat blijkt...
Ze hebben aan het einde van de hele procedure dus even vergeten te melden dat ik 93 euro moest betalen aan ze. 6 Jaar lang!!!! hebben ze niets van zich laten weten tot op het moment dat ik erachter kwam. Die ochtend dat mijn hypotheek adviseur erachter kwam, heb ik gelijk de SNS Bank gebeld en heb het resterende bedrag over gemaakt.
Hierna heb ik geprobeerd mijn gelijk te krijgen bij de SNS Bank maar dit ontkennen ze, ze weigeren toe te geven dat ze fout zijn geweest door niets van zich te laten horen 6 jaar lang. Als ze dit hadden gedaan had de hele BKR notitie namelijk al lang uit het systeem weg geweest!
Ik heb een klacht ingediend bij de SNS Bank en daar kreeg ik hetzelfde verhaal. "We hebben een herstel en feitelijk laatste doorgegeven aan het BKR en sommige kredietverstrekkers zullen op basis hiervan alsnog een hypotheek afsluiten". Wat ze even vergeten te vermelden is dat ik nu absoluut geen hypotheek kan krijgen met NHG. Tevens is het zo dat ik vind dat ik geschaad wordt in mijn rechten en wil daarom mijn gelijk halen.
Inmiddels ben ik in beroep gegaan bij de SNS Bank zelfs en kan ik daarna nog naar de Kifid toe.
Tevens ben ik met rechtsbijstand bezig en kan ik de komende maand een opstart maken met de BKR Geschillencomissie. Dit is echt waanzin en ook in de laatste maand heb ik gezien hoe waardeloos de SNS Bank eigenlijk is. Ze hebben nu al 2x communicatie naar het verkeerde adres gestuurd en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Hebben meerdere mensen dit soort problemen? Ik weet dat er al vaker bedrijven in het nieuws geweest die BKR als pressiemiddel gebruiken, maar dat lijkt me hier helemaal geen belang. 6 jaar lang ben ik nu benadeeld geweest en daar komt nu mooi 5 jaar bij tot het eruit is gehaald.
Iemand nog tips voor mij om de bank hun besluit te laten heroverwegen, juridische middelen die ik kan aanroepen behalve wat ik nu hierboven heb vermeld?
Alvast bedankt!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SNS Bank - Foutieve BKR Codering
Re: SNS Bank - Foutieve BKR Codering
Hoi allen,
De SNS Bank erkent hun fout en ze gaan de codering wijzigen naar Januari 2008 Hersteld in plaats van Mei 2012.
Ik ben nu nog bezig om van de A2 een A1 codering te maken, wat me niet meer dan redelijk lijkt na 4 jaar foutief gecodeerd gestaan te hebben.
Ik hoop dat dat lukt, maar met deze oplossing die ze hebben geboden ben ik ook erg blij want in Januari 2013 verdwijnt hij uit het BKR en ben ik ervan af.
De SNS Bank erkent hun fout en ze gaan de codering wijzigen naar Januari 2008 Hersteld in plaats van Mei 2012.
Ik ben nu nog bezig om van de A2 een A1 codering te maken, wat me niet meer dan redelijk lijkt na 4 jaar foutief gecodeerd gestaan te hebben.
Ik hoop dat dat lukt, maar met deze oplossing die ze hebben geboden ben ik ook erg blij want in Januari 2013 verdwijnt hij uit het BKR en ben ik ervan af.