spaargeldslot
spaargeldslot
Beste , ik heb een tijdje geleden bij ABN voor mijn spaarrekening het spaargeldslot geactiveerd voor beveiliging
Nu wil ik het tijdelijk uitzetten omdat ik een overboeking wil maken van deze spaarrekening
Krijg nu een melding dat het momenteel niet mogelijk is
Wordt dit bewust gedaan om het overboeken lastig te maken ; het activeren van het spaarslot was een fluitje van een cent
Mvg
Het is inmiddels gelukt : Ik had op het bolletje gedrukt om de bescherming uit te zetten , je moet echter als je op het bolletje staat deze naar links schuiven . Beetje vreemd meestal activeer/ deactiveer je iets op het bolletje aan of uit zetten door er op te drukken
Nu wil ik het tijdelijk uitzetten omdat ik een overboeking wil maken van deze spaarrekening
Wordt dit bewust gedaan om het overboeken lastig te maken ; het activeren van het spaarslot was een fluitje van een cent
Mvg
Het is inmiddels gelukt : Ik had op het bolletje gedrukt om de bescherming uit te zetten , je moet echter als je op het bolletje staat deze naar links schuiven . Beetje vreemd meestal activeer/ deactiveer je iets op het bolletje aan of uit zetten door er op te drukken
Laatst gewijzigd door Hansw op 25 jun 2023 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: spaargeldslot
Het duurt wel 24 uur voordat het slot eraf is.
Lees de veelgestelde vragen over het spaargeldslot even door https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro ... ragen.html
Lees de veelgestelde vragen over het spaargeldslot even door https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro ... ragen.html
Na uitzetten duurt het 24 uur alvorens u een overboeking kan doen.
Ik heb ook ABN Amro en heb dit spaargeldslot regelmatig aan- en uitgezet. Waar en wanneer krijg je die melding?
Wat zegt ABN Amro zelf als je contact met ze opneemt hierover?
Wat zegt ABN Amro zelf als je contact met ze opneemt hierover?
Beste , zie aanpassing van mijn eerder bericht
Mvg
Mvg
Wel bijzonder zo'n "spaargeldslot". Schijnbaar is je ABNAMRO spaarrekening zonder zo'n voorziening niet veilig genoeg. Hiermee leggen ze de verantwoordelijkheid van een veilige bankomgeving wel erg bij de klant.
Wat zijn de gevolgen als je spaargeld weg is, en je blijkt geen ABNAMRO spaargeldslot geactiveerd te hebben ?
Wat zijn de gevolgen als je spaargeld weg is, en je blijkt geen ABNAMRO spaargeldslot geactiveerd te hebben ?
De spaarrekening is veilig genoeg, de gebruikers niet. Of je het wel of niet vergoed krijgt als je opgelicht wordt en er zit geen slot op, hangt van de omstandigheden af. Wordt per geval bekeken.BL2 schreef: ↑25 jun 2023 13:14Wel bijzonder zo'n "spaargeldslot". Schijnbaar is je ABNAMRO spaarrekening zonder zo'n voorziening niet veilig genoeg. Hiermee leggen ze de verantwoordelijkheid van een veilige bankomgeving wel erg bij de klant.
Ivo.w
vindt dit leuk
Schuifjes zijn al zeker 10 jaar standaard om features aan of uit te zetten. Standaard UI element in vrijwel alle software frameworks.Hansw schreef: ↑25 jun 2023 12:37Beste , ik heb een tijdje geleden bij ABN voor mijn spaarrekening het spaargeldslot geactiveerd voor beveiliging
Mvg
Niet beetje vreemd. Dit is heel duidelijk zichtbaar dat je moet schuiven, en niet een enkel bolletje moet aanklikken.Hansw schreef: ↑25 jun 2023 12:37Het is inmiddels gelukt : Ik had op het bolletje gedrukt om de bescherming uit te zetten , je moet echter als je op het bolletje staat deze naar links schuiven . Beetje vreemd meestal activeer/ deactiveer je iets op het bolletje aan of uit zetten door er op te drukken
Oneens. De omgeving zelf is veilig genoeg. Het gaat om een extra bescherming zodat je niet ineens een groot bedrag kan overmaken vanaf de spaarrekening als je wordt gebeld door een oplichter die je onder druk zet. Bij de ING heeft men ook een soortgelijk iets, waarmee je het maximale bedrag dat je kan overmaken kan verhogen, maar dat kan pas na 4 uur.
Maar als dat spaargeldslot aanstaat, kan je blijkbaar 24 uur ook niet een klein bedrag overmaken van je spaarrekening.
Bij ING kan je een limiet instellen op je betaalrekening en pinpas.
Bij ING kan je een limiet instellen op je betaalrekening en pinpas.
BL2
vindt dit leuk
Precies, dat is ook geen slot maar een limiet.
24 uur wachten is wat bizar lang.
24 uur wachten is wat bizar lang.