Hello,
Sinds 6, 5 jaar sparen wij voor onze zoons! Maar younglife bestaat niet meer en het blijkt een woekerpolis te zijn!, Niet leuk maar mijn vraag hoe verder.
Het is overgenomen door andere? geen idee wij hebben nooit info gekregen, en hebben deze zaken gehoord via via, en aangezien er een kleine bij komt ben ik me pas weer gaan verdiepen in deze zaken.
Ik heb dringend advies nodig : Wat moet ik doen, stoppen met dit spaarplan zo ja hoe dan?bij wie moet ik zijn? Krijg ik al me spaargeld wel mee?
Kortom wat is het best te doen en wat zijn de lijnen daarvoor, ik kom er niet uit
Graag hulp!
Melcher
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spaarplan Younglife
-
FiscaalJurist
Re: Spaarplan Younglife
kun je wat meer info geven.
Is het een kapitaalverzekering?
Wie is de uitvoerder?
Waarom is het een woekerpolis?
NB je hebt een dubbel topic aangemaakt. Graag 1x verwijderen
Is het een kapitaalverzekering?
Wie is de uitvoerder?
Waarom is het een woekerpolis?
NB je hebt een dubbel topic aangemaakt. Graag 1x verwijderen
Young life is een product van DeltaLloyd/Ohra Levensverzekering/Nationaal Spaarfonds te Waalwijk.
Als je "Young Life" in dit forum intoetst als zoekterm dan word je al aardig wat wijzer.
Als je "Young Life" in dit forum intoetst als zoekterm dan word je al aardig wat wijzer.
-
FiscaalJurist
Zal best, maar ik vind dat het aan een TS is om een vraag helder te formuleren.courier schreef:Young life is een product van DeltaLloyd/Ohra Levensverzekering/Nationaal Spaarfonds te Waalwijk.
-
melliepollie
We mogen vinden wat we vinden toch, maar de afzender had wel gelijk
Spaarregelings is onderdeel van Nationaal spaarfonds, de spaardochter van SDelta Lloyd. Beleggingsfonds : Vaste rente Fonds.
Spaartermijn 21 jaar
Mijn oudste zoon is 4
Jongste zoon is 2, 5
Betaal dus al 6,5 jaar €40 in de maand.
Zou dus al €1920 gespaard moeten hebben maar ik heb nog niet eens de helft gespaard volgens het overzicht van dit jaar!
Toen kwam ik er achter dat Young Life failliet is gegaan, en wat er nu met mijn geld gebeurd geen idee!
Aangezien er veel op internet te vinden was over woekerpolis en gelijk overstappen naar iets anders, vroeg ik mij af wat de weg daarin is en wat de mogelijkheden zijn en of ik mijn geld terug kan krijgen.
Bij wie moet ik zijn, adres, tel, email etc.
Melcher
Spaarregelings is onderdeel van Nationaal spaarfonds, de spaardochter van SDelta Lloyd. Beleggingsfonds : Vaste rente Fonds.
Spaartermijn 21 jaar
Mijn oudste zoon is 4
Jongste zoon is 2, 5
Zou dus al €1920 gespaard moeten hebben maar ik heb nog niet eens de helft gespaard volgens het overzicht van dit jaar!
Toen kwam ik er achter dat Young Life failliet is gegaan, en wat er nu met mijn geld gebeurd geen idee!
Aangezien er veel op internet te vinden was over woekerpolis en gelijk overstappen naar iets anders, vroeg ik mij af wat de weg daarin is en wat de mogelijkheden zijn en of ik mijn geld terug kan krijgen.
Melcher
Als ik googlel op Younglife dan lees ik toch heel andere berichten. Younglife was een tussenpersoon die producten van het Nationaal Spaarfonds en van Reaal. Dan is younglife dus geen product maar tussenpersoon.Young life is een product van DeltaLloyd/Ohra Levensverzekering/Nationaal Spaarfonds te Waalwijk.
En dus heeft TS waarschijnlijk een polis van Nationaal Spaarfonds of Reaal. En die bestaan nog wel. (en van Younglife wordt gezegd dat deze schuldenvrij failliet is gegaan).
-
FiscaalJurist
Omdat je meer info hebt gegeven heb ik ook even gegoogled:melliepollie schreef:We mogen vinden wat we vinden toch, maar de afzender had wel gelijk
Spaartermijn 21 jaar
Mijn oudste zoon is 4
Jongste zoon is 2, 5
Melcher
Young life was een assurantie tussenpersoon. De verzekeringen zijn ondergebracht bij een onderdeel van Delta Lloyd of Reeal. Je verzekering is er dus nog gewoon.
http://www.amweb.nl/nieuws/nederland/yo ... 4640.lynkx
Dat deze verzekeringen een hoge kosten loading kennen geloof ik graag. Fiscaal is het afsluiten van zo'n verzekering sinds 1 jan 2001 onzin omdat ie gewoon in box 3 valt. Je zult dus moeten informeren bij
https://www.nationaalspaarfonds.nl/index.aspx
of
http://www.reaal.nl/
Op je polis zal ongetwijfeld staan bij welke van de 2 hij is ondergebracht.
Afkopen kan zonder fiscale gevolgen omdat het een box 3 polis is