LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spookgeld ABN Amro
Spookgeld ABN Amro
Inmiddels bijna een maand geleden een officiële klacht ingediend bij ABN Amro, aangezien eerder telefonisch contact niks uithaalt.
Als het kan, krijgt u direct antwoord. Soms is er meer tijd nodig. U krijgt altijd binnen 5 werkdagen bericht met:
het antwoord, of een ontvangstbevestiging. Daarin staat het dossiernummer, wie het behandelt, wanneer u antwoord krijgt en wat het telefoonnummer is voor vragen.
Ik heb nog niks gezien, behalve een "Wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden."
Elke maand krijg ik een betaling binnen uit het buitenland. Op dag X, zeg 10 juni, verschijnt dat bedrag op mijn rekening. Echter kan ik pas op 11 juni dat bedrag daadwerkelijk gebruiken. Hoewel er op 10 juni een X bedrag (zeg, 520 euro) op mijn rekening staat, krijg ik bij pinnen het bericht "geen saldo".
Volgens ABN Amro heeft het probleem te maken met de rentedatum. Prima, maar los het op want jullie weten dit al drie jaar. Het lijkt mij niet zo moeilijk om het geld gewoon een dag later op mijn rekening te schrijven.
Nu kreeg ik wel de tip van een medewerker om het geld naar mijn spaarrekening over te boeken en dan direct weer terug; dan zou het wel werken.
Dit heb ik dus gedaan. Er stond - zeg - nog 50 euro op mijn rekening, daar kwam dan die 520 euro vanuit het buitenland bij. Die 520 euro overgemaakt naar de spaarrekening en weer naar de lopende rekening. Vervolgens kan ik helemaal niet meer pinnen, zelfs geen bedrag van 10 euro!
Ook erg teleurgesteld over de ontzettend trage reactie op mijn klacht en het feit dat ik niet de beloofde mail met informatie over de behandeling van mijn klacht krijg.
Als het kan, krijgt u direct antwoord. Soms is er meer tijd nodig. U krijgt altijd binnen 5 werkdagen bericht met:
het antwoord, of een ontvangstbevestiging. Daarin staat het dossiernummer, wie het behandelt, wanneer u antwoord krijgt en wat het telefoonnummer is voor vragen.
Ik heb nog niks gezien, behalve een "Wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden."
Elke maand krijg ik een betaling binnen uit het buitenland. Op dag X, zeg 10 juni, verschijnt dat bedrag op mijn rekening. Echter kan ik pas op 11 juni dat bedrag daadwerkelijk gebruiken. Hoewel er op 10 juni een X bedrag (zeg, 520 euro) op mijn rekening staat, krijg ik bij pinnen het bericht "geen saldo".
Volgens ABN Amro heeft het probleem te maken met de rentedatum. Prima, maar los het op want jullie weten dit al drie jaar. Het lijkt mij niet zo moeilijk om het geld gewoon een dag later op mijn rekening te schrijven.
Nu kreeg ik wel de tip van een medewerker om het geld naar mijn spaarrekening over te boeken en dan direct weer terug; dan zou het wel werken.
Dit heb ik dus gedaan. Er stond - zeg - nog 50 euro op mijn rekening, daar kwam dan die 520 euro vanuit het buitenland bij. Die 520 euro overgemaakt naar de spaarrekening en weer naar de lopende rekening. Vervolgens kan ik helemaal niet meer pinnen, zelfs geen bedrag van 10 euro!
Ook erg teleurgesteld over de ontzettend trage reactie op mijn klacht en het feit dat ik niet de beloofde mail met informatie over de behandeling van mijn klacht krijg.
Re: Spookgeld ABN Amro
Tsja, dit soort problemen leg ik ook altijd naast mij neer om verder te gaan met echte problemen.
Re: Spookgeld ABN Amro
Dat kan. Ik ga zo de kamer stofzuigen, verder nog iemand een boeiende toevoeging?crazyme schreef:Tsja, dit soort problemen leg ik ook altijd naast mij neer om verder te gaan met echte problemen.
Re: Spookgeld ABN Amro
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Spookgeld ABN Amro
Als ik iedere maand een betaling uit het buitenland zou krijgen (tips? )zou ik zeer tevreden zijn en me niet drukken maken dat ik het geld pas een dag laten kan pinnen. Nee, niet een echt boeiend probleem.
Re: Spookgeld ABN Amro
't Is er één in de categorie "raar, maar totaal niet de moeite waard". Who cares of je nou vandaag of morgen kunt pinnen?
Re: Spookgeld ABN Amro
Lijkt me toch niet handig, bijvoorbeeld bij de kassa in de supermarkt met een volle kar.Moneyman schreef:Who cares of je nou vandaag of morgen kunt pinnen?
Re: Spookgeld ABN Amro
De topicstarter hoeft hier op dit forum niks boeiends te schrijven.
Dit forum nodigt consumenten zelf uit om hun goede of slechte ervaringen met banken hier te delen.
Behalve dat het geld wel op de rekening staat maar TS er niet bij kan, komt ABN Amro ook de gemaakte afspraken over het afhandelen van de klacht niet na.
Daarbij komt ook nog dat de tip van de medewerkster van de bank het probleem nog groter heeft gemaakt.
@ Starr
Meestal reageert ABN Amro wel op dit forum dan krijg je langs een omweg toch je antwoorden.
Dit forum nodigt consumenten zelf uit om hun goede of slechte ervaringen met banken hier te delen.
Behalve dat het geld wel op de rekening staat maar TS er niet bij kan, komt ABN Amro ook de gemaakte afspraken over het afhandelen van de klacht niet na.
Daarbij komt ook nog dat de tip van de medewerkster van de bank het probleem nog groter heeft gemaakt.
@ Starr
Meestal reageert ABN Amro wel op dit forum dan krijg je langs een omweg toch je antwoorden.
Re: Spookgeld ABN Amro
Als je iedere maand een bedrag krijgt kan je dat gewoon plannen toch? Dit is toch hetzelfde als een "normaal" inkomen? Als je al je geld opmaakt voor het einde van de maand, kan je ook niet betalen voordat je salaris is gestort.16again schreef:Lijkt me toch niet handig, bijvoorbeeld bij de kassa in de supermarkt met een volle kar.Moneyman schreef:Who cares of je nou vandaag of morgen kunt pinnen?
Re: Spookgeld ABN Amro
Beste Starr,
Het is begrijpelijk dat u graag reactie wilt op de door u ingediende klacht bij ons. Al helemaal als er is aangegeven dat u binnen 5 werkdagen bericht zou krijgen. Mijn excuus hiervoor.
Natuurlijk wil ik graag nakijken wat de status van uw klacht is. Om het voor u na te kijken en u verder te helpen, wil ik telefonisch contact met u opnemen. Via een privébericht kunt u aangeven op welk telefoonnummer u bereikbaar bent. Ook kunt u dan aangegeven wanneer u het liefst gebeld wilt worden.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
Het is begrijpelijk dat u graag reactie wilt op de door u ingediende klacht bij ons. Al helemaal als er is aangegeven dat u binnen 5 werkdagen bericht zou krijgen. Mijn excuus hiervoor.
Natuurlijk wil ik graag nakijken wat de status van uw klacht is. Om het voor u na te kijken en u verder te helpen, wil ik telefonisch contact met u opnemen. Via een privébericht kunt u aangeven op welk telefoonnummer u bereikbaar bent. Ook kunt u dan aangegeven wanneer u het liefst gebeld wilt worden.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
Re: Spookgeld ABN Amro
Als het ABN AMRO klachtenmanagement wel tijdig reageert moet je niet verwachten dat dit ook maar enigszins oplossingsgericht is. Fouten toegeven of klantvriendelijk reageren is niet hun sterkste kant.
Re: Spookgeld ABN Amro
Hier komt dan het beste advies van dit topic,
open een rekening bij een andere bank b.v.
de ASN bank en al je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon
en je krijgt nog rente ook op je betaalrekening.
open een rekening bij een andere bank b.v.
de ASN bank en al je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon
en je krijgt nog rente ook op je betaalrekening.
Re: Spookgeld ABN Amro
Beste mevrouw Van der Molen,ABN AMRO schreef:Beste Starr,
Het is begrijpelijk dat u graag reactie wilt op de door u ingediende klacht bij ons. Al helemaal als er is aangegeven dat u binnen 5 werkdagen bericht zou krijgen. Mijn excuus hiervoor.
Natuurlijk wil ik graag nakijken wat de status van uw klacht is. Om het voor u na te kijken en u verder te helpen, wil ik telefonisch contact met u opnemen. Via een privébericht kunt u aangeven op welk telefoonnummer u bereikbaar bent. Ook kunt u dan aangegeven wanneer u het liefst gebeld wilt worden.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
ik heb eerder met uw collega's gesproken en dat heeft niks opgeleverd. Ik stuur u mijn e-mailadres en ontvang graag een schriftelijk reactie op mijn klacht.
Met vriendelijke groet,
Starr
Bedankt VCampen, dat is inderdaad de reden dat ik hier post.VCampen schreef:De topicstarter hoeft hier op dit forum niks boeiends te schrijven.
Dit forum nodigt consumenten zelf uit om hun goede of slechte ervaringen met banken hier te delen.
Behalve dat het geld wel op de rekening staat maar TS er niet bij kan, komt ABN Amro ook de gemaakte afspraken over het afhandelen van de klacht niet na.
Daarbij komt ook nog dat de tip van de medewerkster van de bank het probleem nog groter heeft gemaakt.
@ Starr
Meestal reageert ABN Amro wel op dit forum dan krijg je langs een omweg toch je antwoorden.