LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Storing eerder melden

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Teckeltoos

Storing eerder melden

Ongelezen bericht door Teckeltoos »

Ik gebruik voor het overschrijven van spaargeld (Rabo)naar mijn betaalrekening (Ing)
de rabofoon.
Nu belde ik zonet dus de rabofoon wat € 0.15 p. min. + € 0.045 startkosten + eigen tarief.
Pas na vele menus doorlopen te hebben wist men te melden dat er een storing was. :x
Dat kan dan ook wel aan het begin van dat hele menu gedoe toch ? :roll:
Ik wil echt niet zeuren om die paar dubbeltjes maar als je optelt wie nog meer bellen is het lekker cashen voor de Rabobank.

olaf79

Re: Storing eerder melden

Ongelezen bericht door olaf79 »

Denk niet dat ze dat doen om lekker te cashen. Zo'n nummer kost hun waarschijnlijk meer dan het oplevert en anders is het net kosten dekkend. Soms kan een bepaald onderdeel een storing geven en de rest gewoon goed werken. Ik zou er dan ook voor kiezen de storing pas te melden als je bij dat onderdeel bent aanbeland om andere gebruikers niet onnodig "bang" te maken of in verwarring te brengen.

Waarom nog de rabofoon gebruiken als je ook alles online kunt regelen

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Het wijzigen van dat soort systemen, die miljoenen klanten bedienen, gebeurd niet even op een vrijdagmiddag door een stagiaire ofzo, daar moet op een wat hoger niveau over besloten worden. En het is ook nog wel wat werk, je moet een boodschap opstellen, laten goedkeuren, en vervolgens in productie nemen. Dat duurt wel even, en er is een redelijke kans dat tegen die tijd de reden van de wijziging, de storing, al verholpen is.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Nu belde ik zonet dus de rabofoon wat € 0.15 p. min. + € 0.045 startkosten + eigen tarief.
Pas na vele menus doorlopen te hebben wist men te melden dat er een storing was. :x
Dat kan dan ook wel aan het begin van dat hele menu gedoe toch ? :roll:
Ik wil echt niet zeuren om die paar dubbeltjes maar als je optelt wie nog meer bellen is het lekker cashen voor de Rabobank.
Wie belt er ook met een 0900 nummer als ondestaande ook werkt vanaf mobiel wel +31 ervoor

+31499 499199

gr Henk

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

henk51 schreef: Wie belt er ook met een 0900 nummer als ondestaande ook werkt vanaf mobiel wel +31 ervoor
+31499 499199
gr Henk
Als TS een mobiele telefoon had, maakte ze wel gebruik van de RABO-App.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

sjohie schreef:Het wijzigen van dat soort systemen, die miljoenen klanten bedienen, gebeurd niet even op een vrijdagmiddag door een stagiaire ofzo, daar moet op een wat hoger niveau over besloten worden. En het is ook nog wel wat werk, je moet een boodschap opstellen, laten goedkeuren, en vervolgens in productie nemen. Dat duurt wel even, en er is een redelijke kans dat tegen die tijd de reden van de wijziging, de storing, al verholpen is.
Het wijzigen van de IVR-meldtekst is een fluitje van een cent, zélfs als je de eindbestemming of de meldtekst ter plekke nog moet aanpassen.
Van een grote onderneming als de Rabo mag je verwachten dat ze dit soort calamiteitenteksten en eindbestemmingen gewoon al default hebben klaarstaan, zodat je die in 5 minuten live kan zetten.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

0499499199 werkt ook vanaf vaste lijn gaf het advies 20 jaar geleden al aan Rabo klanten
Was een tijdje zo dat je op je mobiel +31 ervoor moest zetten om het systeem te laten denken dat je vanaf buitenland belde. Maar 0499 werkt gewoon op vaste telefoon net nog getoetst en je belt goedkoper.
En inderdaad op een smartphone app gebruiken,maar er zijn nog genoeg mensen met een antiek mobieltje zonder internet omdat ze alleen maar willen bellen met zo'n ding.

gr Henk

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kiz schreef:
sjohie schreef:Het wijzigen van dat soort systemen, die miljoenen klanten bedienen, gebeurd niet even op een vrijdagmiddag door een stagiaire ofzo, daar moet op een wat hoger niveau over besloten worden. En het is ook nog wel wat werk, je moet een boodschap opstellen, laten goedkeuren, en vervolgens in productie nemen. Dat duurt wel even, en er is een redelijke kans dat tegen die tijd de reden van de wijziging, de storing, al verholpen is.
Het wijzigen van de IVR-meldtekst is een fluitje van een cent, zélfs als je de eindbestemming of de meldtekst ter plekke nog moet aanpassen.
Van een grote onderneming als de Rabo mag je verwachten dat ze dit soort calamiteitenteksten en eindbestemmingen gewoon al default hebben klaarstaan, zodat je die in 5 minuten live kan zetten.
Dan nog mag je hopen dat een proces (bijvoorbeeld ITIL) volgen voordat ze zomaar systemen gaan wijzigen. Het zou uitermate amateuristisch zijn als een wijziging waar klanten iets van kunnen merken in 5 minuten er in gedraaid mogen worden. Zou voor mij een reden zijn om een andere bank te zoeken. Zo'n ICT beleid is dan namelijk gevaarlijk dan alle andere dingen bij elkaar.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

GJvdZ schreef:
kiz schreef:
Dan nog mag je hopen dat een proces (bijvoorbeeld ITIL) volgen voordat ze zomaar systemen gaan wijzigen. Het zou uitermate amateuristisch zijn als een wijziging waar klanten iets van kunnen merken in 5 minuten er in gedraaid mogen worden. Zou voor mij een reden zijn om een andere bank te zoeken. Zo'n ICT beleid is dan namelijk gevaarlijk dan alle andere dingen bij elkaar.
En dat hangt er dan maar weer vanaf of je de PABX inhouse hebt draaien. Bij ons is het gewoon een vastgesteld proces, om snel in te kunnen spelen op mogelijke verstoringen. Het platform draait bij KPN, geheel los van onze eigen infrastructuur en is via een webinterface te benaderen. Is gewoon een noodprocedure om te zorgen dat onze klanten altijd van de juiste info worden voorzien en altijd iemand aan de lijn krijgen. Iets met "service".

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Als TS een mobiele telefoon had, maakte ze wel gebruik van de RABO-App.
Weer iemand die denkt dat iedereen maar een smartphone heeft en apps (verschrikkelijk uitvinding)
kan installeren. Zal je in iedergeval niet op mijn telefoon lukken.

Gesloten