LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Storneren onmogelijk

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
roamer
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 okt 2004 14:36

Storneren onmogelijk

Ongelezen bericht door roamer »

l.s.

Vandaag gezien dat de Westland Utrecht bank onterecht geld heeft afgeschreven van mijn bankrekening.
Bij mijn bank kreeg ik te horen dat storneren onmogelijk was vanwege een bepaalde code. Wat de medewerker wel vreemd vond omdat deze code normaal gesproken is voorbehouden aan loterijen en goede doelen.
Kan dit dan zomaar?
Ik weet dat de banken in crisis verkeren, maar op deze manier is het wel heel makkelijk geld verdienen natuurlijk.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Storneren onmogelijk

Ongelezen bericht door Mousy »

Heb je al contact opgenomen met de Westland Utrecht bank ? Zo ja wat zeiden deze dan?

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Storneren onmogelijk

Ongelezen bericht door alfatrion »

Om welke code ging het?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Storneren onmogelijk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mousy schreef:Heb je al contact opgenomen met de Westland Utrecht bank ? Zo ja wat zeiden deze dan?
Wat de medewerker wel vreemd vond omdat deze code normaal gesproken is voorbehouden aan loterijen en goede doelen.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Storneren onmogelijk

Ongelezen bericht door Mousy »

Choco wel ff goed lezen hij/zij zegt dat ze contact op had genomen met dr eigen bank:

[quote="roamer"]l.s.
Bij mijn bank kreeg ik te horen dat storneren onmogelijk was vanwege een bepaalde code

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: Storneren onmogelijk

Ongelezen bericht door elnuar »

heb je de bank wel nagevraagd wat reden was voor de incasso? lijkt me dat ze dat wel moeten kunnen uitleggen en waarom dan ook die code van toepassing is.

cindyanne76

Re: Storneren onmogelijk

Ongelezen bericht door cindyanne76 »

Als het gaat om storneren van kansspelen dan mag dat idd niet ivm een kans op winnen van een bedrag, maar dat is in dit geval niet van toepassing.... :D
misschien betreft het een eenmalige incasso?, dan kan storneren ook niet.
even precies navragen waarvoor het is, als je een eemalige incasso hebt afgegeven kun je het niet idd meer storneren en moet je bij de begunstigde zijn voor teruggave.
succes!

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Storneren onmogelijk

Ongelezen bericht door Toxopeus »

roamer schreef:l.s.
Vandaag gezien dat de Westland Utrecht bank onterecht geld heeft afgeschreven van mijn bankrekening.
Bij mijn bank kreeg ik te horen dat storneren onmogelijk was vanwege een bepaalde code. Wat de medewerker wel vreemd vond omdat deze code normaal gesproken is voorbehouden aan loterijen en goede doelen.
Kan dit dan zomaar?
Ik weet dat de banken in crisis verkeren, maar op deze manier is het wel heel makkelijk geld verdienen natuurlijk.
Is niet onterecht toch?

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... nmogelijk/

Halverwege vorig jaar een offerte gekregen voor een hypotheek. Onder voorwaarde dat taxatierapport e.d. aangeleverd zouden worden. Dit is om ons moverende redenen niet gebeurd.
Nieuwjaarsdag post van W U bank op de deurmat gevonden. Offerte is geaccepteerd???
Contact gezocht en op aanraden medewerker W U bank brief gestuurd. Krijgen we brief terug dat we te laat waren met passeren en meteen maar geld afgeschreven.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Storneren onmogelijk

Ongelezen bericht door Mousy »

Gaat lekker zo bedankt voor die verwijzing

loveyou234
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:48

Re: Storneren onmogelijk

Ongelezen bericht door loveyou234 »

Roamer,

waarschijnlijk ging dit om een éénmalige incasso, welke inderdaad niet te 'storneren' is. Dat betekend overigens niet dat het niet terug te halen is, maar daarvoor geld een ander proces.

Omtrent de situatie geschetst op het Kassa-forum heb ik het volgende gevonden in de voorwaarden van Westland Utrecht:
Bij het ondertekenen van de offerte komt een overeenkomst
tot stand tussen u en WestlandUtrecht Bank. Kiest u voor
Offerterentekorting, dan moet u een boete betalen indien
de ondertekende offerte toch niet leidt tot het passeren
van
deze WestlandUtrecht Bank-hypotheek. Deze zogenoemde
acceptatieprovisie bedraagt 1% van het totaal geoffreerde
leningbedrag (dus over het totaal van alle leningdelen). Kiest
u niet voor Offerterentekorting, dan bent u geen acceptatieprovisie
verschuldigd.
Te lezen in de brochure Hypotheken, Sparen, Leven op hun website.

roamer
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 okt 2004 14:36

Re: Storneren onmogelijk

Ongelezen bericht door roamer »

loveyou234 schreef:Roamer,

waarschijnlijk ging dit om een éénmalige incasso, welke inderdaad niet te 'storneren' is. Dat betekend overigens niet dat het niet terug te halen is, maar daarvoor geld een ander proces.

Omtrent de situatie geschetst op het Kassa-forum heb ik het volgende gevonden in de voorwaarden van Westland Utrecht:
Bij het ondertekenen van de offerte komt een overeenkomst
tot stand tussen u en WestlandUtrecht Bank. Kiest u voor
Offerterentekorting, dan moet u een boete betalen indien
de ondertekende offerte toch niet leidt tot het passeren
van
deze WestlandUtrecht Bank-hypotheek. Deze zogenoemde
acceptatieprovisie bedraagt 1% van het totaal geoffreerde
leningbedrag (dus over het totaal van alle leningdelen). Kiest
u niet voor Offerterentekorting, dan bent u geen acceptatieprovisie
verschuldigd.
Te lezen in de brochure Hypotheken, Sparen, Leven op hun website.
En dan nu allemaal opletten... daar komt-ie... GEEN offertekorting... Ooooh!!! Gaat lekker zo die aannames...!!!

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Storneren onmogelijk

Ongelezen bericht door CB »

roamer schreef: Ooooh!!! Gaat lekker zo die aannames...!!!
Vind je het gek dat mensen aannames doen als je zo sumier bent met het verstrekken van informatie.

Als je niet gekozen hebt voor de rentekorting, dan kun je toch makkelijk bewijzen dat de incasso van die kosten onterecht is. Dus ik begrijp je probleem niet eigenlijk. Gewoon de kosten, met het leveren van het bewijs dat je niet hebt gekozen voor de rentekorting, terug vorderen. Simpel toch.

Gesloten