LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] structuur machtigingen
Re: structuur machtigingen
Jan1,
Waar hébt u het in godesnaam over? Volgens mij hebt u e.e.a. niet goed begrepen en bent ú degene die de grijze brei (indien aanwezig)aan het werk moet zetten. Klaag ik over Euro's?? Dacht het niet!! Allemaal extra duur? Ja, dat proberen ze u wijs te maken. De normale weg is: A stuurt factuur, B controleert of het volgens afspraak is en betaalt vervolgens kijkt A wee of er voldoende binnengekomen is. Dat is de normale manier.
Ik ga toch ook niet naar de winkel, haal wat uit de schappen men rekent uit wat ik moet betalen, ik geef mijn portomonee af, men haalt eruit wat men wil hebben, en ik controleer vervolgens thuis of er nog genoeg in zit, m.a.w ik controleer of men er niet teveel uitgehaald heeft. Dát is volgens u de juiste wijze? Dacht het niet!
Waar hébt u het in godesnaam over? Volgens mij hebt u e.e.a. niet goed begrepen en bent ú degene die de grijze brei (indien aanwezig)aan het werk moet zetten. Klaag ik over Euro's?? Dacht het niet!! Allemaal extra duur? Ja, dat proberen ze u wijs te maken. De normale weg is: A stuurt factuur, B controleert of het volgens afspraak is en betaalt vervolgens kijkt A wee of er voldoende binnengekomen is. Dat is de normale manier.
Ik ga toch ook niet naar de winkel, haal wat uit de schappen men rekent uit wat ik moet betalen, ik geef mijn portomonee af, men haalt eruit wat men wil hebben, en ik controleer vervolgens thuis of er nog genoeg in zit, m.a.w ik controleer of men er niet teveel uitgehaald heeft. Dát is volgens u de juiste wijze? Dacht het niet!
@ Jan1
Blijkbaar wíllen ze het gewoon niet gegrijpen...
Even voor jullie informatie: automatische incasso's zorgen ervoor dat bedrijven efficient (en dus goedkoper) kunnen werken. Mensen die hier niet aan meewerken zorgen ervoor dat deze bedrijven hogere kosten maken en aan wie bereken zij deze kosten door????....... Juist: de klant!
En zo betaal je uiteindelijk voor het NIET meewerken aan automatische incasso. Zo simpel is het!
Blijkbaar wíllen ze het gewoon niet gegrijpen...
Even voor jullie informatie: automatische incasso's zorgen ervoor dat bedrijven efficient (en dus goedkoper) kunnen werken. Mensen die hier niet aan meewerken zorgen ervoor dat deze bedrijven hogere kosten maken en aan wie bereken zij deze kosten door????....... Juist: de klant!
En zo betaal je uiteindelijk voor het NIET meewerken aan automatische incasso. Zo simpel is het!
Beste Jan1
u bent al prima gehersenspoeld, u lult al prima mee zoals de grote bedrijven het graag willen hebben.
U mag wat mij betreft iedereen in uw portomonee of in uw bankrekening laten grabbelen, maar van de mijne blijven ze af. Ze jatten het geld nog van je rekening af zonder dat je ze een machtiging hebt gegeven, kijken maar naar die boefjes van OPPASOUDERS (elders op dit forum)
u bent al prima gehersenspoeld, u lult al prima mee zoals de grote bedrijven het graag willen hebben.
U mag wat mij betreft iedereen in uw portomonee of in uw bankrekening laten grabbelen, maar van de mijne blijven ze af. Ze jatten het geld nog van je rekening af zonder dat je ze een machtiging hebt gegeven, kijken maar naar die boefjes van OPPASOUDERS (elders op dit forum)
Sommige mensen kiezen er voor om in de middeleeuwen te blijven en nog steeds gebruik te maken van zaken als acceptgiro etc. Gelukkig is er een trend gaande waarbij steeds meer bedrijven en organisaties overstappen op automatischs incasso of electronisch betalen.
Acceptgiro is echt iets uit de vorige eeuw en zal steeds meer gaan uitsterven. Bedrijven moeten extra kosten maken voor de mensen die hardnekkig blijven vasthouden aan dit betaalmiddel en dat geld zal uiteindelijk doorberekend worden aan de klant zelf. Je houdt het systeem dus zelf in stand en zorgt voor stijgende prijzen.
De eerstvolgende keer dat je dus klaagt over het leven dat zo duur geworden is, denk daar dan eens aan terug.
Acceptgiro is echt iets uit de vorige eeuw en zal steeds meer gaan uitsterven. Bedrijven moeten extra kosten maken voor de mensen die hardnekkig blijven vasthouden aan dit betaalmiddel en dat geld zal uiteindelijk doorberekend worden aan de klant zelf. Je houdt het systeem dus zelf in stand en zorgt voor stijgende prijzen.
De eerstvolgende keer dat je dus klaagt over het leven dat zo duur geworden is, denk daar dan eens aan terug.
Nee hoor, ik doe alleen maar aan kostenbeheersing, zodat OOK U wat minder kan betalen. Maar je hebt mij dan ook nog nooit horen/zien klagen over de prijs van euro die gelijk zou zijn in cijfers als de antieke gulden volgens velen, maar niet volgens mij. Als je in het verleden wil blijven leven/denken, dan is dat Uw zaak, maar ga Uw hersenspinsels niet aan een ander opdringen. Let op, nog 10 weken dan is het 2006, de hoogste tijd om wakker te worden. Tot dan, slaap lekker.berna
Geplaatst op 23 Okt 2005 18:37 door berna
Beste Jan1
Jan1 je bent een man naar mijn hart. En voor dat mensen dit gaan zeggen, Jan1 en ik zijn NIET dezelfde persoon en we kennen elkaar ook niet.
Dank je. blooskarr-2
Geplaatst op 23 Okt 2005 23:36 door karr-2
Jan1 je bent een man naar mijn hart.
Ik blijf toch op de ingeslagen voet doorgaan.
Alle machtigingen intrekken, financieel beleid in eigen handen houden en niet laten afboeken door derden wat zij bepalen en achteraf moeten recht strijken, wij leven in het internet tijdperk
Alle machtigingen intrekken, financieel beleid in eigen handen houden en niet laten afboeken door derden wat zij bepalen en achteraf moeten recht strijken, wij leven in het internet tijdperk
Ik geloof dat er hier heel veel al veel verder zijn dan Jan1 en Karr2. De acceptgiro's hoeven we helemaal niet meer, als het bedrijf op de jaar-afrekening aangeeft (en dat doen ze al) wat het nieuwe voorschotgedrag wordt dan vul je dat zelf éénmalig voor het hele jaar in in het internetbankieren en je hebt er geen omkijken meer naar. Die acceptgiro hoeven we niet, het bedrijf hoeft geen machtigingen te verwerken, ik doe dat al jaren zo. Wie is er nu ouderwets. Machtigingen is volledig uit de tijd, internetbankieren, dát is het nieuwste. Geen machtigingen nodig, zelf baas over je eigen rekening. En het bedrijf hoeft helemaal niets meer rond te sturen. Doe ik al jaren. Jullie rijden nog met de bolderkar volgens mij.
Nou Berna, zo modern ben je nu ook weer niet.
Internetbankieren kost een bedrijf precies dezelfde administratieve rompslomp dan een acceptgiro. Mensen vullen zelf maar wat in als betalingskenmerk en het bedrijf mag het uitzoeken. Iedere betaling die op de rekening van een bedrijf wordt geboekt moet apart administratief worden verwerkt. En een incasso wordt als één post en in één totaalbedrag op de rekening geboekt en het bedrijf weet precies welke betaling voor welke klant binnen is.
Internetbankieren kost een bedrijf precies dezelfde administratieve rompslomp dan een acceptgiro. Mensen vullen zelf maar wat in als betalingskenmerk en het bedrijf mag het uitzoeken. Iedere betaling die op de rekening van een bedrijf wordt geboekt moet apart administratief worden verwerkt. En een incasso wordt als één post en in één totaalbedrag op de rekening geboekt en het bedrijf weet precies welke betaling voor welke klant binnen is.
Beste Jeanne,
Misschien zijn de bedrijven dan nog niet toe aan dit veel modernere betalingsverkeer en moeten zij hun systemen aanpassen. Wat u zegt is touwens flauwekul, want je vult eenmalig je klantnummer in en dat nummer veranderd normaal gesproken niet meer. Het verschil is dat het bedrijf nu moet kijken of de betaling van Jantje op Pietje of Berna al binnengekomen is. Dan zijn we weer terug bij zoals het zou moeten zijn dus. En als ze wat inversteren in goede computerprogramma's kan ook dat automatisch gedaan worden. Een kwestie van tijd dus.
Misschien zijn de bedrijven dan nog niet toe aan dit veel modernere betalingsverkeer en moeten zij hun systemen aanpassen. Wat u zegt is touwens flauwekul, want je vult eenmalig je klantnummer in en dat nummer veranderd normaal gesproken niet meer. Het verschil is dat het bedrijf nu moet kijken of de betaling van Jantje op Pietje of Berna al binnengekomen is. Dan zijn we weer terug bij zoals het zou moeten zijn dus. En als ze wat inversteren in goede computerprogramma's kan ook dat automatisch gedaan worden. Een kwestie van tijd dus.
Tuurlijk, werkt het zo.... NOT.
Goh, dan zijn al die grote bedrijven, die de klanten verzoeken het liefst automatisch te betalen en hierop soms korting geven, helemaal ouderwets. Wat stom van ze, dat ze geen beter computerprogramma kopen. Ik zou ze even mailen als ik jouw was.....
Goh, dan zijn al die grote bedrijven, die de klanten verzoeken het liefst automatisch te betalen en hierop soms korting geven, helemaal ouderwets. Wat stom van ze, dat ze geen beter computerprogramma kopen. Ik zou ze even mailen als ik jouw was.....
Ja, de vooruitgang gaat soms wat traag, vooral als de (grote) bedrijven moeten investeren in dit soort zaken, men kan beter de klanten het geld uit de zak kloppen, en de aandeelhouders flink uitbetalen, anders beginnen die te klagen.
"jouw" is trouwens zonder "W" en voor u is het "U", en geen jou, dat is voor vrienden en bekenden en daar valt u (helaas) niet onder.
"jouw" is trouwens zonder "W" en voor u is het "U", en geen jou, dat is voor vrienden en bekenden en daar valt u (helaas) niet onder.
Berna, toevallig werkeloos of ambtenaar? Want enig inzicht in administratie en algehele bedrijfsvoering heb je niet.
Ze worden wel verplicht om klanten het geld uit de zak te kloppen, omdat er enkele mensen zoals Berna zijn die menen het recht in eigen handen te kunnen nemen en maar te doen en te laten wat ze willen. Het bedrijf wil geld van me hebben? Ach ik betaal wel wanneer het mij uitkomt en als zij daar last van hebben is het hun probleem en niet het mijne.Ja, de vooruitgang gaat soms wat traag, vooral als de (grote) bedrijven moeten investeren in dit soort zaken, men kan beter de klanten het geld uit de zak kloppen, en de aandeelhouders flink uitbetalen, anders beginnen die te klagen.
Lekker egoistisch om daardoor ons met hogere kosten op te zadelen......
Door per internet de acceptgiro kaarten af te werken jaag ik niemand op kosten en controleer ik van te voren of de bedragen juist zijn.
Ook kan per mail de toestemming tot afboeken gevraagd worden, van de moderne software moet je gebruik maken.
Ook de interpay bedrijven blijven automatisch afboeken, de rode kaart kreeg ik terug gestuurd via de bank.
Ook kan per mail de toestemming tot afboeken gevraagd worden, van de moderne software moet je gebruik maken.
Ook de interpay bedrijven blijven automatisch afboeken, de rode kaart kreeg ik terug gestuurd via de bank.
Klopt niet, Har. Je jaagt de bedrijven op kostenDoor per internet de acceptgiro kaarten af te werken jaag ik niemand op kosten en controleer ik van te voren of de bedragen juist zijn.
Dom Har, je moet de rode kaart naar het bedrijf sturen dat incasseert. Niet naar de bank.Ook de interpay bedrijven blijven automatisch afboeken, de rode kaart kreeg ik terug gestuurd via de bank.
Zo zie je maar weer, veel klagers weten niet eens waarover ze praten.Jeanne
Geplaatst op 03 Nov 2005 23:07 door Jeanne
Dom Har, je moet de rode kaart naar het bedrijf sturen dat incasseert. Niet naar de bank.
Bedankt allen voor de reacties op mijn domme acties,
Het interpay bedrijf is een onderdeel van de Rabo bank.
Dat de bedrijven meer moeite moeten doen om betaald te worden is hun zorg, ik wil de juistheid controleren voor de betaling ervan, wij leven in het digitaal tijdperk Jeanne.
Het interpay bedrijf is een onderdeel van de Rabo bank.
Dat de bedrijven meer moeite moeten doen om betaald te worden is hun zorg, ik wil de juistheid controleren voor de betaling ervan, wij leven in het digitaal tijdperk Jeanne.
Weer een fout, Har. Ga nou eerst een Googelen voordat je allerlei uitspraken doet.
Quote van de site van Interpay: http://www.interpay.nl
Quote van de site van Interpay: http://www.interpay.nl
Interpay handelt het betalingsverkeer in Nederland af, niet alleen voor de Rabobank.Dagelijks vinden in Nederland miljoenen betalingen plaats tussen banken, bedrijven en consumenten. Interpay zorgt er al jarenlang voor dat deze transacties betrouwbaar en efficiënt worden verwerkt.