LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarievenverhoging Rabobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sawamizu
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2003 12:27

Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door sawamizu »

Wij hebben bericht ontvangen van de Rabobank dat de tarieven voor een Rabo Betaalrekening inclusief Europas verhoogd worden.
De tarieven zoals deze de laatste jaren per kwartaal waren;
2004; 2,65 euro
2005; 2,95 euro
2006; 3,50 euro
2007; 4,25 euro
2008; 5,25 euro

De verhogingen worden de laatste jaren steeds hoger!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door gravedigger »

Tsja. Alles wordt duurder :|

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Jan1 »

Het beleidt is erop gericht dat de rekeninghouders overstappen naar het totaalpakket, een beetje duurder, maar ook meer service. Ik ben hier dik tevreden over, zoals gezegd, alles wordt duurder, NOU EN. Wij krijgen toch ook meer.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door SJZ »

Wat voor service krijg je dan?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Henri42 »

Internet service oa bij verlies of diefstal van passen cards etc
Rentevoordelen
Lid van de bank
Copllectieve kortingen bij InterPolis
Peanuts zijn de verhogingen

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door kweenie »

Collectieve korting kun je ook via ander organisaties krijgen.
Lid worden van de rabo kan ook zonder betaalrekening.
Rente is bij veel andere banken voordeliger.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Jan1 »

SJZ


Geplaatst op 26 Nov 2007 11:37 door SJZ
Wat voor service krijg je dan?
Voor een uitgebreid antwoord, kijk dan even op de site van de betreffende bank.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door SJZ »

Nooit geweten dat je bij de Rabo rentevoordelen kon krijgen. Ik krijg nu 4,5% op mijn spaargeld, wat voor voordeel heb ik dan bij de Rabobank?

SpaarXL
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:49

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door SpaarXL »

Bij banken als Rabo en Postbank krijg je als voordeel elke dag je lieve bankvrienden te zien op TV, alhoewel ik al gehoord heb dat mensen zich daaraan beginnen te ergeren, en denken: "Gebruik dat geld toch liever om je klanten een fatsoenlijke rente te geven".

Nou ja, zeg.....

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Xpert »

Met je spaargeld en beleggingsen naar een andere bank gaan is m.i. de enige oplossing om de banken te temmen.

Kijk maar op verschillende vergelijkingsites. De rente voor een spaarrekening is bij de veel banken hoger en de kosten voor je beleggingstransacties kunnen elders veel goedkoper.

breva
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2007 11:12

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door breva »

Het meer is nooit vol.
Ik als klant vind het schandalig.
Volgens mij verdiennen ze hier weer grof op.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Henri42 »

Breva: overstappen naar de DSB bank Lenen.nl etc groetjes fan Rabo

breva
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2007 11:12

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door breva »

Henri42, Ik ben steeds de Rabo tegemoed gekomen o.a Internetbankieren. Dan zou het wel zo fatsoendelijk zijn van de Rabo dat ze nu ook eens een keer hun klanten tegemoed komen. Maar nee hoor ze gaan de kosten ,die zij zgn. moeten maken, met 25% verhogen. En dan praat u ook op 26nov 13:32 over rente voordelen en lid zijn van de bank en nog wat van die flauwe kul. Nou de rente is bij de DSB al hoger.
Ieder geval bedankt voor de tip. Ik ga toch maar eens informeren bij de DSB.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door gravedigger »

Iemand die henri42 serieus neemt, is niet goed bij zijn hoofd ;)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door Henri42 »

idd gravendelfer Rabobank is zoals allle andere banken

niet links niet rechts maar geld verdienen, hier is niets mis mee, toch ??. :D

blaica
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 sep 2007 20:39

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door blaica »

Ik ben reeds vele jaren klant bij Rabobank. Toen we vanuit België naar Nederland verhuisden (net over de grens) vroegen we o.a. bij Rabobank een hypotheek aan. Afgewezen vermits we niet in Nederland woonden. Na jaren klant bij ING, besloten we over te stappen naar Rabobank, vermits deze op zaterdag voormiddag open is (als je met 2 werkt, heb je overdag niet de tijd om langs de bank te gaan die pas om 10u open gaat en reeds om 4u dicht gaat). Na een paar jaar klant te zijn, vroegen ze of ze onze hypotheek konden oversluiten bij hen. Verschillende keren verlof moeten nemen, kosten moeten maken voor allerlei papierwerk en toen... niets meer. Het jaar daarna belden ze terug om de hypotheek over te sluiten, weer hetzelfde liedje. Een maand geleden belden ze weer om onze hypotheek over te sluiten. Antwoord: neen dank u. Elke keer vallen ze over het feit dat we Belgen zijn. Ook als bv de stortmachine weerom een kapot is, wil er niemand helpen tot op het moment dat een Nederlander het vraagt. Sorry, maar als Belg in Hulst wonen is niet gemakkelijk. Ik ben momenteel aan het uitkijken naar een andere bank.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door sprokkel »

Overstappen naar een bank met hogere rente vergoedingen zelfs op je gewone betaalrekening krijg je bij één bank zelfs nog 0,5% vergoeding,
(Argentabank bijvoorbeeld) en geen kosten.

ceeskens
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2007 13:57

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door ceeskens »

Sjonge wat een volgzaamheid, natuurlijk is het normaal dat er geld verdient moet worden, maar over de ruggen van de klanten??
Eerst het loonzakje, toen de bankrekeningen want dat was handiger kon moeders ook zien wat er binnen kwam zodat pa het niet verzoop in de kroeg op vrijdag, we werden gelokt met een paar centen rente, langzamerhand werd dit terug gedraait en nu moeten we extra betalen om over ons eigen geld te kunnen beschikken, en de banken maar lachen om die domme rekeninghouders want ze moeten wel.
Mensen denk toch na dat de banken EXTRA miljoenen verdienen aan ons, dus die verhoging is niet aanvaardbaar.

alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door alkamare »

Wat een kabaal over deze tariefsverhoging. 'k zou maar eens goed uitkijken voordat overwogen wordt de Rabo te verruilen voor een andere bank. "Goedkoop" blijkt achteraf maar al te vaak "duurkoop" te zijn. En vergeet niet dat de winst van de Rabobank niet in de zakken van aandeelhouders verdwijnt maar voor een behoorlijk deel terugvloeit naar haar klanten (en goede maatschappelijke doelen). Vraag maar eens na in uw woonplaats bij diverse verenigingen, en dan gaat het echt niet alleen over wielrennen, hockey en andere sporten. Wat je ook van de Rabo mag zeggen, het is de meest betrouwbare bank ter wereld (3 x AAA) en dat is toch een veilig gevoel voor je spaarcentjes. Ik lees nu de reacties al dat ik zeker bij de Rabo werk. Zelfs al zou dat zo zijn dan is dat niet iets waarvoor ik mij zou moeten schamen. En tot slot: zijn er nu echt mensen die denken dat de heer Scheringa van DSB een liefdadigheidsbank runt ?

fredstaf
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2004 18:11

Re: Tarievenverhoging Rabobank

Ongelezen bericht door fredstaf »

hallo
er zijn banken genoeg die meer rente geven zonder extra kosten.
Argenta/ATB bank/zie reclames div: dagbladen
let wel op dat zij een gewoon telefoon nummer hebben.
betalingen of het terug halen van je gels kan natuurlijk per telebankieren

Gesloten