LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verkoop polissen
-
verkoop polissen
Wij hebben een doorlopend crediet bij de De Nederlandse voorschot bank en in die lening zijn ons ook verzekeringen opgedrongen door de tussenpersoon voor elk € 5000.00 dus €10.000.00 dat was Geldlenen.nl je doet het natuurlijk wel zelf maar ik ben het nu pas bewust dat wij ook erin zijn gelopen, nu realiseren we ons pas dat het weggegoid geld is.
Re: verkoop polissen
Welkom in de wereld van de banken...
Ja, maar ook welkom bij de club van onnozelen die alles tekenen zonder te lezen en na te denken. Als de lening maar rond komt!
-
Beste JanvL
Je het dom en onnozel noemen, maar het gebeurd en niet iedereen is op het moment supreme in staat om alles te overzien, daar zou in dit geval de tussenpersoon op moeten letten. Maar het leed is dus al geschiedt.
Wat ik echter niet begrijp is, dat de overheid dit soort koppelverkopen niet voor eens en altijd verbiedt. Vroeger had je dit al in lichte mate bij een huis kopen en de opstalverzekering. Dit is later verboden en je ziet dus nu dat het in een andere constructie gewoon door gaat.
Tot slot, ook jij en ik doen wel eens dingen, welke misschien een paar tientjes kosten, dus wat is wijsheid?
Je het dom en onnozel noemen, maar het gebeurd en niet iedereen is op het moment supreme in staat om alles te overzien, daar zou in dit geval de tussenpersoon op moeten letten. Maar het leed is dus al geschiedt.
Wat ik echter niet begrijp is, dat de overheid dit soort koppelverkopen niet voor eens en altijd verbiedt. Vroeger had je dit al in lichte mate bij een huis kopen en de opstalverzekering. Dit is later verboden en je ziet dus nu dat het in een andere constructie gewoon door gaat.
Tot slot, ook jij en ik doen wel eens dingen, welke misschien een paar tientjes kosten, dus wat is wijsheid?
-
Verzekeringen zijn op zich niet waardeloos.
Ik betaal al tig jaar verzekeringspremie voor de auto terwijl ik nooit schade heb gehad. Lijkt ook weggegooid geld.
Maar verzekeren doe je voor onverwachte gebeurtenissen.
Dus als je een overlijdensrisico-, werkeloosheids- of arbeidsongeschiktheidsverzekering hebt voor je lening dan heb je daar pas wat aan op het moment dat het van toepassing is.
Is de looptijd van de verzekering voorbij en je bent niet dood, werkeloos of arbeidsongeschikt, dan heb je voor niks betaald, lijkt het.
Net zo iets als een treinkaartje kopen en de conducteur komt niet langs zeg maar.
Dat de conducteur niet komt controleren wil niet zeggen dat je dan geen kaartje hoeft te kopen.
Ik betaal al tig jaar verzekeringspremie voor de auto terwijl ik nooit schade heb gehad. Lijkt ook weggegooid geld.
Maar verzekeren doe je voor onverwachte gebeurtenissen.
Dus als je een overlijdensrisico-, werkeloosheids- of arbeidsongeschiktheidsverzekering hebt voor je lening dan heb je daar pas wat aan op het moment dat het van toepassing is.
Is de looptijd van de verzekering voorbij en je bent niet dood, werkeloos of arbeidsongeschikt, dan heb je voor niks betaald, lijkt het.
Net zo iets als een treinkaartje kopen en de conducteur komt niet langs zeg maar.
Dat de conducteur niet komt controleren wil niet zeggen dat je dan geen kaartje hoeft te kopen.
Dat is wel heel simpel gedacht. Op zich is het inderdaad niet verkeerd dat er zaken verzekerd worden als dat nodig is. De twee problemen zijn dat deze polissen vaak niet worden/werden verkocht omdat ze nodig waren, maar omdat ze de verkoper spekten en dat er bij deze 'aangeboden' polissen een premie gehanteerd werd/wordt die soms vele malen hoger is dan bij andere, normale, verzekeraars. Een consument die in alle vrijheid een polis uit kan kiezen zou dus nooit voor deze polissen hebben gekozen en zo duizenden euro's hebben kunnen uitsparen, terwijl de dekking gelijk zou kunnen zijn.
Dit soort verzekeringen vallen onder de zorgplicht volgens de AFM, als je hier geen aandacht aan besteed dan word je een boete opgelegd.Maaaaar om het te doen via koopsom is niet slim,(erg onverstandig) doet dit met maandelijkse premie betaling, je betaal toch ook geen koopsom voor je brand verz.? En tukker4ever bij het verzorgen van een hypotheek is het intermediar ook verplicht er zorg voor te dragen dat het onderpand goed is verzekerd (eis van de geldverstrekker)dus er is geen sprake van koppel verkoop in dit geval,vertel geen onzin op deze side.