LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verplicht digitaal bankieren bij ING
-
Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING
Maar de computer bij de bank werkt bij een analoge rekening net zo digitaal als bij een digitale rekening.
Maar dat gaat nu eenmaal niet gebeuren, het worden call centers met alleen digitaal betalingsverkeer. Net zoals fintech banken maar dan duurder.
Het veiligst lijkt mij de blockchain technology, supersnel en super veilig. Ik heb bijv. Aragon (ANT) eens doorgelezen interessante ontwikkelingen.
Het veiligst lijkt mij de blockchain technology, supersnel en super veilig. Ik heb bijv. Aragon (ANT) eens doorgelezen interessante ontwikkelingen.
Dan wordt het hoog tijd dat je je eens GOED gaat inlezen want daar heb je echt nog geen kaas van gegeten.Obelix1 schreef: ↑20 aug 2019 14:08Maar dat gaat nu eenmaal niet gebeuren, het worden call centers met alleen digitaal betalingsverkeer. Net zoals fintech banken maar dan duurder.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... g8qmbm2bxJ
Hier vindt je onder andere waarom de blockchain mij veilig lijkt. Als jij er anders over denkt ..dat kan mevrouw Angel.
Hier vindt je onder andere waarom de blockchain mij veilig lijkt. Als jij er anders over denkt ..dat kan mevrouw Angel.
Grappig, van de schrijver van dit artikel heb ik een conferentie over Blockchain gehad. Goeie kerel!
Misschien een goeie kerel, maar slecht verhaal.
Zoek er maar 1 uit: https://duckduckgo.com/?q=bitcoin+diefs ... ldi&ia=web1. Waterdicht systeem garandeert veiligheid
Elke transactie die in blockchain plaatsvindt wordt gecontroleerd door alle aangesloten computers. Alle computers die zijn aangesloten op het blockchain netwerk beheren een kopie van deze database. Als één van deze kopieën niet meer overeenkomt met de anderen wordt dit direct herkend en wordt de transactie niet geaccepteerd. Hierdoor is het praktisch onmogelijk om fouten te maken of te frauderen. Deze kenmerken vormen de basis voor de bekendste toepassing van blockchain: de bitcoin.
Maak eens concreet dan: wat klopt er niet aan zijn verhaal? Dat er niet met Bitcoins gefraudeerd kan worden, is iets anders dan dat ze niet gestolen kunnen worden. Of doel je nog ergens anders op?
Van dit soort uitspraken wordt ik ondertussen een beetje moe. Terwijl er toch zo`n beetje wekelijks nieuws is over datalekken, gestolen en/of slecht beveiligde databases, gestolen wachtwoorden, creditcard gegevens, medische dossiers, enz....1. Waterdicht systeem garandeert veiligheid
Beetje vreemd om dan Bitcoin als voorbeeld te nemen als waterdicht systeem.
https://duckduckgo.com/?q=fraude+bitcoi ... ypi&ia=web
Noem het fraude, noem het diefstal, hij eindresultaat is hetzelfde. Tis kwijt, weg, foetsie....
Ook bitcoins zijn verre van foutloos en zeker niet waterdicht. Maar als je een bitcoin-adept bent wil je dat natuurlijk niet uitdragen.
Er zitten zeker goede kanten aan en wellicht dat uit het hele blockchain-principe wel een veel betere methode gaat komen die al die nadelen niet heeft. Maar toepasbaar is het op dit moment verre van en waterdicht al helemaal niet.
Elke persoon die dat beweert (en dus ook deze Rabo-medewerker) moet hoognodig de roze bril afzetten.
Er zitten zeker goede kanten aan en wellicht dat uit het hele blockchain-principe wel een veel betere methode gaat komen die al die nadelen niet heeft. Maar toepasbaar is het op dit moment verre van en waterdicht al helemaal niet.
Elke persoon die dat beweert (en dus ook deze Rabo-medewerker) moet hoognodig de roze bril afzetten.
Als je leest wat hij uitlegt over die waterdichtheid (als systeemeigenschap) klopt het als een bus, volgens mij.
In mijn vak (loodgieter) heeft waterdicht toch echt een andere betekenis.
Nou niet zo sporadisch: bij IDeal betalingen als je een scanner hebt moet je nog steeds de papieren TAN-codes gebruiken.Morganlefay schreef: ↑19 aug 2019 16:35Tancodes worden sporadisch nog wel gevraagd, maar dat terzijde.
Bij het wijzigen van je wachtwoord, krijg je ook nog een sms met een tancode.
Blockchain verre van toepasbaar...? Dan heb je écht een paar hoofdstukken gemist. En waterdicht is het ook, als je tenminste de context leest en dus snapt wat er écht gezegd wordt.
En nee, ik heb geen roze bril
Zou m toch maar eens afzetten, hij vertroebelt je blik nogal.
Sterke argumentatie
Ik heb tot nu toe wel stevige standpunten, maar nog geen fatsoenlijk argument gelezen.
Ik heb tot nu toe wel stevige standpunten, maar nog geen fatsoenlijk argument gelezen.
Ik concludeer maar dat je je eigen standpunt dat Blockchain verre van toepasbaar zou zijn, niet kunt onderbouwen. Logisch ook, want de praktijk bewijst al jaren het tegendeel.
Onzin, behalve cryptocurrency ( en ook daarvan kan je je afvragen of dit een succesvolle toepassing is ), is er nog geen enkele succesvolle implementatie in de praktijk.
-
Ik bankier al sinds men hier toe overgegaan is digitaal. Maar alleen op de pc. Eerst met Tan-codes, nu met de scanner en zowel mijn man als ik kunnen met dezelfde codes bij de rekening. Ik heb geen mobiele telefoon/smartphone en wil zo'n ding ook niet, veel te duur . Mijn man heeft een oude mobiele telefoon zonder internet en die wordt weinig gebruikt, alleen voor (verplichte) tweestaps verificatie. Gaat allemaal prima tot nu toe. Maar ik ben er tegen dat men eigenlijk gedwongen gaat worden om alles met een smartphone te moeten gaan doen