LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplicht digitaal bankieren bij ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
witte angora

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar de computer bij de bank werkt bij een analoge rekening net zo digitaal als bij een digitale rekening.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Maar dat gaat nu eenmaal niet gebeuren, het worden call centers met alleen digitaal betalingsverkeer. Net zoals fintech banken maar dan duurder.

Het veiligst lijkt mij de blockchain technology, supersnel en super veilig. Ik heb bijv. Aragon (ANT) eens doorgelezen interessante ontwikkelingen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Obelix1 schreef:
20 aug 2019 14:08
Maar dat gaat nu eenmaal niet gebeuren, het worden call centers met alleen digitaal betalingsverkeer. Net zoals fintech banken maar dan duurder.

Het veiligst lijkt mij de blockchain technology, supersnel en super veilig. Ik heb bijv. Aragon (ANT) eens doorgelezen interessante ontwikkelingen.
Dan wordt het hoog tijd dat je je eens GOED gaat inlezen want daar heb je echt nog geen kaas van gegeten.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 »

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... g8qmbm2bxJ

Hier vindt je onder andere waarom de blockchain mij veilig lijkt. Als jij er anders over denkt ..dat kan mevrouw Angel.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Grappig, van de schrijver van dit artikel heb ik een conferentie over Blockchain gehad. Goeie kerel!

NoNo123

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Moneyman schreef:
21 aug 2019 20:57
Grappig, van de schrijver van dit artikel heb ik een conferentie over Blockchain gehad. Goeie kerel!
Misschien een goeie kerel, maar slecht verhaal. :wink:
1. Waterdicht systeem garandeert veiligheid
Elke transactie die in blockchain plaatsvindt wordt gecontroleerd door alle aangesloten computers. Alle computers die zijn aangesloten op het blockchain netwerk beheren een kopie van deze database. Als één van deze kopieën niet meer overeenkomt met de anderen wordt dit direct herkend en wordt de transactie niet geaccepteerd. Hierdoor is het praktisch onmogelijk om fouten te maken of te frauderen. Deze kenmerken vormen de basis voor de bekendste toepassing van blockchain: de bitcoin.
Zoek er maar 1 uit: https://duckduckgo.com/?q=bitcoin+diefs ... ldi&ia=web :roll:

Moneyman

Maak eens concreet dan: wat klopt er niet aan zijn verhaal? Dat er niet met Bitcoins gefraudeerd kan worden, is iets anders dan dat ze niet gestolen kunnen worden. Of doel je nog ergens anders op?

NoNo123

Moneyman schreef:
23 aug 2019 15:43
Maak eens concreet dan: wat klopt er niet aan zijn verhaal?
1. Waterdicht systeem garandeert veiligheid
Van dit soort uitspraken wordt ik ondertussen een beetje moe. Terwijl er toch zo`n beetje wekelijks nieuws is over datalekken, gestolen en/of slecht beveiligde databases, gestolen wachtwoorden, creditcard gegevens, medische dossiers, enz....

Moneyman schreef:
23 aug 2019 15:43
Dat er niet met Bitcoins gefraudeerd kan worden, is iets anders dan dat ze niet gestolen kunnen worden.
Beetje vreemd om dan Bitcoin als voorbeeld te nemen als waterdicht systeem.
https://duckduckgo.com/?q=fraude+bitcoi ... ypi&ia=web

Noem het fraude, noem het diefstal, hij eindresultaat is hetzelfde. Tis kwijt, weg, foetsie....

angel1978

Ook bitcoins zijn verre van foutloos en zeker niet waterdicht. Maar als je een bitcoin-adept bent wil je dat natuurlijk niet uitdragen.
Er zitten zeker goede kanten aan en wellicht dat uit het hele blockchain-principe wel een veel betere methode gaat komen die al die nadelen niet heeft. Maar toepasbaar is het op dit moment verre van en waterdicht al helemaal niet.

Elke persoon die dat beweert (en dus ook deze Rabo-medewerker) moet hoognodig de roze bril afzetten.

Moneyman

Als je leest wat hij uitlegt over die waterdichtheid (als systeemeigenschap) klopt het als een bus, volgens mij.

NoNo123

In mijn vak (loodgieter) heeft waterdicht toch echt een andere betekenis. :mrgreen:

Cornelis7

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Morganlefay schreef:
19 aug 2019 16:35
Tancodes worden sporadisch nog wel gevraagd, maar dat terzijde.
Nou niet zo sporadisch: bij IDeal betalingen als je een scanner hebt moet je nog steeds de papieren TAN-codes gebruiken.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij het wijzigen van je wachtwoord, krijg je ook nog een sms met een tancode.

Moneyman

angel1978 schreef:
23 aug 2019 16:36
Er zitten zeker goede kanten aan en wellicht dat uit het hele blockchain-principe wel een veel betere methode gaat komen die al die nadelen niet heeft. Maar toepasbaar is het op dit moment verre van en waterdicht al helemaal niet.
Blockchain verre van toepasbaar...? Dan heb je écht een paar hoofdstukken gemist. En waterdicht is het ook, als je tenminste de context leest en dus snapt wat er écht gezegd wordt.

En nee, ik heb geen roze bril :mrgreen:

angel1978

Moneyman schreef:
23 aug 2019 19:42
angel1978 schreef:
23 aug 2019 16:36
Blockchain verre van toepasbaar...? Dan heb je écht een paar hoofdstukken gemist. En waterdicht is het ook, als je tenminste de context leest en dus snapt wat er écht gezegd wordt.

En nee, ik heb geen roze bril :mrgreen:
Zou m toch maar eens afzetten, hij vertroebelt je blik nogal.

Moneyman

Sterke argumentatie :wink:

Ik heb tot nu toe wel stevige standpunten, maar nog geen fatsoenlijk argument gelezen.

angel1978

Moneyman schreef:
23 aug 2019 22:15
Sterke argumentatie :wink:

Ik heb tot nu toe wel stevige standpunten, maar nog geen fatsoenlijk argument gelezen.
Klopt, zelfde hier
Maar dat maakt ook niet uit, iemand mag het gewoon een goed artikel vinden.

Moneyman

Ik concludeer maar dat je je eigen standpunt dat Blockchain verre van toepasbaar zou zijn, niet kunt onderbouwen. Logisch ook, want de praktijk bewijst al jaren het tegendeel.

angel1978

Moneyman schreef:
24 aug 2019 09:35
Ik concludeer maar dat je je eigen standpunt dat Blockchain verre van toepasbaar zou zijn, niet kunt onderbouwen. Logisch ook, want de praktijk bewijst al jaren het tegendeel.
Onzin, behalve cryptocurrency ( en ook daarvan kan je je afvragen of dit een succesvolle toepassing is ), is er nog geen enkele succesvolle implementatie in de praktijk.

Borg Queen

Ongelezen bericht door Borg Queen »

Ik bankier al sinds men hier toe overgegaan is digitaal. Maar alleen op de pc. Eerst met Tan-codes, nu met de scanner en zowel mijn man als ik kunnen met dezelfde codes bij de rekening. Ik heb geen mobiele telefoon/smartphone en wil zo'n ding ook niet, veel te duur . Mijn man heeft een oude mobiele telefoon zonder internet en die wordt weinig gebruikt, alleen voor (verplichte) tweestaps verificatie. Gaat allemaal prima tot nu toe. Maar ik ben er tegen dat men eigenlijk gedwongen gaat worden om alles met een smartphone te moeten gaan doen

Gesloten