| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Volmacht buitenlands bankrekening
Volmacht buitenlands bankrekening
Hallo, ik heb een nederlands en pools nationaliteit. Ik woon en werk in Nederland. Ik was benieuwd of ik hier belastingplichtig ben als ik volmacht zou hebben tot de rekening van mijn vader die in Polen woont. De rekening staat nu op zijn naam en het zijn zijn vermogen waarover de belasting in Polen jaarlijks afgedragen wordt. Mijn vader mag geld aan mij schenken en ik ben dan niet belastingplichtig in Nederland voor de schenking maar wel voor de vermogen als ik meer dan +- 42k op de bank rekening zou hebben staan. Stel dat ik toegang tot zijn geld op de manier van volmacht zou krijgen - moet ik het bij de nederlandse fiscus aangeven? En zo ja, hoe zou het belastingtechnisch werken als de vermogen belasting al in Polen geincasseerd wordt?
-
stofzuigertje
Re: Volmacht buitenlands bankrekening
Zolang het op zijn naam staat betaal je hier niets...
Maar op jou naam is het wel hier betalen en binnenkort word via EU regel alles uitgewisseld.
Een machtiging of pasje is geen probleem, zolang het niet jou naam is blijft hij daar geldende voorwaarden dus in NL niets betalen.
Vele Polen die in NL teveel hebben zetten het daarom op een Poolse rekening die op andermans naam staat, en zonder pasje kun je alleen zelf erbij.
Maar op jou naam is het wel hier betalen en binnenkort word via EU regel alles uitgewisseld.
Een machtiging of pasje is geen probleem, zolang het niet jou naam is blijft hij daar geldende voorwaarden dus in NL niets betalen.
Vele Polen die in NL teveel hebben zetten het daarom op een Poolse rekening die op andermans naam staat, en zonder pasje kun je alleen zelf erbij.