LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waar blijft de rente??

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
agnesvandermeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2009 21:47

waar blijft de rente??

Ongelezen bericht door agnesvandermeer »

Goedeavond,

Ook ik ben een gedupeerde van de DSB Bank. Gelukkig heb ik geen 100.000 euro, maar kan nu niet bij mijn spaarrekening.

Mijn concrete vraag> de tijd totdat ik mijn spaargeld terugkrijg, wordt daar wel de rente waar ik recht op heb, bijgeteld??

Kan de tijd tot teruggave langer duren dan de uiterste 3 maanden, zoals gezegd?

Ik hoop hier antwoord op te krijgen.

groeten,

Agnes van der Meer
Laatst gewijzigd door agnesvandermeer op 12 okt 2009 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Boris van Dam
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 dec 2008 14:20

Re: waar blijft de rente??

Ongelezen bericht door Boris van Dam »

@Agnes,

In dit topic (http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3&start=20) kun je wat informatie lezen ten tijde van Icesave.
Dit schreef "Bosjesman" naar aanleiding van een soortgelijke vraag die jij stelt.
De rente is berekend tot 13 oktober, de datum dat Landsbanki niet meer aan haar verplichtingen kon voldoen. DNB neemt mijn aanspraaak jegens Landsbanki over (bedrag schieten ze voor) en dan hebben ze 1 grote vordering, bedragen die hoger zijn dan het garantiebedrag hoe jezlfals vordering.

Om in het garantiefonds aanspraak te maken heb ik alleen een vragenlijst van DNB in hoeven te vullen, teug te sturen en af te wachten. Eigenlijk heel netjes afgehandeld allemaal (mijn kosten van verhaal zijn 2 postzegels, zo'n € 0.88 dus (printwerk effe niet meegerekend))
Groet,

agnesvandermeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2009 21:47

Re: waar blijft de rente??

Ongelezen bericht door agnesvandermeer »

Hoe kom ik aan die vragenlijst van de DNB voor het garantiefonds??

Agnes

Boris van Dam
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 dec 2008 14:20

Re: waar blijft de rente??

Ongelezen bericht door Boris van Dam »

@Agnes,
Ben geen ervaringsdeskundige maar De Nederlandse Bank (DNB) neemt Dirk Scheringa Beheer Bank (DSB Bank) over. Zij kennen daarmee de rekeninghouders en hun tegoeden (ook schulden natuurlijk).
Als rekeninghouder krijg je automatisch een formulier toegestuurd van DNB.
Dan wordt het, formulier invullen, opsturen en wachten.
De rente na het "omvallen" schiet je er dus bij in.
In het IceSave geval dus ongeveer twee maand.
Jammer natuurlijk maar ik zou er gelukkig mee zijn geweest.

agnesvandermeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2009 21:47

Re: waar blijft de rente??

Ongelezen bericht door agnesvandermeer »

Er werd in Radar vanavond ook gezegd, dat als je een hoge rente rekening hebt(had), je het spaartegoed niet terug krijgt, (een bedrag beneden de 100.000 euro).
Is dat ook bij een Internet Topspaarrekening?

Agnes
Laatst gewijzigd door agnesvandermeer op 12 okt 2009 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Porto
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 feb 2007 03:51

Re: waar blijft de rente??

Ongelezen bericht door Porto »

Sorry, maar waarom maken jullie je zo druk over de rente terwijl je allang blij mag zijn als je je volledige inleg, binnen 2 jaar, terugkrijgt van de DNB?

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: waar blijft de rente??

Ongelezen bericht door Consumentt »

Je krijgt rente t/m de datum waarop de deur definitief op slot gaat. Dat is waarschijnlijk woensdag.

agnesvandermeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2009 21:47

Re: waar blijft de rente??

Ongelezen bericht door agnesvandermeer »

Een andere vraag>>
Ik heb 2 verschillende internet spaarrekeningen, gewone en een topsparen.
Vanmorgen om half 7 heb ik van beide rekeningen mijn tegoed afgehaald.
Om half 9 vanmorgen zag ik dat van de topspaarrekening het geld was overgeboekt naar mijn privesalarisrekening bij een andere bank, maar het bedrag(dat hoger is) van de gewone internetspaarrekening hebben ze niet overgeboekt. Vreemd, op dezelfde tijd gedaan!
Wachten maar af, kan toch niet anders helaas!
Agnes

Boris van Dam
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 dec 2008 14:20

Re: waar blijft de rente??

Ongelezen bericht door Boris van Dam »

@Agnes,
De uitzending van Radar niet gezien maar de Topspaarrekening is een normale spaarrekening.
Tot de 100.000,00 euro valt deze normaal onder het Deposito Garantie Stelsel.

Zolang de internet site van DSB nog beschikbaar blijft kun je het op onderstaande link nalezen.

http://www.dsbbank.nl/sparen/internet-topsparen/

Dat had je zelf ook op kunnen zoeken natuurlijk.
Als je niet de hele pagina wil lezen lees dan in elk geval de laatste alinea want daar staat over het garantiestelsel.

Heb geduld, het komt allemaal goed.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: waar blijft de rente??

Ongelezen bericht door marcel75 »

De rekeningen met hogere rentes waarover gesproken werd zijn zogenaamde achtergestelde deposito's. Omdat je dan bij het afsluiten van zo'n rekening willens en wetens het risico neemt dat in geval van faillissement van de bank, je helemaal achter aan in de rij van de schuldeisers mag gaan staan en dus waarschijnlijk weinig krijgt, krijg je een hogere rente.

Gesloten