LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waar is de rente het hoogste?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Mikesvan

waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door Mikesvan »

Kan iemand mij vertellen bij welke bank de rente het hoogste is, en hoe hoog die rente dan is? Ik heb het dan over normale rekeningen en wil het niet weten over internetspaarrekeningen. Ik ben momenteel bij de rabobank waar ik eerst een rente van 3,25% had maar beetje bij beetje hebben die lullo's dat afgebouwd tot maar 2,6%.
Graag reacties.


Inter

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door Inter »

Die van spaarhulp kijk ik ook regelmatig naar om de rentes in de gaten te houden .
Ik heb zelf een internetrekening( S@veOnline Rekening ) bij de de DHB bank maar me moeder heeft geen internet en die heeft de voorspoedrekening .
Met de voorspoedrekening kan je met verschilende manieren je geld overboeken.
Ook kan je daar een rekeningoverzicht op internet zien en daarmee naar je tegenrekening storten .Dit moet je wel weer apart aanvragen .

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Rabobank heeft een internetbonusspaarrekening waar je meer dan 3,00 rente op krijgt. De internetspaarrekening gaat er uit volgens mij en ze hebben mijn rekening automatisch omgezet in een internetbonusspaarrekening.

Kijk eens bij hun op de site

Gast

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.spaarhulp.nl/rekeninggegeven ... edrekening
Het mocht geen internetspaarrekeningen zijn.
Zonder voorwaarden kan je gewoon hiermee overboeken of naar je tegenrekening .Dit ook gewoon dus met de betaalrekening van de Rabobank maar wel met meer rente.

http://www.spaarhulp.nl/spaarrekeningen.html
Bij rabobank dus wel voorwaarden .Zonder internet kan je al helemaal geen hoge rente krijgen.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door berendjan »

volgens mij bieden alle banken internetspaarrekeningen aan die een hogere rente geven dan de gewone spaarrekeningen. Waarop de rente, overigens al sinds vele jaren, behoorlijk laag is. Een van de redenen dat internetspaarrekeningen een hogere rente geven is de kostenbesparing bij de banken. Op internetspaarrekeningen spaar je door via internet vanaf je lopende rekening naar de internetspaarrekening over te boeken en ook de andere kant op als je meer geld moet opnemen of overmaken dan op je lopende rekening staat. Ook contant geld kun je niet direct op je internetspaarrekening storten. Dat moet je eerst op je lopende rekening storten en dan via internet overboeken op je spaarrekening. Feitelijk neem je de bank overboekingshandelingen uit handen en in ruil daarvoor krijg je een hogere rente. De enige beperking is in feite dat je bij een opname van je spaarrekening eerst via internet dat geld naar je lopende rekening moet overmaken en het dan pas contant kunt opnemen. Maar als je thuis achter de computer gaat zitten, het geld overmaakt en dan naar de bank gaat, staat het overgeboekte bedrag op je lopende rekening en kun je het opnemen.

MAXIEM

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag berendjan,

En dat laatste duurt bij de Postbank minimaal 2 werkdagen!!! :(

Gast

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door Gast »

Als je goed had gelezen wou de topicstartter helemaal geen internetrekening alleen maar een rekening met hoge rente..


Verder zitten tussen internetrekeningen wel degelijk verschillen in rentes en voorwaarden .
Daarom is het goed om bij http://www.spaarhulp.nl/spaarrekeningen.html
daarnaar goed te kijken.
De DHB Bank S@veOnline Rekening is de hoogste zonder voorwaarden .

Gast

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door Gast »

Ter aanvulling .
De Argenta Bank Internetspaarrekening geeft ook een hoge rente zonder voorwaarden.
Maar wie heeft gekeken had dit nu ook gezien.

Mikesvan

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door Mikesvan »

ik heb toch gezegd dat ik geen internetspaarrekening wou maar een gewone rente, ook al is die dan lager dan bij een internetspaarrekening. Dus hou op te zeuren over internetspaarrekeningen, vertel me gewoon bij welke bank je de hoogste rente krijgt bij een gewone rekening.

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Mikesvan....sorrry hoor..je hoeft niet gelijk zo agressief te doen.

Ik gaf alleen maar aan dat op die rekening je 3,5% krijgt.

Op veel vaste rekeningen krijg je heel weinig rente.
Ik heb zelf geinformeert naar spaarrekeningen waarbij je je geld voor een bepaalde tijd vast zet. Nou daarop is de rente helemaal treurig.
1,75 gemiddeld.

Als je van bank overstapt, let wel op wat zij je bieden.
Wat kost bij hun geld en wat is gratis....kun je een spaar rekening openen zonder daarbij een betaalrekening te openen.....
Waar is de bank gevestigd. Zit ie bij je in de buurt of kan je ze alleen telefonisch bereiken.

Succes

Gsat

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door Gsat »

Argenta is een Belgische Bank en valt dus niet onder de Collectieve Garantieregeling!

Voor degenen die het aankunnen minimaal € 50 per maand te sparen, dan is Spaarcomfort van Spaarbeleg een mooie optie: 4,3%.
Doe het zelf ook voor o.a. de kids omdat ik toch niet aan dat geld wil komen de komende tig jaar.

Gast

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door Gast »

Kletskoek. Argenta valt WEL onder de collectieve garantieregeling. Ik denk zelfs dat die regeling uit het EU-recht komt.
Argenta Spaarbank NV, bijkantoor Nederland, heeft een bankvergunning om haar bancaire activiteiten op de Nederlandse markt uit te oefenen en dit met toepassing van de Belgische Collectieve Garantieregeling. Deze regeling garandeert dezelfde bedragen als de Nederlandse Collectieve Garantieregeling.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door Inter »

Mikesvan
Gast

Geplaatst op 05 Aug 2004 11:47 door Mikesvan
ik heb toch gezegd dat ik geen internetspaarrekening wou maar een gewone rente, ook al is die dan lager dan bij een internetspaarrekening. Dus hou op te zeuren over internetspaarrekeningen, vertel me gewoon bij welke bank je de hoogste rente krijgt bij een gewone rekening.
De dhbbankvoorspoedrekening
is zoals gezegd een gewone spaarrekening .
Als je op die link klikt dan zie je ook dat de rente
3,30% tot € 25.000
3,35% vanaf € 25.000 tot € 500.000 is .
Geld opnemen en storten gaat via je tegenrekening Het kan dus gewoon met je eigen bank waar je mee je betalingen doet.

Op internet kan je ook rekeningoverzichten inzien en storten maar pas als je daarvoor toestemming voor geeft .Maar ook dan kan je nog kiezen hoe je het wilt doen.

Houdt er wel rekening mee dat de CGR maar tot maximaal 20.000 euro per bank (groep) vergoed .
Laatst gewijzigd door Inter op 06 aug 2004 00:43, 4 keer totaal gewijzigd.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door Inter »

Over de Argenta Bank :
Ik heb dit bericht verandert want ik had het toch niet helemaal juist.
Alleen de banken die in afdeling I en II van dit register vermeld zijn, vallen onder de Nederlandse CGR .

Als je kijkt bij het Register Wet toezicht kredietwezen Daarin staat dat deze bank valt onder de :
Afdeling IV Kredietinstellingen die ingevolge artikel 32 of 32a Wtk 1992 zijn toegelaten.
- Onderafdeling 1 Algemene banken
Argenta Spaarbank N.V. Antwerpen, in Nederland: Breda 14-07-2003
Dus onder de Belgische CGR met een bijkantoor in Nederland.

De CGR van Belgie en andere leden is inderdaad geregeld door de EU .
Dus als je naar bank gaat ,die alleen maar ,een vergunning bijvoorbeeld in Belgie heeft ,loop je nog geen risico.

Gast

Re: waar is de rente het hoogste?

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.atbank.nl/ned/vervolg5.html
Is nu het hoogst zonder voorwaarden en zonder Internet .

Gesloten