LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarschuwing

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
flepp

waarschuwing

Ongelezen bericht door flepp »

In het engels geschreven mail ontvangen gegevens postbank checken , is geen zuiverekoffie lijkt mij.

Gast

Re: waarschuwing

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Flepp,

Zit een virus in, momenteel wordt gevraagd je banknr te checken, of je ebay inschrijving, of je kvk inschrijving.

Uiteraard doen de officiële instellingen dat NOOIT op een manier waarop je ergens moet doorklikken.

NOOIT op ingaan!

LeeGer

Ongelezen bericht door LeeGer »

In het mailtje zelf zit geen virus maar ik vertrouw 't ook totaal niet.

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Uiteraard nooit op in gaan, postbank op de hoogte van de mail.

Dorien

Ongelezen bericht door Dorien »

Ook ik heb vanmorgen zo'n mail gehad, gelukiig was ik wakker op de vroege morgen het was al raar dat de mail in het engels was.Hieronder de tekst van de mail.
Dear Postbank Customer,

This email was sent by the Postbank server to verify your e-mail address. You must complete this process by
clicking on the link below and entering in the small window your Postbank online access details. This is done for
your protection - because some of our members no longer have access to their email addresses and we must verify it.
To verify your e-mail address, click on the link below:

http://www.postbank.nl/IBAXw7ODJGpto0gw ... 5h8q5di104

Gast

ja die heb ik ook gehad, zo'n mailtje.

en bij de inlog staat duidelijk van postbank.nl dat zij dat nooit op die manier zou doen. dus ik heb ut mailtje verwijderd.

Dorien

Ongelezen bericht door Dorien »

Misschien is het toch verstandig om de postbank op de hoogte te stellen van deze mail. Kopier hem en stuur hem even door naar de postbank voordat je hem verwijdert.

Marc21

Ongelezen bericht door Marc21 »

Ik heb vanmorgen contact gehad met de Postbank. De medewerker meldde me dat het hier inderdaad gaat om een mailtje waarop absoluut NIET op gereageerd moet worden. Mensen die het wel doen zijn de pineut. :( Het gaat om een link naar een Russische server.

Er wordt in een pop-up gevraagd om je girotel-gegevens in te vullen plus drie TAN-codes die je nog niet hebt gebruikt. Dit zijn unieke codes. Zodra je dit wel doet, kunnen de hackers :evil: het geld van je girorekening plunderen. Overigens kan de Postbank wel overboekingen controleren. Dus mochten mensen er in zijn getrapt, geef het onmiddelijk door aan de Postbank! :!:

Postbank doet er alles aan om e.e.a. te blokkeren, maar duidelijk is dat de hackers in het bezit zijn gekomen van e-mail-adressen van Postbank-klanten. Duidelijk is wel dat het systeem van Postbank blijkbaar absoluut niet waterdicht is.

Gast

Ik wilde net een waarschuwing op het forum plaatsen.

Ga het op meer sites neerzetten zodat mensen gewaarschuwd worden.

Gast

Postbank doet er alles aan om e.e.a. te blokkeren, maar duidelijk is dat de hackers in het bezit zijn gekomen van e-mail-adressen van Postbank-klanten. Duidelijk is wel dat het systeem van Postbank blijkbaar absoluut niet waterdicht is....

OFWEL: De postbank zegt wel héél mooi... dit is niet onze verantwoordelijkheid!!!!!

DUS WEL!!!!!!!!!

IK GA ERVAN UIT ALS IK MIJN PRIVÉ GEGEVENS AAN EEN BANK GEEF DAT ZIJ HIER ZORGVULDIG MEE OMGAAN ÉN DEZE GEGEVENS ZODANIG BEVEILIGEN DAT DEZE GEGEVENS NIET IN HANDEN VAN DERDEN KUNNEN KOMEN!!!

DUS POSTBANK!!! WERK AAN DE WINKEL... EN NIET METEEN MET DE VINGERS NAAR DE HACKERS WIJZEN!!!!!!!!!

Gast

http://www.nu.nl/news/536327/50/Postban ... rland.html

AMSTERDAM - Nederland wordt momenteel overspoelt met nep-mailtjes die afkomstig lijken van de Postbank. In de e-mail worden rekeninghouders van de bank opgeroepen om in te loggen op de website die staat vermeld in de nep-mail.

De e-mail heeft verschillende afzenders. Van [email protected] tot [email protected]. De mails zijn zogenoemde phishingmails. Phishing-mails lokken internetgebruikers naar nagemaakte sites van bekende bedrijven of organisaties. Zij worden vervolgens gevraagd om vertrouwelijke gegevens als creditcardnummers of pincodes in te vullen. Met de gegevens kunnen criminele organisaties valse passen maken of andere fraude plegen.

Door een html-link op te nemen naar een goed gelijkende of professioneel ogende banksite zet men de lezer op het verkeerde been. Als de naam van de site ook nog lijkt op de echte bank is de verwarring optimaal en de kans van slagen het grootst.

De Postbank is inmiddels op de hoogte van de fraude en roept alle ontvangers op om niet in te gaan op de e-mail.

Hieronder de tekst van de valse mails:

Dear Postbank Customer,

This email was sent by the Postbank server to verify your e-mail address. You must complete this process by clicking on the link below and entering in the small window your Postbank online access details. This is done for your protection - because some of our members no longer have access to their email addresses and we must verify it.To verify your e-mail address, click on the link below:

Jeanne

Ongelezen bericht door Jeanne »

De hackers hebben helemaal niet de systemen van de Postbank gekraakt om zo email-adressen te achterhalen. Het is gewoon een feit dat heel veel Nederlanders een girorekening hebben.

Ook mijn emailadres, die van mijn zus en moeder zijn bij de Postbank bekend, maar geen van ons hebben dit mailtje van de hackers ontvangen.

Het is puur toeval dat mensen die het mailtje hebben ontvangen een rekening bij de Postbank hebben!

berendjan

Ongelezen bericht door berendjan »

Uit de persberichten heb ik inmiddels begrepen dat het mail gestuurd is naar willekeurige mailadressen. Gelet op het aantal rekenimghouders bij de Postbank zullen bij de ontvangers van dit mail dus een hele hoop rekeninghouders van de Postbank zijn. Ik heb ook zo'n mail ontvamgen, maar heb nog nooit een rekening bij de Postbank gehad. Diegene die op dit forum de Postbank ervan beschuldigd haaer handen in onschuld te wassen kletst dus uit zijn vingers.............

Chris

Ongelezen bericht door Chris »

jeanne dit zijn geen hackers maar gewoon pure dieven, hackers zijn mensen die inbreken op servers en dan een berichtje achter laten om de desbetreffende persoon(en) of instellingen te waarshuwen dat hun systeem niet veilig is.
In het algemeen zou je deze personen onder de crackers kunnen schuiven, die doen namelijk niets anders om de boel te bezodemieteren, en er rijker van te kunnen worden.
Dus hackers richten geen schade aan, crackers richten aanzienlijke schade aan om er beter van te worden (rijker, of zelfs machtiger) en crackers zijn daarom niets meer dan ordinaire dieven!!

Maar goed dit gaat dus in de hack wereld rond en de hackers willen dus niet vergeleken worden met deze crackers (dieven).

En teven komen dit soort emails vaker voor, oa voor de; credit kaart maatschapijen, de ebay, markplaats, profider emails, ach alles waar je maar een wachtwoord of login code voor moet invullen.
Trap er niet in en gooi deze per direct weg!!

Ps is ben geen hacker, cracker of dief, ik verdiep me er alleen maar in om op de hoogte te blijven van de risico's van internet en computers.
Ben dus en ICT'er.

suc6

winnipeg

Ongelezen bericht door winnipeg »

Gesloten