LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke CreditCard

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
evita

Welke CreditCard

Ongelezen bericht door evita »

Hallo, heb CreditCard nodig voor aankopen op internet! maar heb geen CreditCard, wil wel er een aanschaffen maar welke? is het rieel?
wie kan mij hiermee helpen?
vriendelijke dank!

Consumentt

Re: Welke CreditCard

Ongelezen bericht door Consumentt »

In ieder geval geen card die van Lasercards afkomt.
Dit zijn de bekende Visa winkelkaarten, Green card etc.
Zoek maar eens op Lasercards en je weet waarom je daar weg moet blijven.

Je zou een card van een normale bank (ING Postbank Rabo Amro) kunnen nemen. Of een ANWB card als je lid bent.

Op http://www.creditcardvergelijking.nl/ wordt je misschien ook wijzer. Let niet alleen op kosten, maar ook rentepercentage, koersopslag en extra faciliteiten.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Let niet alleen op kosten, maar ook rentepercentage, koersopslag en extra faciliteiten.
De kaart gaat in dit geval gebruikt worden voor internetaankopen, dus acceptatiegraad bij de winkels waar de aankopen worden gedaan is ook belangrijk. Verder is het de vraag of voor internetaankopen per se een credit card moet worden aangeschaft. Bij Nederlandse webwinkels kan meestal gebruik worden gemaakt van iDeal en in grote delen van de rest van de wereld is een Paypal account wellicht een optie.

halters

Ongelezen bericht door halters »

ING Card Easy is voor internet aankopen goede keus volgens mij (consumentenbond heeft deze ook hoog aangeprezen vorig jaar, iirc). Vaste kosten EUR 10,- per jaar vanaf tweede jaar, daarmee een van de goedkoopste.

Je krijgt een creditcard van mastercard bij de ING, wat beter is dat een creditcard van visa wat je bij de meeste andere aanbieders krijgt; niet alleen omdat je kosten per jaar lager zijn, maar ook omdat de koersopslag voor vreemde valuta (engelse ponden, dollars, etc.) slechts 1% is i.p.v. de 2% bij visa. Koop je alleen in euro's dan maakt het niet zoveel uit (je betaal geen kosten voor aankoop in euro's), maar in in dollars of ponden tikt die procent extra aan.

Verder krijg je gratis via de website online inzage in je uitgaven (voor de paranoide internetter wel zo fijn :). Werkt perfect, ik ben al meer dan een jaar zeer tevreden gebruiker. Bij visa betaal je natuurlijk weer voor het online systeem...

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Let er bij de ING card wel op dat de standaard instelling is dat je betalingen in vaste termijnen aflost en niet dat aan het eind van de maand de rekening in een keer wordt afgeschreven. Dit kun je zelf eenvoudig aanpassen, maar als je dat niet doet, dan betaal je na de eerste maand dus over de rest van het openstaande bedrag een fikse rente.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Om dezelfde reden als TS wilde ik vorig jaar ook een CC aanvragen. Heb gebruik willen maken van de ING, omdat zij adverteerden met een CC voor alle "banken". Ik ben nl. zelf geen klant bij ING, maar dacht, dit lijkt me wel wat, mede omdat je er een gratis iPod bij zou krijgen. Ik me via internet aangemeld. Kreeg papieren thuis, die ingevuld moesten worden met je hele hebben en houden en terug moest sturen. Zo gezegd, zo gedaan, Hoorde een tijdje niets en kreeg op een dag het bericht, dat ik er geen CC kon aanvragen, daar wij te weinig geld op hun rekening(en) hadden staan. (Partner kleine inkomsten bij Postbank) Hoezo dan, "alle banken"?

Daarna dan maar naar mijn eigen Rabobank er een aanvragen. Moest geen probleem zijn. Zijn al meer dan 40 jaar bij hen en eigenlijk alle inkomsten en uitgaven gaan via deze bank. Weer een uurtjes met hele hebben en houden er naar toe, en ja hoor. BKR erbij, die liet zien dat er bij een andere bank nog een (bijna afbetaalde) lening liep. Verder geen wanbetalingen of iets dergelijks. Alles was keurig!

Inkomsten hier bijna netto € 2000 maand. Aow, klein pensioen en inkomsten partner (van mij dus) en uitgaven ca. € 500 aan vaste lasten, adviseerde de BKR aan de bank, deze mensen liever geen CC te verschaffen. Dit mede in het kader, dat er zoveel mensen in de problemen zijn gekomen en zullen komen door zo'n kaart.

Ik wist werkelijk niet wat ik hoorde. Meer dan 40 jaar trouwe klant. Staan nooit rood!! Vaak hebben ze me die CC aangeboden bij het all in pakket die ik wel bij hun heb, waar ik op dat moment geen belangstelling voor had en nu juist voor de betalingen via internet leek het me handig, maar nu niet dus.

Heb ooit een klacht erover ingediend, maar ook nooit meer wat van gehoord en nu kan ik ook wel zonder, mede dankzij iDeal. Wil die CC niet eens meer.

Ik wil hier eigenlijk ook mee zeggen, sommigen denken dat ze dus zo zo'n kaart kunnen aanvragen, maar dat het dus niet meer zo makkelijk gaat, daar de banken ook voorzichtiger zijn geworden.

Misschien terecht? Ik vind dat ik baas ben over mijn eigen centen, die ik toevallig op hun bank parkeer. Ik heb mijn vragen hierbij!

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

@ G7

Goed om te lezen dat je geen CC hebt. Zijn echte ondingen. Bij de meeste webwinkels (in Nederland) kun je betalen via iDeal. Dat is pas echt mooi en veiliger. Betalen via internet met een CC is minder veilig.

Ik heb voor nood een credit card bij ANWB maar alleen voor nood. Pas bij activering van de card moet je een tarief gaan betalen aan ICS.

Je geeft aan dat je baas bent over je eigen centen. Daar heb je géén gelijk in igv een CC. Je bank financiert je bestedingen met een CC een maand voor. Als je bij de maandelijkse betaling aan je bank dan geen geld op de je betaalrekening hebt staan dan is het kredietrisico voor de bank.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Je geeft aan dat je baas bent over je eigen centen. Daar heb je géén gelijk in igv een CC. Je bank financiert je bestedingen met een CC een maand voor. Als je bij de maandelijkse betaling aan je bank dan geen geld op de je betaalrekening hebt staan dan is het kredietrisico voor de bank.
Dat is het 'm juist. Ik wil helemaal geen CC om iets te kunnen financieren, maar om iets te kunnen betalen wat ik via internet bestel.

Voorbeeld: Wilde gebruik maken van die Schipholservice via internet , om je auto een week te kunnen parkeren voor het voordelige tarief van € 45. Ik vul alles in, maar aan het eind wordt er om een CC gevraagd, daar dat tevens dan je in en uitrij kaart is. Nou, die had ik dus niet, dus kon ook van die aanbieding geen gebruik maken.

Daarom, voor zulke gevallen had ik een CC willen hebben en niet om spullen te kopen die maandelijk terug betaald moeten worden. Dan had ik ook wel een PL kunnen nemen, maar daar heb ik geen behoefte aan.

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

via de rabobank heb ik mastercard.bevalt prima.internetaankopen worden pas na een maand afgeschreven zonder kosten.sommige internetaankopen kan helaas alleen met creditcard.

Consumentt

Is het niet zo dat de meeste mensen een creditcard niet willen voor de "credit" maar om een extra betaalmogelijkheid te hebben.

Ga op vakantie maar eens in een hotel of huur een auto. 9 van 10 dat je zonder creditcard niet ver komt. In de VS kun je zonder creditcard dit soort zaken bijna helemaal vergeten.

Zolang als je over de grens niet overal kunt pinnen (winkels, horeca) is voor mij de creditcard onmisbaar.
En op het eind van de maand wordt alles ineens betaald, geen krediet voor mij (tegen woekerrente).

En koersopslag heeft niks met Visa of Master te maken, maar wordt bepaald door de uitgever van de kaart.

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

wat koersopslag betreft: ervaring visa: 2%, ervaring mastercard 1%,
misschien wordt het door de uitgever bepaald, maar dan zijn die behoorlijk consequent (4 cc's van 3 verschillende personen)

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Zolang als je over de grens niet overal kunt pinnen (winkels, horeca) is voor mij de creditcard onmisbaar.
een flauwekul argument, want vrijwel overal kun je met je bankpas bij de flappentap terecht. En dus gewoon cash betalen (net zoals vroeger weet je nog wel??)??)

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

@ gravedigger

Ja, helemaal mee eens,

in een HEEL enkel gaval "alleen en uitsluitend" iets voor elkaar te krijgen met een CC.

en zolang kunnen ze voor mij aan 't LPG... :P

met die hoge opslagen... en maandelijks betalen.. :twisted:

't BLIJVEN banken hé... :twisted:

evita

Ongelezen bericht door evita »

Hallo, consument vrg wat bedoel je ermee! voor mij is het nietduidelijk!

In ieder geval geen card die van Lasercards afkomt.
Dit zijn de bekende Visa winkelkaarten, Green card etc.
Zoek maar eens op Lasercards en je weet waarom je daar weg moet blijven.

mvg

VENCO dropje

Dus.. ook al betaal je het volledige bedrag maandelijks van je betaalrekening dan vraagt de uitgevende bank voor de maandelijkse voorfinanciering hiervoor:
- een jaarlijks bedrag
- prijs per transactie.

Ik heb nooit de CC tarieven vergeleken bij de diverse banken omdat ik geen CC gebruik. Even gekeken naar SNS en Rabobank:

SNS:
- betaalpakket plus (EUR 1,95 per maand): EUR 23,40 (wel minimaal 500 euri per maand aan inkomen, etc... op je betaalrekening laten binnenkomen, anders betaal je EUR 2,45 per maand)
- jaarlijks CC bedrag: EUR 15,75
TOTAAL: EUR 39,15
- prijs per betaalpas of CC transactie:
* bestedingen/aankopen in euri in EU-land: gratis
* overige bestedingen/aankopen, per betaling (óók met een CC !): EUR 0,15
* geldopnames met een betaalpas in euri in EU-land: gratis
* overige geldopnames met een betaalpas: EUR 2,25
* geldopname met een CC op een geldautomaat: EUR 4,50 (duur, maar wie gaat nu met een credit card een geldopname doen, dat doe je met je betaalpas).

Rabobank:
- Rabo totaalpakket met CC (9,75 per kwartaal): EUR 39,--
* bestedingen/aankopen in euri: gratis
* bestedingen/aankopen in vreemde valuta: 1% koersopslag
* geldopnames met een betaalpas in euri: gratis
* geldopnames met een betaalpas in vreemde valuta: 1% koersopslag
* geldopname met een CC op een geldautomaat: EUR 4,50 + 1% koersopslag als bedrag in vreemde valuta.

Jullie mogen zelf een conclusie trekken. Dat is dus mede afhankelijk van je aankoop patroon.

Verder...hebben jullie nog meer prijsvergelijkingen?

VENCO dropje

Ook even gekeken op Postbank

Postbank:
- Betaalpakket: EUR 30,95 (wel minimaal 650 euri op je rekening aan inkomen, etc.. laten storten, anders betaal je éénmalig 20 euri aan openingskosten)
* bestedingen/aankopen in eurolanden: gratis
* bestedingen/aankopen met een betaalpas buiten eurolanden: 0.8% koersopslag
* bestedingen/aankopen met een CC buiten eurolanden: 1% koersopslag
* geldopnames met een betaalpas in eurolanden: gratis
* geldopnames met een betaalpas buiten eurolanden: 0.8% koersopslag
* geldopname met een CC op een geldautomaat: EUR 4,50 + 1% koersopslag als buiten eurolanden.

VENCO dropje

Ook even gekeken op ABN AMRO
- Privé pakket: EUR 33,-- (per kwartaal EUR 8,25)
* bestedingen/aankopen met een betaalpas buiten eurolanden: € 0,15 en 1,2% valutakoersopslag
* bestedingen/aankopen met een CC buiten eurolanden: 1,95% valutaopslag
* geldopnames met een betaalpas buiten eurolanden: € 2,25 en 1,2% valutakoersopslag
* geldopname met een CC op een geldautomaat: 3% met een minimum van € 4,50 per transactie.

Dus.... relatief goedkoop in aanschaf maar duur in gebruik.

VENCO dropje

Ook even gekeken op Fortis Bank
- Voordeel betaalpakket: EUR 30,-- (per maand EUR 2,50). Wel minimaal 1000 euri aan inkomen per maand, etc...op je rekening laten storten, anders betaal je 1 euri extra per maand.
* bestedingen/aankopen met een betaalpas buiten eurolanden: € 0,11 en 1% valutakoersopslag
* bestedingen/aankopen met een CC buiten eurolanden: 4% (als CC een positief saldo dan gratis) + 1 a 2 % valutakoersopslag als opname in vreemde valuta.
* geldopnames met een betaalpas buiten eurolanden: € 1,80 en 1% valutakoersopslag
* geldopname met een CC op een geldautomaat: 4% (als CC een positief saldo dan gratis) + 1 a 2 % valutakoersopslag als opname in vreemde valuta.

Consumentt

Quote:
een flauwekul argument, want vrijwel overal kun je met je bankpas bij de flappentap terecht. En dus gewoon cash betalen (net zoals vroeger weet je nog wel??)??)
Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan.
Ik zie hier ook vaak mensen in de supermarkt cash betalen. Wat omslachtig. Eerst geld pinnen, vervolgens uitgeven en dan weer naar de pinautomaat. Gehannes.
En je loopt ook constant met teveel geld in je portemonnee als je overal cash moet betalen. Lekker als je gerold wordt.

@evita: Lasercards is heel vaak in het negatief nieuws ivm problemen met klanten. Zo'n organisatie kun je dan maar het beste links laten liggen, er zijn alternatieven genoeg (onduidelijke voorwaarden, foute afboekingen, starre opstelling bij problemen)

VENCO dropje

@ Evita, heb je al een keuze gemaakt?

Gesloten