| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Welke Duitse bank rekent geen kosten bij het pinnen van geld
Welke Duitse bank rekent geen kosten bij het pinnen van geld
Hallo,
Ik ga in mei op schoolreis naar Berlijn, en ik had de vraag welke Duitse bank geen kosten berekent voor het opnemen van geld. Ik ben weleens eerder in Duitsland geweest maar ik heb nooit zelf daar geld gepind, ik leende het altijd van mijn ouders.
Ik vind het niet zo fijn om met best wat geld over straat te lopen, dus alvast opnemen in Nederland vind ik niet zo handig dit ook omdat ik op een schoolreis ga en daar vaak wel iets 'verdwijnt'.
Ik had de andere forums al een beetje doorgenomen de ene zegt dat banken die kosten helemaal niet mogen berekenen (regels EU)en de ander zegt dat dat wel mag en dat het aan de voorwaarden van je eigen bank ligt of je moet betalen of niet.
Wie kan mij helpen?
Groetjes, Brenair
Ik ga in mei op schoolreis naar Berlijn, en ik had de vraag welke Duitse bank geen kosten berekent voor het opnemen van geld. Ik ben weleens eerder in Duitsland geweest maar ik heb nooit zelf daar geld gepind, ik leende het altijd van mijn ouders.
Ik vind het niet zo fijn om met best wat geld over straat te lopen, dus alvast opnemen in Nederland vind ik niet zo handig dit ook omdat ik op een schoolreis ga en daar vaak wel iets 'verdwijnt'.
Ik had de andere forums al een beetje doorgenomen de ene zegt dat banken die kosten helemaal niet mogen berekenen (regels EU)en de ander zegt dat dat wel mag en dat het aan de voorwaarden van je eigen bank ligt of je moet betalen of niet.
Wie kan mij helpen?
Groetjes, Brenair
-
inekevanvliet
Re: Welke Duitse bank rekent geen kosten bij het pinnen van geld
ik heb nog nooit kosten gehad in duitsland met geld pinnen
Ik heb ook nooit extra kosten gehad.
Denk dat het wel meevalt, misschien een enkele bank maar wat zou dat kosten dan?
Vraag me af of het wel mag.
Denk dat het wel meevalt, misschien een enkele bank maar wat zou dat kosten dan?
Kosten zijn met name bij regionale filialen van Sparkasse, de Volksbank, de DKB en de Berliner Bank. Overigens moeten die extra kosten wel van tevoren worden aangegeven, anders mogen ze je geen extra kosten in rekening brengen. Of kun je dat geld weer bij je bank terugvragen.
inekevanvliet schreef:ik heb nog nooit kosten gehad in duitsland met geld pinnen
atesli schreef:Ik heb ook nooit extra kosten gehad.
Als je pinnen bedoeld, om iets te kopen zijn er nooit kosten.
Als je wil pinnen aan een geldautomaat berekenen de meeste banken kosten, dit moet, en staat meestal geschreven,naast de geldautomaat .
Hier kan je het nalezen:
http://www.bz-berlin.de/ratgeber/so-teu ... 20778.html
Bedankt voor de reacties,
Ik kan hier zeker wat mee, gewoon naar de wat grotere regionale banken gaan om geld op te nemen en vooral niet de banken die beginnen met Volks- of eindigen met -kasse.
Nog een vraag, ik zit bij de ING, kan ik dan gratis pinnen bij ING-DiBa? Ik kan er niets over vinden op de site van ING.
Brenair.
Ik kan hier zeker wat mee, gewoon naar de wat grotere regionale banken gaan om geld op te nemen en vooral niet de banken die beginnen met Volks- of eindigen met -kasse.
Nog een vraag, ik zit bij de ING, kan ik dan gratis pinnen bij ING-DiBa? Ik kan er niets over vinden op de site van ING.
Brenair.
Mijn vriendin woont in Duitsland, geloof mij: pinnen kost niets, is wettelijk verboden, trouwens je kunt ook gewoon in de winkel pinnen, als je maestro op je kaart hebt staan!!! Krijg bij sommige geldautomaten wel eens de opmerking van zoveel transactiekosten bla,bla, maar er is nog nooit is iets ingehouden!!!
marcelxxx schreef:Mijn vriendin woont in Duitsland, geloof mij: pinnen kost niets, is wettelijk verboden, trouwens je kunt ook gewoon in de winkel pinnen, als je maestro op je kaart hebt staan!!! Krijg bij sommige geldautomaten wel eens de opmerking van zoveel transactiekosten bla,bla, maar er is nog nooit is iets ingehouden!!!
Nou dan ben je een uitzondering!
Ik heb net op internet gelezen dat als je bij een winkel in Duitsland geld bijpint als je iets koopt dat er dan geen kosten aan zitten, dat is nog best een goed idee om te doen.
Zoals ik al eerder heb geschreven, is het pinnen in winkels altijd gratis.Brenair schreef:Ik heb net op internet gelezen dat als je bij een winkel in Duitsland geld bijpint als je iets koopt dat er dan geen kosten aan zitten, dat is nog best een goed idee om te doen.
Het extra bij pinnen is natuurlijk mogelijk, als de winkel dit doet.
In Duitsland wordt er niet zoveel gebruik gemaakt als hier in Nederland!
Ik heb nog nooit transactiekosten gezien, terwijl ik minimaal 1 keer in de week geld uit de muur trek en in winkels betaal in Duitsland. De enige transactiekosten die ik ooit gehad heb, was toen ik per ongeluk met mijn credit card geld uit de muur heb gehaald (3,30 euro kosten).tennis schreef:marcelxxx schreef:Mijn vriendin woont in Duitsland, geloof mij: pinnen kost niets, is wettelijk verboden, trouwens je kunt ook gewoon in de winkel pinnen, als je maestro op je kaart hebt staan!!! Krijg bij sommige geldautomaten wel eens de opmerking van zoveel transactiekosten bla,bla, maar er is nog nooit is iets ingehouden!!!
-
Ad Verkaad
Ook ik neem regelmatig geld op in Duitsland, eigenlijk vooral bij Volksbank en Sparkasse, en heb er nog nooit extra kosten voor in rekening gekregen (noch met een ING-pas, noch met een Rabo-pas).
GJvdZ schreef:Ik heb nog nooit transactiekosten gezien, terwijl ik minimaal 1 keer in de week geld uit de muur trek en in winkels betaal in Duitsland. De enige transactiekosten die ik ooit gehad heb, was toen ik per ongeluk met mijn credit card geld uit de muur heb gehaald (3,30 euro kosten).tennis schreef:marcelxxx schreef:Mijn vriendin woont in Duitsland, geloof mij: pinnen kost niets, is wettelijk verboden, trouwens je kunt ook gewoon in de winkel pinnen, als je maestro op je kaart hebt staan!!! Krijg bij sommige geldautomaten wel eens de opmerking van zoveel transactiekosten bla,bla, maar er is nog nooit is iets ingehouden!!!
Maar ik zou toch eens mijn afschriften nakijken.
Nogmaals, in winkels als je pinnt hoef je niets te betalen, dus gratis.
Uit de muur is het bij ieder Bank verschillend, wat zij berekenen.
Als je de volgende keer geld uit de muur haalt, dan kijk eens naast de geldautomaat op het DIN A4 Bericht, wat daar staat.
Er zijn natuurlijk ook banken, waar je bij een zuster(bedrijf) bank niet hoef te betalen.
Voorbeeld:
Postbank Duitsland, je kan met het pasje bij de Deutsche Bank gratis uit de muur halen.
Hier nog te lezen,hoe en wat:
http://www.kreditkarten-1a.de/Geldautom ... ehren.html
http://www.konsumo.de/news/115200-Geb%C ... igepflicht
@ Ad
Ik wil jou ook geloven, maar kijk eens zelf hoe het in mekaar zit:
http://www.test.de/themen/geldanlage-ba ... 7-4199329/
PS
Blijkbaar is het vanaf 15 januari veranderd.
Nu moet de banken via het scherm eerst aangeven, hoeveel deze transactie kost, dan kan je afbreken, of doorgaan.