Ik heb op 24 een betaling gemaakt naar een Zuid-Koreaanse universiteit met een Zuid-Koreaans rekeningnummer. Ipv het volledige 10-cijferige nummer te gebruiken, heb ik per abuis 9 cijfers ingevoerd. Hoewel SWIFT tegenwoordig pre-payment validaties aanbiedt, maakt Rabobank daar geen gebruik van en is dit door Rabobank "uitgevoerd". Op 25 januari contact gehad met Rabobank waar gezegd werd dat ik het best kon wachten, gezien het rekeningnummer waarschijnlijk niet bestaat.
Deze betaling heeft sinds circa 29 januari de status "Betaling is in behandeling. Verzonden naar begunstigde, nog niet ontvangen". Vandaag (5 februari) weer contact gehad met Rabobank, die dit keer 2 dingen heeft aangegeven:
- Dat ik het nog even aan zou kunnen kijken want de ontvangende bank zou misschien zelf veel tijd nodig kunnen hebben om handmatig de transactie terug te storten
- Dat de enige manier om extra informatie over de betaling te krijgen een onderzoek inhoudt met een geschatte kosten tussen de €50 en €100. Zelfs vragen over hoe lang het duurt voordat een wereldbetaling teruggestort wordt kon niet beantwoordt worden.