LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft ervaring met de argenta bank?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
miepje221

wie heeft ervaring met de argenta bank?

Ongelezen bericht door miepje221 »

een belgische (internet)bank, die ook in Nederland te gebruiken is. Volgens internet gratis pas, gratis pinnen en zelfs wat rente.
Graag jullie reacties!

SJZ

Re: wie heeft ervaring met de argenta bank?

Ongelezen bericht door SJZ »

Prima bank, hoge spaarrente, zelfs rente op je betaalrekening, bij 1 rekening gratis 2 pinpassen met chipknip.

Als de rente gaat dalen sturen ze je zelfs netjes een mailtje.

Als je gaat voor hoge spaarrente en geen kosten is het een prima keus. Wil je liever een mooi gebouw zien als je naar de bank gaat dan moet je een andere bank kiezen.

Xpert

Ongelezen bericht door Xpert »

Argenta valt onder de collectieve garantieregeling.

De Nederlandse Bank garandeert bij faillissement een bedrag van
€ 20.000,-- per rekeninghouder.

Prima bank. Alles papierloos.

SJZ

Argenta valt onder de collectieve garantieregeling.

De Nederlandse Bank garandeert bij faillissement een bedrag van
€ 20.000,-- per rekeninghouder.
Nee, Argenta valt onder de Belgische garantieregeling. Ze hebben hier in Nederland "slechts" een bijkantoor.

Bij faillissement garandeert De Nationale Bank van België € 20.000, dus veel verschil is er niet.

digimax

Ongelezen bericht door digimax »

ben zelf ook benieuwd, wel een gedoe dat je eerst naar een tussenpersoon moet, tussenpersonen zijn dankzij al dat aandelenlease heisa bij mij niet echt vertrouwenspersonen meer. de meeste aanmeldpunten van argenta zijn ook nog eens hypothekers en zullen je vast proberen andere produkten erbij aan te smeren zoals een lening of verzekering.

die Belgische garantieregeling is wel vreemd, logischer zou zijn als de argenta zich hier ook moet inschrijven zodat de nederlandse bank garant kan staan. bovendien valt het wel op dat banken steeds vaker dochterbedrijven opzetten. al die dochters vallen onder 1 CGR dus maximaal 20duizend euro wat je terug kan krijgen. goed uitkijken dus hoe je je geld verdeeld.

SJZ

de meeste aanmeldpunten van argenta zijn ook nog eens hypothekers en zullen je vast proberen andere produkten erbij aan te smeren zoals een lening of verzekering.
Ach, wat een onzin. Ik weet niet wie die leugens in de wereld heeft geholpen (dit verzinsel heeft de consumentenbond ook al eens naar buiten gebracht), maar het slaat nergens op.

Rekening openen bij Argenta? Dit was mijn ervaring:
1. Ga naar een tussenpersoon, met kopie van je paspoort
2. Tussenpersoon vraagt je naar wat gegevens, naam, adres, woonplaats, enz.
3. Argenta stuurt je verder je bankpassen en andere spullen op.

En that's it. Van die tussenpersoon hoor je niks meer als je er niet zelf om vraagt, in feite is die alleen bedoeld voor de identificatie / paspoortafhandeling. Dat is toch veel makkelijker dan dat je zelf naar Breda zou moeten gaan om je paspoort te laten zien?

digimax

leugens ??? kijk zelf eens op argenta.nl allemaal verkopen ze leningen, verzekeringen en hypotheken. dat is nu wat tussenpersonen eenmaal doen.

nederland kent geen identificatie plicht, in die zin, dat men persoonlijk concact moet hebben. zijn genoeg banken zoals de asn die gewoon rechtstreeks de aanvraag formulieren thuisstuurt.

SJZ

leugens ??? kijk zelf eens op argenta.nl allemaal verkopen ze leningen, verzekeringen en hypotheken
Ja, uiteraard, maar dat is Argenta zelf. De discussie ging erover dat de tussenpersoon je van alles aan zou willen smeren. Jij verandert stiekem van onderwerp.

nederland kent geen identificatie plicht, in die zin, dat men persoonlijk concact moet hebben. zijn genoeg banken zoals de asn die gewoon rechtstreeks de aanvraag formulieren thuisstuurt.
Dat betwijfel ik. Bij de ASN bank moet je een tegenrekening opgeven. Dat is de afgeleide legitimatieplicht, zoals bijvoorbeeld ook Spaarbeleg hanteert. Je geeft bijvoorbeeld een ING rekening op die op dezelfde naam staat als de naam die je aan de ASN rekening koppelt. Dan is de ING de bank die al eerder de identificatie verzorgt heeft. Bij Argenta echter kun je ook een betaalrekening en spaarrekening openen zonder tegenrekening bij een andere bank. En daarvoor geldt dan een andere identificatieplicht.

Xpert

SJZ

je hebt gelijk.

Argenta valt onder de Belgisch garantieregeling. Deze is identiek aan de Collectieve garantieregeling in Nederland.

Digimax heeft een beetje aversie tegen Tussenpersonen???
Internetspaarrekeningen van Argenta worden verkocht als serviceproduct. De tussenpersonen willen ook concureren met de grootbanken.

digimax

ja klopt. het onderwerp is: wie heeft ervaring met de argenta bank. laten we het daar bij houden. mijn reactie is dat ik liever mezelf aanmeld zonder tussenkomst en "adviezen" van tussenpersonen.

SJZ

Beste digimax,

Die tussenpersonen geven geen advies, die vullen een formuliertje voor je in en sturen dat door. Je kunt dus gerust een rekening openen bij Argenta, voor het door jou gevreesde ongevraagd advies hoef je niet bang te zijn.

Xpert

SJX en digimax,

Natuurlijk zal de adviseur bij het openen van een rekening vragen of deze op een ander gebied je van dienst mag zijn.

Een beetje kiene bankmedewerker vraagt dat toch ook? Daar is niks mis mee.

Als je zegt dat je daar geen prijs op stelt dan zal een goede adviseur niet blijven aandringen.......maar een adviseur kan misschien op andere aandachtsgebieden geld voor je verdienen.

Als je een adviseur niet vertrouwd, open dan ook geen rekening bij Argenta via hem/haar maar open dat een rekening bij een bank op de hoek en zeur dan ook niet over de lagere rentevergoeding die je van deze banken krijgt(zie de pagina "Geldzaken" van de Telegraaf van afgelopen zaterdag).

SJZ

Natuurlijk zal de adviseur bij het openen van een rekening vragen of deze op een ander gebied je van dienst mag zijn.

Daar begint die onzin weer. Dat is dus niet (altijd) waar. Ik heb zelf een rekening bij Argenta, en de adviseur deed slechts wat nodig was om die rekening te openen.

Petra12

Ongelezen bericht door Petra12 »

Natuurlijk zal een tp proberen of hij misschien nog meer aan je kan slijten dan alleen de rekening bij Argenta. Op het afsluiten van die rekening vangt ie namelijk nauwelijks provisie. Als hij die rekening bij Argenta gebruikt als "lead" om je ook nog even een levensverzekering, hypotheek of aandelenleaseplan te verkopen, dan is hij mooi binnen.

Remedie? Gewoon duidelijk maken aan de tp dat je echt geen prijsstelt op zijn "advies" (lees:verkooppraat).

SJZ

Natuurlijk zal een tp proberen of hij misschien nog meer aan je kan slijten dan alleen de rekening bij Argenta.
Dus niet Petra! Jij baseert je op je eigen verzinsels, ik baseer mij op mijn ervaring, op feiten. Mijn tp misbruikte het niet, die krijgt gewoon betaalt voor de papierwinkel rondom het openen van de rekening.

Petra12

Ongelezen bericht door Petra12 »

SJZ, dan heb je de mazzel dat je één van de weinige tp's hebt die niet meteen denkt provisie, provisie, provisie. Leuk voor jou, maar het beeld dat ik schets is toch echt meer de gangbare realiteit dan dat wat jij zegt.

SJZ

Beste Petra,

Noem dan eens de namen van de tussenpersonen die bij het openen van een Argenta-rekening meteen probeerden andere dingen te verkopen!

Gesloten