LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zo klantvriendelijk is de Postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
hathor

Zo klantvriendelijk is de Postbank

Ongelezen bericht door hathor »

Sinds vorig jaar augustus hebben mijn man en ik een kwartaalextrarekening. Na ieder kwartaal krijg je bovenop de 1,3% een bonusrente van 2%. Zodra deze rente is bijgeschreven mag je deze rente opnemen zonder dat je voor het volgende kwartaal de bonusrente verliest. In maart van dit jaar heb ik alle rente die op de rekening stond opgenomen, dus van voorgaande kwartalen. En daar had ik dus een grote fout gemaakt, want dat mag niet. Vervolgens heb ik een brief geschreven naar de Klantenservice van de Postbank en vanmorgen kreeg ik een telefoontje, dat hoewel ik het niet volgens de spelregels had gedaan, ik toch de bonusrente krijg bijgeschreven. Fantastisch Postbank! Ik ben erg blij dat ik, na 35 jaar al klant te zijn, geen andere bank hoef te zoeken. Ik vind het heel leuk om ook eens een positief bericht te plaatsen over een bank, want er gebeuren genoeg negatieve dingen. Het forum en de kranten staan er vol mee en zelf heb ik al genoeg ellende gehad met ene Dexiabank. In ieder geval: mijn dag is goed.

mr T.

Re: Zo klantvriendelijk is de Postbank

Ongelezen bericht door mr T. »

Elk kwartaal krijgt u rente uitgekeerd. De extra rente ontvangt u niet alleen over het saldo dat een kwartaal lang op uw rekening heeft gestaan (zoals bij zoveel andere banken), maar óók over het geld dat u tussentijds heeft bijgestort. De uitgekeerde rente op uw Kwartaalextrarekening mag u elk kwartaal opnemen, zonder dat uw extra rente in gevaar komt! Pas wanneer u méér opneemt dan de uitgekeerde rente, ontvangt u over dat kwartaal alleen de basisrente.
Volgens de bovenstaande quote van de Postbank website had u ook de rente die in eerdere kwartalen was uitgekeerd gewoon mogen opnemen. Er staat nergens dat alleen de rente die is opgebouwd in het kwartaal zou mogen worden opgenomen. Kortom: Postbank had hier geen keus.
De enige bepaling die in de productvoorwaarden staat hierover is dit:
Indien er een opname ten laste van het spaartegoed is gedaan, vervalt het recht op extra rente in dat kwartaal waarbij de invoerdatum van de opdracht tot opnemen door de Bank bepalend is. Het maximaal exacte bedrag van de over een kwartaal ontvangen rente is in het kwartaal van uitkering van die rente zonder verlies van het recht op extra rente vrij opneembaar.
Wat hier dus staat is dat bij een opname ten laste van het spaartegoed (en dus niet de rente) de extra rente in het kwartaal niet wordt uitgekeerd. Daarbij is enkel iets geregeld over de in het kwartaal opgebouwde rente. Over de buiten het kwartaal opgebouwde rente is niets vermeld. Dit betekent dus dat de eerste volzin slechts van toepassing kan zijn. Kortom ook op basis hiervan had Postbank geen keus. Er is dus geen sprake van coulance, maar van slecht opgestelde productvoorwaarden.

EL 34

Ongelezen bericht door EL 34 »

ik wil graag van profider wisselen

en wil nu graag een pakket waar ik kan internetten ,zonder tv en radio
kabel ,ik wil namelijk een schotel voor mijn tv en radio
en breedband internet voor de pc
ik hoop dat iemand wil reageren die mij dat precies kan uitlegggen
bij voorbaad bedankt
robero

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

huh? en dan plaats je hier een reactie?
Waarom als ik vragen mag, of is er iets mis gegaan?

Gewoon-doen

Ongelezen bericht door Gewoon-doen »

Bijzonder om een zogenaamd positief bericht te melden. Leveranciers moeten gewoon nakomen wat ze beloven. Goed dat iemand al heeft aangetoond dat de Postbank dat gewoon moest doen.
Heb bijzonder onaangename ervaringen met Postbank en registratie van beleggingsprofiel en beleggingsovereenkomst. Al diverse keren ingestuurd en nog ontvang ik allerlei dreigbrieven. Klantvriendelijk? Ze willen kennelijk van mij af!

Gesloten