LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zou ik gewoon bij een bank normale hypotheke kunnen krijgen.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ronny-109
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2007 21:13

zou ik gewoon bij een bank normale hypotheke kunnen krijgen.

Ongelezen bericht door Ronny-109 »

IK heb een vaste baan bij Abn amro bank.

Zou ik met een bkr codering van dexia gewoon een normale hypotheek kunnen krijgen.

heb een ah en een a2 codering die afgesloten zijn.
Het is helemaal niet de schuld van mij dat ik ze heb.
Ik ben niet eens ingelicht dat ik een codering had.
Nu dat ik erachter ben gekomen heb ik alles afgelost.

Mijn vraag is zou ik gewoon bij een bank normale hypotheke kunnen krijgen.

MLT
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2007 08:12

Re: zou ik gewoon bij een bank normale hypotheke kunnen krijgen.

Ongelezen bericht door MLT »

De kans is groot dat dit niet gaat lukken...ik hoor wel eens dat het alleen mogelijk is als je er goed verhaal bij kan vertellen wat bank doet overtuigen dat je eigenlijk geen "wanbetaler" bent.

Mijn vriend heeft hetzelfde in mei ondervonden. Door een en al miscommunicatie met een creditcard bedrijf heeft hij nu een a2 codering. eerst nog aflossen en daarna nog een 5 jaar wachten tot je een hypotheek kunt afsluiten bij een normale bank.
voor ons wordt het dus nog huren de komende jaren, of de hypotheek alleen op mijn naam zetten..

helaas..

linda82
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 sep 2005 00:01

Re: zou ik gewoon bij een bank normale hypotheke kunnen krijgen.

Ongelezen bericht door linda82 »

Waarom informeert u niet bij uw werk? Als iemand u goed kent en zou weten of u een betrouwbaar persoon bent zou dat uw werkgever moeten zijn.

jer0
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2007 21:35

Re: zou ik gewoon bij een bank normale hypotheke kunnen krijgen.

Ongelezen bericht door jer0 »

In geval van een codering vraagt iedere geldverstrekker om een schriftelijke verklaring wat er is gebeurd.

Reden is simpel: men wil weten wat de oorzaak was en of integer hebt gehandeld en hoe je betaal-moraal is.

Is het buiten je macht gebeurd, kun je gewoon een aanvraag indien, echter verzwijg je het e.e.a. dan krijg je andere koek.

Succes!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: zou ik gewoon bij een bank normale hypotheke kunnen krijgen.

Ongelezen bericht door D1RK »

Vermoedelijk moet je bij een plaatselijke bank zijn, zoals de RABO...
Niet echt mijn persoonlijke voorkeur, maar dan is jou verhaal direkt bij de persoon die ook mede beslist of je het krijgt, en geen tussenpersoon die probeerd bij onbekende bank en medewerker of het misschien geaccepteerd word, en veel heen en weer gestuur, dus vertel direkt de eerste keer alles en neem alle bewijzen mee!

Hoe eerlijker en opener je tijdens dit eerste gesprek bent, en een compleet verhaal, en je hebt meer kans dan waar ook!

Bij andere kom je alleen voor een Hypo in aanmerking als je meer betaal wegens je zogenaamde risico!
Dit laatste zou meer geld voor minder huis betekenen, en dat 30 jaar lang, dat is dus heel erg duur meestal!

changi
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 feb 2007 09:54

Re: zou ik gewoon bij een bank normale hypotheke kunnen krijgen.

Ongelezen bericht door changi »

Er zijn inderdaad banken die je met een BKR codering een hypotheek aanbieden maar de rente percentage's zijn behoorlijk en afhankelijk van het aantal en soort bkr coderingen.

Vaak is het verstandiger om toch nog maar even te wachten met een huis kopen en een aantal jaren te huren totdat de coderingen zijn verdwenen.

changi

flipje999
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2007 11:35

Re: zou ik gewoon bij een bank normale hypotheke kunnen krijgen.

Ongelezen bericht door flipje999 »

Als je een BKR codering hebt zijn er vaker wel meer mogelijkheden om een hypotheek rond te krijgen dan bij de bekende banken ELQ en Sparck, er zijn een aantal banken waar je met een verklaring hoe je aan de registratie komt gewoon de hypotheek rond kunt krijgen. Dat dit zo weinig gebeurd komt waarschijnlijk alleen omdat het wat bewerkelijk is, een tussenpersoon heeft bij de hiervoor genoemde banken in 5 minuten een offerte en bij het voorleggen bij een andere bank gaat hier toch snel een paar dagen overheen.

mevrouw tomaat
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jun 2007 23:54

Re: zou ik gewoon bij een bank normale hypotheke kunnen krijgen.

Ongelezen bericht door mevrouw tomaat »

Beste Ronny-109(collega),

Je vraagt je af of je een hypotheek kan krijgen met een bkr notering bij de ABN AMRO.

"Heb je de hypotheeklijn al gebeld?"

Ja het is inderdaad mogelijk om een hypotheek te krijgen bij ons met een bkr notering. Het ligt wel aan wat voor een notering. Maar een A2 is een achterstand. Op het moment dat je een BKR codering hebt dan gaan we als bank zijnde nog beter bekijken of het haalbaar is voor je om een hypotheek te krijgen. Je geeft zelf aan dat het is ontstaan zonder dat je daar schuld aan had.

Bij een aanvraag heb je een gesprek met een adviseur in jouw geval een personeelsadviseur, deze adviseur hoord je verhaal aan en neemt dan de beslissing of we je een offerte gaan aanbieden.
Uiteindelijk neemt de fiateur de beslissing, maar de adviseur geeft wel aan waarom hij of zij je de offerte aanbied.
Dus wanneer jij een goede reden hebt waardoor je de bkr codering hebt gekregen dan is de mogelijkheid groot dat je gewoon een hypotheek krijgt bij de bank.

Daarom raad ik je aan om ons te bellen naar de hypotheeklijn, iedereen kan dat ook de klanten zelf. 0900-0024 en dan optie hypotheken.

Verder wens ik je veel succes met het kopen van een leuk huisje.

Je collega,

Mevrouw Tomaat.

Klompie77
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2007 11:33

Re: zou ik gewoon bij een bank normale hypotheke kunnen krijgen.

Ongelezen bericht door Klompie77 »

Tuurlijk is het mogelijk, zeker als je het afgelost hebt. Hiervan heb je een verklaring, als je kutn uitleggen waarom en je hebt verder nooit achterstanden gehad moet dat gewoon mogelijk zijn.

Waarom is de achterstandsmelding niet afgemeld dan?

Een con-collega

Gesloten