LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gok
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2009 01:55

Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door Gok »

Ik roep iedereen op om alle dubieuze geldverstrekkers hier te melden. Laten we alle nietsvermoedende hard werkende onschuldige burgers waarschuwen voor zwendel praktijken.
Te beginnen met AFAB en Amstelgeld. Deze criminele jongens proberen je schaamteloos afhandig te maken van een zogenaamde ''adviesfee'' bemiddelingskosten. Bij AFAB betaal je 1995 euro. Bij Amstelgeld 1720 euro. Dit zijn kosten die niet verplicht zijn volgens AFM. Bij de grote banken en andere onafhankelijke geldverstrekkers wordt hier niet mee gewerkt. Enfijn, ze proberen je te lokken met lage rentes maar als je erin geluisd wordt dan ga maar vanuit als je de advieskosten bovenop je doorlopend krediet berekent dan betaal je meer dan 25% rente per jaar mocht je de lening eerder willen aflossen. Sluit absoluut ook geen verzekeringen. Vergelijk zelf op internet. Hiermee kun je flink sparen.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Leningen zoeken via de bekende websites zoals independer.nl is sowieso een aanrader en voorkomt verrassingen.

Als mensen hier namen gaan roepen, dan wel graag onderbouwd met concrete voorbeelden.

Marieke1231
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:49

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door Marieke1231 »

Als je het doet via Independer wil dat niet zeggen dat het wel koosjer is. Tot op het laatste moment boden ze Frisia en andere DSB aanverwante bedrijven aan! Juist dan kom je voor verrassingen te staan. Denk je via een goede organisatie een lening te sluiten..... Vergeet het maar!

witte angora
Berichten: 31245
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik roep iedereen op om alle dubieuze geldverstrekkers hier te melden.
Ik besteed mijn energie liever aan het zoeken naar een goede geldverstrekker - een goede zorgverzekeraar - een goede verzekeringsmaatschappij - een goede autodealer - een goede.... :wink:

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door kiz »

witte angora schreef:
Ik roep iedereen op om alle dubieuze geldverstrekkers hier te melden.
Ik besteed mijn energie liever aan het zoeken naar een goede geldverstrekker - een goede zorgverzekeraar - een goede verzekeringsmaatschappij - een goede autodealer - een goede.... :wink:
Mee eens, maar het lijst je met "goede" wordt natuurlijk wel overzichtelijker als de "slechte" al worden genoemd... :wink:

witte angora
Berichten: 31245
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Kiz:

Maar wie bepaalt nu wanneer een bedrijf dermate slecht is dat het op een zwarte lijst moet komen. Wat zijn de citeria. Wie stelt die criteria vast. Wie is er objectief genoeg om die lijst correct bij te houden.

De oproep van TS is wat dat betreft overbodig, het enige wat er op die 'lijst' komt te staan is wat er al in vele andere topics op dit forum staat. Meer van hetzelfde dus.

Gok
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2009 01:55

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door Gok »

Deurwaarder Mark schreef:Leningen zoeken via de bekende websites zoals independer.nl is sowieso een aanrader en voorkomt verrassingen.

Als mensen hier namen gaan roepen, dan wel graag onderbouwd met concrete voorbeelden.[/quote
witte angora schreef:@ Kiz:

Maar wie bepaalt nu wanneer een bedrijf dermate slecht is dat het op een zwarte lijst moet komen. Wat zijn de citeria. Wie stelt die criteria vast. Wie is er objectief genoeg om die lijst correct bij te houden.

De oproep van TS is wat dat betreft overbodig, het enige wat er op die 'lijst' komt te staan is wat er al in vele andere topics op dit forum staat. Meer van hetzelfde dus.
Deurwaarder
ipv de wijsneus uit te hangen is het verstandiger om je beter te informeren dan hoef je geen onzin uit te kramen. Volgende keer als je met tips komt graag concrete voorbeelden. Amstelgeld komt bovenaan voor bij independer.nl bij een vergelijking. Ik heb de offerte bewaard.


witte angora
Lees topic onderwerp zwart lijst 2010. Ook een gelukkig nieuwjaar. Vanaf 2010 hebben de meeste geldverstrekkers een alternatief verdienmodel met een ander beleid. Dit betekend nieuwe kansen en nieuwe uitdagingen voor de consument om uit te puzzelen welke verstrekker een smeerlap is. Uiteraard is het de bedoeling dat men met controleerbare informatie komt.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Het lijkt mij objectief moeilijk om aan te wijzen wie de "smeerlap"is. Is dit degene die een adviesfee vraagr?, Degene die je probeert een verzekering er bij te verkopen? Waar ik bang voor ben is dat mensen hun contract niet lezen en alleen naar de lage (variabele) rente kijken.
Daarna gaat de rente (onvermijdelijk) stijgen en dan is de geldverstrekker een smeerlap? Of is de lener dan een dombo?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door SJZ »

Rabobank zou natuurlijk zeker op die zwarte lijst moeten. Verkopen slechte hypotheken en alleen als ze gepakt worden betalen ze terug.

Obvion heeft ook niet al te frissen producten verkocht, dus die moet ook op die lijst. Is een dochter van ABP en Rabobank, dus die twee instellingen ook op de zwarte lijst.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door testcase »

TJa wat is een smeerlap. Wat heb je aan zo'n lijst.Zo subjectief en persoonlijk als de pest. Tja en de ene haat UPC , de ander vind het fantastisch

Waarom floreerden de bureautjes zo goed. Omdat zij iets boden wat de reguliere partijen niet konden. Hoge spaarrentes, , lage maandlasten voor de leningen. Rara hoe kan dat toch.

Ik hoor het het ze nog zeggen"Bij Frisia konden we wel die hypotheek krijgen en bij de bank niet". Toen was de bank de gebeten hond omdat ze niet aan hun wensen voldeden. Nu met de crii de keerzijde zichtbaar wordt deugt de andere partij niet.

Gewoon gezond verstand gebruiken is het beste. en niet blindelings de eerste de beste adviseur volgen. Informeer je als je iets koopt of aflsuit. En als je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent, stop er dan in godsnaam neem, want dat geeft alleen maar ongelukken.

witte angora
Berichten: 31245
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Gok
witte angora
Lees topic onderwerp zwart lijst 2010. Ook een gelukkig nieuwjaar. Vanaf 2010 hebben de meeste geldverstrekkers een alternatief verdienmodel met een ander beleid. Dit betekend nieuwe kansen en nieuwe uitdagingen voor de consument om uit te puzzelen welke verstrekker een smeerlap is. Uiteraard is het de bedoeling dat men met controleerbare informatie komt.
Krijgen we met jou hetzelfde als dat ik met sommige anderen heb? Je kunt mijn argumenten niet weerleggen, doe je ook niet, het enige wat je zegt is dat ik het topic nog eens moet lezen.

Kom met argumenten in plaats van met losse flodders, en beantwoord mijn vragen eens in plaats van er om heen te draaien.

Kun je dat niet, dan is je idee kansloos.

En leer eens fatsoenlijk Nederlands te schrijven alvorens je probeert de hele Nederlandse financiele wereld op zijn kop te zetten met je ideeën.
betekend
Het is betekenT.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

testcase schreef: Gewoon gezond verstand gebruiken is het beste. en niet blindelings de eerste de beste adviseur volgen. Informeer je als je iets koopt of aflsuit. En als je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent, stop er dan in godsnaam neem, want dat geeft alleen maar ongelukken.
:lol: Copyright protected

witte angora
Berichten: 31245
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door witte angora »

Gezondverstand10 gaat het nog druk krijgen... :lol:

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Gok schreef:
Deurwaarder Mark schreef:Leningen zoeken via de bekende websites zoals independer.nl is sowieso een aanrader en voorkomt verrassingen.

Als mensen hier namen gaan roepen, dan wel graag onderbouwd met concrete voorbeelden.
Gok schreef: Deurwaarder
ipv de wijsneus uit te hangen is het verstandiger om je beter te informeren dan hoef je geen onzin uit te kramen. Volgende keer als je met tips komt graag concrete voorbeelden. Amstelgeld komt bovenaan voor bij independer.nl bij een vergelijking. Ik heb de offerte bewaard.
't Is heel simpel: via sites zoals independer.nl krijg je een prima overzicht van wat er aan producten op de markt is en kun je producten op je eigen wensen selecteren. Je kunt ook relatief makkelijk producten vergelijken. Dat lijkt mij een prima uitvalsbasis om mee te beginnen als je een financieel product zoekt. Leuk ook dat je mijn tip onzin en wijneuzigheid noemt, terwijl je zelf ook in je openingspost als advies geeft om "op internet te vergelijken"...

Uiteraard is zo'n site slechts een indicatie: gebruik gerust je verstand en ken je grenzen, oftewel: vraag deskundige hulp als je ergens zelf geen verstand van hebt.

Jij mag dat wijsneuzigheid of onzin noemen, Gok, maar ik kom iedere dag tientallen gevallen tegen waarbij problemen niet zouden zijn ontstaan als mensen eerst eens goed gekeken hadden. Eigen verantwoordelijkheid noem ik dat...

Uiteraard zijn er financiele producten verkocht die dubieus zijn. Maar "criminele jongens", "erin luizen", "zwendel"... je durft aardig zware woorden in de mond te nemen, terwijl ik dan denk: als je niet weet waar je voor tekent, teken dan gewoon niet... ik doorzie ook zoveel financiele producten niet. Maar dan teken ik ze ook niet en zoek een product dat ik wel begrijp. Eigen verantwoordelijkheid, weet je nog?

Als je bij de ene aanbieder een fee van 1200 euro betaalt en bij de ander niet, dan ben je toch niet handig bezig als je toch de aanbieder met die hoge fee kiest? O, je had niet goed gelezen... ja, daar had de bank iets aan moeten doen...

Als ik zie welke namen hier in de paar reacties al voorbij komen, dan betekent het feitelijk dat zowel kleine jongens als grote spelers niet te vertrouwen zouden zijn. Maar... waar wil je dan wel lenen...? Of, misschien beter, moet je dan wel lenen...?

witte angora
Berichten: 31245
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door witte angora »

Uiteraard is zo'n site slechts een indicatie: gebruik gerust je verstand en ken je grenzen, oftewel: vraag deskundige hulp als je ergens zelf geen verstand van hebt.
Wat ik ook steeds weer zeg hier op het forum: als je een aanbieding ziet, bel op, stel vragen, maar vooral: VRAAG DOOR!!!

Toevallig van de week kwam de naam Spaar Select ergens in een topic, die hadden het indertijd bij mij ook geprobeerd... heb gewoon doorgevraagd, er kwam een tweede gesprek, waarbij opeens naar voren kwam hoe hoog de kosten waren, het gesprek ging dieper...

Ben er niet op in gegaan.

En nu lees ik dat iedereen 'slachtoffer' is van woekerpolissen, precies wat Spaar Select mij toen ook aanbood.

Mensen zijn geen slachtoffer van dit soort bedrijven, ze zijn vooral slachtoffer omdat ze te goed van vertrouwen zijn, van hun eigen naiviteit, laten we het daar maar op houden.

Marieke1231
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:49

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door Marieke1231 »

Je hebt natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid, in de hele DSB affaire is dat iets wat heel duidelijk is geworden.... dat je dus goed de kleine lettertjes moet lezen, moet oppassen voor te lage rentes, dat als iets te mooi lijkt om waar te zijn, het dat meestal ook is. Je niet boven je stand moet willen leven.

Maar.... om dan gelijk met Independer aan te komen..... daar krijg ik een raar gevoel bij!! Independer weigerde DSB en aanverwante bedrijven te verwijderen en bleef achter DSB staan, totdat DSB failliet ging! Bedenk dat Independer gewoon een tussenpersoon is en dat daar geld verdiend moet worden! Ik zeg niet dat het heel slecht is om de site te raadplegen, maar wel dat je ook bij Independer moet bedenken dat het een commerciele organisatie is waar geld verdiend moet worden. Net als bij de Hypotheker, Brugman Adviesgroep, verzekeringsbureautjes, banken en noem maar op.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door ron1 »

In wezen kan iedere geldverstrekker op die lijst als je het feitelijk bekijkt.De hele cirkel klopt niet.Er is HEEL VEEL mis en er wordt HEEL VEEL in het grijze vlak gewerkt !!

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Marieke1231 schreef:Maar.... om dan gelijk met Independer aan te komen..... daar krijg ik een raar gevoel bij!! Independer weigerde DSB en aanverwante bedrijven te verwijderen en bleef achter DSB staan, totdat DSB failliet ging! Bedenk dat Independer gewoon een tussenpersoon is en dat daar geld verdiend moet worden! Ik zeg niet dat het heel slecht is om de site te raadplegen, maar wel dat je ook bij Independer moet bedenken dat het een commerciele organisatie is waar geld verdiend moet worden. Net als bij de Hypotheker, Brugman Adviesgroep, verzekeringsbureautjes, banken en noem maar op.
Voor de goede orde: dat ik Independer noemde, was puur toeval... ik noemde slechts de naam van de eerste vergelijkingssite die in me opkwam. Niet zo raar ook, want zij zijn al meermalen bekroond als de beste vergelijkingssite.

Feit is dat je via Independer.nl makkelijk en snel beschikbare informatie van alle aanbieders kunt krijgen. Dus ook van de zogenaamde "slechte" aanbieders... wat voor jou slecht is, kan voor mij goed zijn, of andersom.

Waar het om gaat, is dat iedereen zoveel mogelijk informatie zoekt en alles goed op een rijtje heeft voordat er ergens een krabbel onder gezet wordt. Dan is zo'n site (het mag ook een andere dan Independer zijn) een goed begin.

Ik zeg alleen maar dat ik Independer een goede site vind om je onderzoek te beginnen, niet dat alle producten die daar aangeboden worden goed zijn... en dan vind ik de reactie die daarop komt ronduit belachelijk.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door ron1 »

Independer heeft te lang en te veel dsb producten op de bovenste noteringen gehad......dit soort sites lopen bovendien vaak achter feiten aan...dan moet je echt een real time infosite hebben.....en ....die hebben we niet ......geen 4 wereldbollen dan dit ook niet..........

mireille26
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2010 19:06

Re: Zwarte lijst 2010 geldverstrekkers

Ongelezen bericht door mireille26 »

waar vind ik die zwartelijst, heb n.l. iemand in de krant gevonden ,die geldvestrekt met wat voor een probleem dan ook, b.v. bkr
het is iemand uit de buurt van den haag, telefoonnummer is niet te trasseren

Gesloten