LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Borg schoolboeken

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen

Mag een school borg vragen voor studieboeken?

Ja
6
55%
Nee
5
45%

Totaal aantal stemmen: 11

mar42

Re: Borg schoolboeken

Ongelezen bericht door mar42 »

:? :? Dat ga je niet menen, we worden dus wederom voor gelogen, door dit zooitje uit Den Haag.
Het is echt een grote baggerbende daar.
Dus weer worden de burgers opgezadeld met kosten etc, en als melkkoe gebruikt.
Ze zullen wel op die manier de gratis schoolboeken weer terug willen halen op die manier.

En dan vinden ze het gek dat heel veel mensen op wilders gaan stemmen. Dat hij niet capabel is oke, maar ook ik ga op hem stemmen, niet omdat ik met hem eens ben,maar omdat ik de graai cultuur van het kabinet zat ben.

moeder-van-3

Ongelezen bericht door moeder-van-3 »

Ik had beter eerst even kunnen zoeken met google :wink:

De hoogte van de kinderbijslag en het kindgebonden budget wordt in 2010 en 2011 niet aangepast aan de inflatie. En een eerder geplande extra verhoging van het kindgebonden budget in 2010 gaat niet door. Dat meldt het kabinet vandaag aan de Tweede Kamer.

In april had de ministerraad al besloten de halfjaarlijkse indexering (aanpassing aan de inflatie) per juli niet toe te passen op de kinderbijslag. De periode van niet-indexering is nu dus met twee jaar verlengd.

Ook de hoogte van het kindgebonden budget wordt twee jaar niet aangepast aan de inflatie. Hoewel de voorgenomen extra verhoging van het kindgebonden budget volgend jaar niet doorgaat, gaat een groep ouders er toch financieel op vooruit. Dat is het gevolg van het onderbrengen van de tegemoetkoming voor schoolkosten (WTOS) in het kindgebonden budget.

Het afzien van de geplande extra verhoging van het kindgebonden budget in 2010 levert een besparing op, maar betekent geen feitelijke inkomensachteruitgang voor gezinnen. De inkomensgrens van het kindgebonden budget wordt verlaagd naar 28.413 euro.

Met deze maatregelen draagt minister André Rouvoet (Jeugd en Gezin) bij aan de bezuinigingen die in de Voorjaarsnota zijn overeengekomen. In totaal leveren ze in 2014 een besparing op van ongeveer 290 miljoen euro. De lagere inkomens worden in de maatregelen zoveel mogelijk ontzien.

Bron:http://www.jeugdengezin.nl/nieuwsberich ... rectie.asp

We gaan dus niet achteruit, alleen de verhoging gaat er niet komen. En volgens mij gaat de verhoging voor het 2e en 3e kind etc. er nu ook niet komen.

mar42

:lol: :lol: pfffffff dat scheelt weer.

mar42

Ja hoor van dijk educatie vraagt om de borg van € 75,00. ik zal ze een brief sturen met wat hier op het forum vermeld staat.
En ik moest ook zelf de boeken bestellen bij van dijk. Dus ook niet via school.
Dat zijn dus 2 fouten. :evil:

Heeft iemad al iets meer gehoord wat de kamer hiermee doet, of de oudervereniging??

moeder-van-3

Ik had 5 juli al gepost dat de borg is toegestaan. http://www.minocw.nl/documenten/136733a.pdf

Van Dijk mag geen verzendkosten in rekening brengen, dat is ook te lezen op de pagina waarvan ik hierboven de link vermeld heb :wink:

mar42

:oops: :oops: Sorry niet gezien, heb het net zitten lezen. Thnx

:lol: :lol: maar krijg ik die borg aan het einde van het schooljaar dan terug met rente, of houd van dijk die?? Of hoe gaat dit in zijn werk.
En is het normaal dat ze € 4,95 vragen voor een acceptgiro??

moeder-van-3

Ik vermoed dat jij de rente op je buik kunt schrijven :roll:
Volgens mij stort Van Dijk de borg door naar school, zij kunnen er dan rente van trekken. Immers vraagt Van Dijk borg in opdracht van school.

Het komt mij raar voor dat zij kosten voor een acceptgiro in rekening mogen brengen, zij hebben immers een deal met school en jij niet. School maakt gebruik van de diensten van Van Dijk en dit mogen zij jou niet in rekening brengen denk ik. Maar er zal vast hier iemand anders op het forum zijn die daar een antwoord op kan geven.

Vraag anders aan Van Dijk eens een uitgebreide specificatie op over de kosten van de acceptgiro. Eens kijken of zij dat kunnen verklaren :wink:

mar42

Oke dank je voor je antwoord, zal het eens vragen aan van dijk, van die acceptgirokosten dan. :wink:

matini1

Ongelezen bericht door matini1 »

Inmiddels heeft Iddink de borg van 75 euro + de verzendkosten van 8,20 euro + de schoolbijdrage van mijn rekening afgeschreven. De boeken komen pas over een maand! Levert ook nog leuke rente op.
Verder krijg ik 2 huurboeken en 2 koopboeken die ik al heb. Ik kon deze niet uit de lijst verwijderen, dus heb ze straks dubbel. Dat zijn weer extra kosten voor de school. Vorig jaar heb ik nl. geen boeken gehuurd, maar alles via Marktplaats gekocht voor minder dan de huurprijs.

mar42

de € 4,95 is voor administratie kosten. En de borg van € 75,00 houd van dijk in beheer voor school.

__oi__

Ongelezen bericht door __oi__ »

Nu is het al algemeen bekend dat de gemiddelde PVV stemmer het niet moet hebben van zijn intelligentie, maar hier wordt het wel erg duidelijk geaccentueerd.

Mar42:
Ze zullen wel op die manier de gratis schoolboeken weer terug willen halen op die manier.
En dan vinden ze het gek dat heel veel mensen op wilders gaan stemmen. Dat hij niet capabel is oke, maar ook ik ga op hem stemmen..
Ter info: PVV is fel tegenstander van gratis schoolboeken

we kunnen weer rustig slapen.

mar42

waar slaat dit nou weer op :?

__oi__

Welk gedeelte is niet helder?

Jip&Janneke dan maar:
Jij wil gratis schoolboeken.
Er is nu een gratis regeling.
Deze gaat niet ver genoeg.
Jij wil dat de schoolboeken echt gratis zijn zonder borg e.d.
Dus ga je op Wilders stemmen.

Wilders is tegen gratis schoolboeken.

Best grappig dus.

mar42

Misschien dat je eens beter moet lezen.
Dat ik op wilders ga stemmen heeft niks met mijn intelegentie te maken, alsof alleen dombo's op wilders stemmen. En dom ben ik niet. Ik laat mij alleen niet gebruiken als melkkoe.
Ik stem op hem om aan het kabinet duidelijk te maken dat ze de burgers niet moeten blijven gebruiken als melkkoe.
Blijkbaar vind jij dat niet erg, prima is jouw keuze.
En ik heb ook gezegd dat ik het niet eens ben met de uitspraken van wilders, maar uit protest op hem ga stemmen, en ik ben niet de enige, er zijn duizenden mensen die om die reden gaan stemmen op hem.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik vind het terecht dat ze een borg vragen. Hele volksstammen brengen de boeken van hun kinderen direct naar de lommert om er drank en drugs voor te kopen.

Ik, hoogopgeleid, ben het trouwens op veel veel punten ook eens met de heer Wilders.

__oi__

@mar
Echt kromme tenenwerk dit.
Je hebt niet eens door dat je met elke reactie die je geeft mijn opmerking bevestigd.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wilders zal rust brengen op de nederlandse scholen. Hele volksstammen zullen verhuizen en met hen hun linkse fanclub die beloofd heeft ook te vertrekken.

slappehapjes

Ongelezen bericht door slappehapjes »

Dat ik op wilders ga stemmen heeft niks met mijn intelegentie te maken
Wat dat is, weet ik niet, maar het heeft wel degelijk met intelligentie te maken :roll:

mar42

ja hoor wat ever good bye

mar42

***** zeg moeten jullie op elke punt, komma, vergeten letter letten.
Blijkbaar zegt dat meer over jullie.

Ga anders lekker op een school werken.

Gesloten