LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanslagen en verrekeningen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Athoz

Aanslagen en verrekeningen

Ongelezen bericht door Athoz »

Ik ben al sinds 2006 in gevecht met deze gelegaliseerde mafia club, en door mijn toenmalige bewindvoerder zijn er geen bewijzen meer te verkrijgen van de fouten bij de belastingdienst. Jammer maar helaas, ik ben genaaid.

Nu is het zo dat ik over de jaren 2008 en 2009 al een keer of 7 aangifte heb gedaan, elektronisch als schriftelijk. Constant komt of de aangifte niet binnen, of zijn ze de aangifte kwijt. Ik heb december afgelopen jaar maar persoonlijk die aangiften bij mijn regiokantoor ingeleverd, zodat ik bewijs van ontvangst kreeg.

Nu leggen ze mij een verzuimboete op omdat ZIJ de aangfiten kwijt raakten e.d. Kan iemand mij vertellen wat voor kans ik maak als ik tegen die verzuimboete een zaak wil gaan opzetten? Ik ben de incompetentie van de belastingdienst eigenlijk meer dan beu, en het gaat hier om een boete van ruim 900 euro die i.m.o. onterecht is..

elmo43

Re: Aanslagen en verrekeningen

Ongelezen bericht door elmo43 »

Je moet zorgen dat je de juiste advocaat vind die je wil helpen.
Ik ben zelf al 5,5 jaar bezig met idd mafficlub de belastingdienst, maar heb wel de juiste advocaat nu gevonden die gaat procederen tegen de belastingdienst. :wink:

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

@Athoz,

Ik vind het onvoorstelbaar dat je letterlijk tientallen instanties en bedrijven problemen hebt of hebt gehad.

Als ik jou was zou ik de aangifte nooit meer zelf doen. Laat het doen door vrienden of familie. Er is namelijk iets tussen jou en de belastingdienst wat niet klikt.

In dit geval kun je bezwaar maken tegen de boete. En als je hier geen of een onbevredigend antwoord op krijgt schakel je de nationale ombudsman in.

Maak hier bezwaar.
http://www.belastingdienst.nl/download/1714.html

Niet opgelost? Schakel de ombudsman in.
http://www.nationaleombudsman.nl/de-nat ... alleen-als

Athoz

Mendoza schreef:@Athoz,

Ik vind het onvoorstelbaar dat je letterlijk tientallen instanties en bedrijven problemen hebt of hebt gehad.
Tsja, leuk is het niet nee. Waarschijnlijk ben ik een erg onaardig persoon voor meeste van die bedrijven, omdat ik ALLES uit probeer te zoeken voordat ik me scheel betaal aan dingen waar ze misschien geen recht op hebben.

Dat me dat (buiten de belastingdienst, want daar ben ik nog niet klaar mee) problemen geeft met ze, zal iedereen wel snappen. Het is dat, of onterecht letterlijk honderden euro's betalen die ik gewoon niet kan missen. Ik kies dan maar voor 'moeilijk' zijn, sorry.

Bedankt voor de links btw, en inderdaad, tussen mij en de belastinghufters (pardon my french) klikt het absoluut niet nee lol :P

elmo43 schreef:Je moet zorgen dat je de juiste advocaat vind die je wil helpen.
Ik ben zelf al 5,5 jaar bezig met idd mafficlub de belastingdienst, maar heb wel de juiste advocaat nu gevonden die gaat procederen tegen de belastingdienst. :wink:
Veel succes, laat me weten hoe het afloopt aub?

elmo43

Wat mij zo vaak opvalt hier op het forum, is dat mensen die geen van dit soort problemen hebben dan maar gelijk concluderen dat het aan jou ligt.
En ook nog eens bewijzen willen zien etc etc.

Maar geloof mij maar er zijn legio mensen dien problemen hebben met banken, belastingdienst etc.
Alleen is het probleem dat je vaak op een gegeven moment er zelf niet meer uitkomt, en dan advies vraagd via een forum.

En ik kom tot de conclusie en dan in mijn geval dat alleen een advocaat dan nog de enoge optie is die je kunt gebruiken.

In mijn geval als je door de rechter via een kort geding opgelgd krijgt dat je executoriale beslagen van een woning dient af te halen. En dan vervolgens zonder ook maar ergens op te reageren een kleine week later er ijskoud weer 1 op de legd. Dan ben je in mijn ogen halstarrig en bezig met pesterijen zoals kleine kinderen dit doen.
En als je dan vervolgens geen enkele reactie geeft aan de advocaat zijn schrijven, en dan blijft volhouden als belastingdienst dat je met een advocaat geen zaken doet, sorry maar ook dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig.

En dit kan voor een ander allemaal heel ongeloofwaardig zijn maar de realiteit is werkelijk zo. En zo gebeuren er tal van zaken o.a. bij de belastingdiesnt die niet door de beugel kunnen.
En ook dat is realiteit. :wink:

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wat mij zo vaak opvalt hier op het forum, is dat mensen die geen van dit soort problemen hebben dan maar gelijk concluderen dat het aan jou ligt.
En ook nog eens bewijzen willen zien etc etc.
En ja inderdaad met onderstaande stelling heb ik moeite.
Nu is het zo dat ik over de jaren 2008 en 2009 al een keer of 7 aangifte heb gedaan, elektronisch als schriftelijk. Constant komt of de aangifte niet binnen, of zijn ze de aangifte kwijt
Ik ben echt geen fan van de belastingdenst, maar heb wel moeite om bovenstaand citaat te geloven

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

7 keer lijkt me ook overdreven. Maar in mijn geval heeft de afdeling toeslagen het gepresteerd om mijn definitieve urenoverzicht voor de kinderopvangtoeslag kwijt te raken. Pas na het hele handeltje voor de derde keer opsturen is het pas goedgekomen. Schijnbaar hebben ze ervan geleerd, want de benodigde gegevens om de definitieve toeslag te berekening halen ze nu rechtstreeks bij de kinderopvang op.

elmo43

Nu is het zo dat ik over de jaren 2008 en 2009 al een keer of 7 aangifte heb gedaan, elektronisch als schriftelijk. Constant komt of de aangifte niet binnen, of zijn ze de aangifte kwijt

Ik ben echt geen fan van de belastingdenst, maar heb wel moeite om bovenstaand citaat te geloven
Ook ik heb hier ervaring mee, zelfs aangetekende brieven met bericht van ontvangst raken ze kwijt.
Het is bij ons zelfs zo erg, dat ze 2 jaar lang een aangifte kwijt zijn geweest, en dan de schuld bij ons neerleggen. Terwijl die aangifte 2 jaar lang in een dossier bij de belastingontvanger heeft gelegen en deze niet heeft doorgestuurd naar de inspecteur zoals afgesproken.
Dus alles is mogelijk bij de balstingdienst. :wink:

Athoz

Leo The Emperor schreef:Ik ben echt geen fan van de belastingdenst, maar heb wel moeite om bovenstaand citaat te geloven
Hoeft niet, ik weet dat het zo is. Dit alles is besproken met klachtencoordinators die er ook geen snars van snapten. Digitaal aangifte doen, screenies daarvan uitgeprint en opgestuurd, aangetekend versturen, het mocht allemaal niet uitmaken. 2008 7 keer aangifte gedaan, 2009 5 keer, inderdaad 2009 was niet 7 keer.. sorry, had m'n text iets anders moeten neerzetten.

Samen met een van die coordinators een aangifte gedaan, zelfs die kwam niet binnen. Tsja, als zelfs hun eigen mensen er al neit aan uit komen, dan weet ik het ook niet.

Belastingdienst.. Leuker kunnen we (en zullen we) het niet maken, makkelijker ook zeker niet!

Onderhand m'n bezwaar AANGETEKEND op de bus gedaan, ben benieuwd of ze reageren..

Mendoza

Ik heb voor een kennis op 02-02-2011 een verzoek tot herziening IB2004 ingedient met digid via het online bezwaarformulier. Hij heeft vandaag 09-02-2011 daar een uitspraak op ontvangen.

Ik heb voor mezelf op 27-01-11 kinderopvangtoeslag 2011 aangevraagd via internet. Ik heb vandaag een beschikking met dagtekening 11-02-2011 ontvangen.

Ik vraag me echt af waarom het bij mij op deze manier gaat.

elmo43

Daarom wil dat nog niet zeggen dat er niemand problemen heeft met de belastingdienst.
Zoals door mij aangegeven een aangifte 2 jaar lang bij de belastingdienst in een dossier laten zitten en dan alles op mij afwimpelen. Alsof ik ze bij de belastingdienst achter moet aanzitten dat ze het nu naar de inspecteur moet geven. :? :? dat betekend de omgekeerde wereld lijkt mij. Zij zijn verantowwrdelijk binnen hun eigen kantoor en niet ik, en als je dan vervolgens daarover een schade vergoeding verwacht zijn ze niet thuis.
Dan ligt dat dus niet aan mij maar aan de werkwijze van de belastingdienst, die mensen kunnen treiteren en kapot maken.
En dat is de realiteit en niets anders.

Ik hoorde gister van mijn zoon dat zijn collega al een jaar geleden huurtoeslag had aangevraagd, maar nog steeds niet had.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@elmo
Ik hoorde gister van mijn zoon dat zijn collega al een jaar geleden huurtoeslag had aangevraagd, maar nog steeds niet had.
Misschien kwam deze beste man/vrouw ook helemaal niet in aanmerking voor huursubidie.

Dit soort via-via-via verhalen zonder engie detaillering voegt helaas niks toe aan de discussie, en is zeer suggestief

elmo43

Absoluut wel want hij heeft zijn aangifte ingediend van 2009 en daaruit blijkt
dat hij recht had op huursubsidie. En toen is er in eenkeer alles naar hem overgemaakt. :wink:
Dus geen broodje aap verhaal.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Absoluut wel want hij heeft zijn aangifte ingediend van 2009 en daaruit blijkt
dat hij recht had op huursubsidie. En toen is er in eenkeer alles naar hem overgemaakt.
Dus over 2009 heeft hij het wel gehad? Dat wil niet zeggen dat hij in 2010 er ook recht op had (bv. teveel spaargeld in 2010).

Mendoza

@SJZ,

Die collega zou natuurlijk voor 2010 gewoon een voorschot moeten ontvangen, hij heeft het immers voor 02-2010 aangevraagd. Of hij dit op de juiste manier heeft gedaan valt voor ons allemaal niet te controleren.

@Elmo43

Er zullen echt wel fouten worden gemaakt bij de belastingdienst. Dat gebeurt nou eenmaal.

Maar mijn ervaring is dat mensen met een laag inkomen/opleidingsniveau er vaak voor kiezen om niet digitaal maar schriftelijk dit soort zaken aan te vragen. En hier zit het gevaar. Een verkeerd vakje aankruisen of onduidelijk schrijven kan ervoor zorgen dat de aanvraag of wijziging niet wordt verwerkt. En hier zit volgens mij het probleem.

Om een voorbeeld te geven, bij een vraag met als antwoord ja of nee kun je zowel ja als nee aankruisen. In het computerprogramma kan dit niet.

Ik denk dat als de belastingdienst de formulieren m.b.t. toeslagen zou afschaffen, er veel minder fouten zullen ontstaan.

Het verhaal dat je 5,5 jaar bezig bent met de belastingdienst en daarvoor nu een advocaat hebt ingeschakeld had al veel sneller opgelost kunnen zijn. Je had dit kunnen doen door aan de belastingdienst te vragen hoe jullie dit samen zouden kunnen oplossen. Echter heb je er waarschijnlijk voor gekozen om bepaalde oplossingen te eisen. Je vindt namelijk dat de belastingdienst de aangifte maar moet zoeken en dat het hun probleem is. In je forumberichten proef ik ook dat het contact tussen jou en de belastingdienst vast niet altijd even zakelijk is geweest. Maar wiens probleem is het nu al 5,5 jaar? Als je zakelijk blijft en de door hun gevraagde stukken (opnieuw) aanlevert, (m.a.w. volgens hun spelregels speelt) zal je geen problemen hebben met de belastingdienst.

rollertje

Ongelezen bericht door rollertje »

[quote="Mendoza"]@SJZ,

Die collega zou natuurlijk voor 2010 gewoon een voorschot moeten ontvangen, hij heeft het immers voor 02-2010 aangevraagd. Of hij dit op de juiste manier heeft gedaan valt voor ons allemaal niet te controleren.

quote]

Wanneer je na 15 november van een lopend jaar toeslag aanvraagd bij de belastingdienst, is het verstandig om het ook voor het jaar daarop apart aan te vragen. Het wordt dan vaak alleen verwerkt voor het jaar van de aanvraag. In bovenstaand geval dus voor 2009. 2010 had beter apart aangevraagd kunnen worden. Dit kan nu nog tot 1 april 2011. Wanneer je het dan voor 2011 ook wilt, kun je deze ook weer apart aanvragen.

elmo43

Het verhaal dat je 5,5 jaar bezig bent met de belastingdienst en daarvoor nu een advocaat hebt ingeschakeld had al veel sneller opgelost kunnen zijn. Je had dit kunnen doen door aan de belastingdienst te vragen hoe jullie dit samen zouden kunnen oplossen. Echter heb je er waarschijnlijk voor gekozen om bepaalde oplossingen te eisen. Je vindt namelijk dat de belastingdienst de aangifte maar moet zoeken en dat het hun probleem is. In je forumberichten proef ik ook dat het contact tussen jou en de belastingdienst vast niet altijd even zakelijk is geweest. Maar wiens probleem is het nu al 5,5 jaar? Als je zakelijk blijft en de door hun gevraagde stukken (opnieuw) aanlevert, (m.a.w. volgens hun spelregels speelt) zal je geen problemen hebben met de belastingdienst.
Ik heb nu pas een advocaat ingeschakeld omdat er in mijn woonplaats geen enkele advocaat te vinden is die deze zaak wil afhandelen. Ook omdat dit met oplichting te maken van een andere persoon.

En ja als ik de aangifte persoonlijk afgeef bij de belastingdienst en zij er vervolgens niks meedoen maar in een dossier stoppen, dan kan dit niet op mij verhaald worden. Dan is duidelijk dat de belastingdienst zijn werk niet doet.

Ik heb al direct na aangifte van oplichting geschreven met de belastingdienst, zelfs FIOD-ECD te Utrecht heeft contact opgenomen met de belastingdienst, en ook de rechercheur heeft contact gezocht. Ja en als je dan als belastingdienst halstarrig blijft, en denk dat zij gelijk hebben, dan moet je als belastingdienst ook reageren op een kort geding.

En als ik heel simpel vraag waar en wat er met mijn teruggaves is gebeurd blijf je in gebreken, want dat zijn zij verplicht aan mij te melden.
En ik ben tot opheden altijd zakelijk gebleven zelfs al die tijd vriendelijk gebleven, maar de belastingdienst dus duidelijk niet. Tot het onbeschofte aan toe zelfs zo ver gaat de belastingdienst. Zelfs opgelgde acties vanuit de 2de kamercommissie doet de belastingdienst niks mee,en zeggen ijskoud ohw maar daar doen wij niks mee ze kunnen wel zoveel zeggen.

Op vragen die ik stel geven ze geen antwoord, maar omzeilen de vraag door overzichten te sturen.
En als dan blijkt uit 1 van die overzichten dat mijn afgedragen inkomstenbelasting over 2006 is toegevoegd als betaalde inkomstenbelasting bij mijn echtgenoot. Dan is dat duidelijk zwart op wit een grove fout van de belastingdienst. Dit is wat de belastingdienst doet en dan alles op mij afschuiven.

Mendoza

Ik heb nu pas een advocaat ingeschakeld omdat er in mijn woonplaats geen enkele advocaat te vinden is die deze zaak wil afhandelen. Ook omdat dit met oplichting te maken van een andere persoon.
Ik hoop voor je dat hij het probleem werkelijk kan oplossen. Heeft hij de belastingdienst al een sommatie verzonden? En wat voor reactie heeft hij ontvangen?
En ja als ik de aangifte persoonlijk afgeef bij de belastingdienst en zij er vervolgens niks meedoen maar in een dossier stoppen, dan kan dit niet op mij verhaald worden. Dan is duidelijk dat de belastingdienst zijn werk niet doet.
Uit het oorspronkelijke topic heb ik begrepen dat het om 2005 en 2006 gaat. Als er voor deze jaren al een definitieve aanslag is opgelegd kun je geen aangifte meer indienen. Zij zullen deze dan ook niet behandelen.
Ik heb al direct na aangifte van oplichting geschreven met de belastingdienst, zelfs FIOD-ECD te Utrecht heeft contact opgenomen met de belastingdienst, en ook de rechercheur heeft contact gezocht. Ja en als je dan als belastingdienst halstarrig blijft, en denk dat zij gelijk hebben, dan moet je als belastingdienst ook reageren op een kort geding.
Als ik het goed begrijp heb je een boekhouder gemachtigd en heeft hij in de aangifte niet alleen fouten gemaakt maar ook nog eens een ander rekeningnummer opgegeven zodat je zelf de teruggaaf niet hebt ontvangen. Tevens is deze door jou afgegeven machtiging bindend. Heb je zelf dan geen definitieve aanslag ontvangen waar dat foutieve rekeningnummer op stond?
En als ik heel simpel vraag waar en wat er met mijn teruggaves is gebeurd blijf je in gebreken, want dat zijn zij verplicht aan mij te melden.
Als jouw teruggaaf op een onjuist rekeningnummer is gestort dien je bij de belastingdienst een onderzoek te laten starten. Ze noemen dit een TOR-procedure (teruggaaf onjuist rekeningnummer). Zij zullen dan onderzoeken wat er is gebeurt en gaan bemiddelen/contact zoeken met de onrechtmatige ontvanger. Indien dit niets oplevert krijg jij van de belastingdienst de gegevens van de onrechtmatige ontvanger om een gerechtelijke procedure te kunnen starten. Ik neem aan dat je advocaat hier nu mee bezig is?
En ik ben tot opheden altijd zakelijk gebleven zelfs al die tijd vriendelijk gebleven, maar de belastingdienst dus duidelijk niet. Tot het onbeschofte aan toe zelfs zo ver gaat de belastingdienst. Zelfs opgelgde acties vanuit de 2de kamercommissie doet de belastingdienst niks mee,en zeggen ijskoud ohw maar daar doen wij niks mee ze kunnen wel zoveel zeggen.
Wat voor acties zijn door de 2e Kamercommissie opgelegd?
Op vragen die ik stel geven ze geen antwoord, maar omzeilen de vraag door overzichten te sturen.
Het is zeer belangrijk om concrete vragen te stellen anders kunnen ze geen antwoord geven. Welke vragen heb je gesteld?
En als dan blijkt uit 1 van die overzichten dat mijn afgedragen inkomstenbelasting over 2006 is toegevoegd als betaalde inkomstenbelasting bij mijn echtgenoot. Dan is dat duidelijk zwart op wit een grove fout van de belastingdienst. Dit is wat de belastingdienst doet en dan alles op mij afschuiven.
Als die boekhouder van jou het zo heeft ingevuld kan de belastingdienst op basis van die gegevens een definitieve aanslag vaststellen. En om dat de boekhouder door jou is gemachtigd is het nog je eigen verantwoordelijkheid ook. Er is wel een mogelijkheid een schriftelijk verzoek tot herziening in te dienen. Dit kan gewoon via het online bezwaarformulier.
Ik heb hier ook een verzoek tot hierziening ingedient en had binnen een week al bericht. Zeker de moeite waard.

elmo43

Als die boekhouder van jou het zo heeft ingevuld kan de belastingdienst op basis van die gegevens een definitieve aanslag vaststellen. En om dat de boekhouder door jou is gemachtigd is het nog je eigen verantwoordelijkheid ook. Er is wel een mogelijkheid een schriftelijk verzoek tot herziening in te dienen. Dit kan gewoon via het online bezwaarformulier.
Ik heb hier ook een verzoek tot hierziening ingedient en had binnen een week al bericht. Zeker de moeite waard.
Nee de boekhouder heeft hierin geen fouten gemaakt,maar dit is door de belastingdienst zelf zo gedaan. Heb de originele aangifte hier liggen. Voor beide jaren gaat om bijna € 2000,00 per jaar, dus ong € 4000,00 die ik zogenaamd volgens de belastingdienst niet terug krijg.

De boekhouder die mij heeft opgelicht is in 2005 geweest, en de aangifte die 2 jaar lang in een dossier heeft gelegen ging over het jaar 2002.
Daar hebben ze zelfs een executoriaal beslag over opgelegd in 2006, en dan staan daarop vermeld mijn ambtshalve aangifte 2002, die al in 2005 is verrekend met 2002 van mijn echtgenoot. En een amtshalve over 2002 van mijn echtgenoot. Terwijl de aangifte in mei 2005 is afgegeven.
En dan ijskoud zeggen als je een schade claim indiend over de te betalen kosten over het executoriaal beslag dat de belastingdienst geen fouten heeft gemaakt en zij dus geen schadeclaim uitkeren.
Terwijl door de 2de kamercommissie is toegegeven dat de belastingdienst fouten heeft gemaakt.

De advocaat die ik nu heb heeft al diverse malen verzocht om informatie, maar daar weigeren ze tot op heden antwoord op te geven. En gaan we nu een civiele procedure opstarten tegen de belastingdienst.
Ook op het kort geding is nimmer gereageerd en dat verbaasde de rechter zich ook over. En zodoende dat we het kort geding gewonnen hebben.

Het enige wat de bokehouder oplichter fout heeft gedaan is onze administratie verduisteren van 3,5 jaar, en hebben wij veel geld betaald bijna € 11.000,00 voor het doen van aangifte over de jaren 2002,2003 3n 2004. Alleen 2002 heeft hij uiteindelijk gedaan. De rest niet, en daarom loopt er nu een hoger beroep tegen deze oplichter. Ook omdat ik niet de enige ben in deze oplichtingspraktijken, maar 24 andere hebben ook aangifte gedaan tegen hem. En de oplichter word voor 11 verschillende aanteigingen aangeklaagd.
Dus hadden wij niet eens een snipper papier meer om via een andere boekhouder de aangifte 2003 en 2004 in te dienen.

Vanaf het begin hebben wij van onze kant gecommuniceerd met de belastingdienst, maar blijven vasthouden aan het feit dat de boekhouder je eigen verantwoording is ondanks dat je word opgelicht en je administratie is verduisterd. En als je dan hoort via diverse kanten dat de belastingdienst de oplichting en verduistering niet naast zich neer mogen leggen, en de regel niet meer van toepassing is, de boekhouder is je eigen verantwoording.
En dat is medegedeeld door zowel FIOD-ECD, recherche en een belastingadviseur.
Ik heb alles doorlopen wat ik kon doorlopen voordat ik de advocaat vond die ik nu heb. En dat maakt het voor mijn advocaat wel makkelijk, ben zelfs bij de ombudsman geweest en heb een gesprek gehad bij de belastingdienst met de ombudsman.
Zelfs daar doen ze niks mee, en is de man van afdeling invordering zelfs onbeschoft tijdens dat gesprek. En heeft de ombudsman ons weer terug gestuurd naar de 2de kamercommissie, die tot de conclusie komt dat er na de 1ste keer geen veranderingen zijn, terwijl ik zwart op wit aanlever.
Dan vraag ik mij af waarom is de belastingdienst zo halsstarrig, proberen ze het geld wat de oplichter verschuldigd is aan de belastingdienst ruim 3 ton dit via mij terug te verhalen ofzo.

Mendoza

Nee de boekhouder heeft hierin geen fouten gemaakt,maar dit is door de belastingdienst zelf zo gedaan. Heb de originele aangifte hier liggen. Voor beide jaren gaat om bijna € 2000,00 per jaar, dus ong € 4000,00 die ik zogenaamd volgens de belastingdienst niet terug krijg.
Over welke "beide" belastingjaren heb je het hier?
De boekhouder die mij heeft opgelicht is in 2005 geweest
Dus oplichting in 2005 voor jou en je man over de belastingjaren 2003 en 2004? De belastingdienst heeft ambtshalve aanslagen opgelegd over de jaren 2003 en 2004 omdat daar geen aangifte over is gedaan. Je kunt de belastingdienst niet aansprakelijk stellen voor de door jou opgelopen schade inzake belastingjaar 2003 en 2004.
, en de aangifte die 2 jaar lang in een dossier heeft gelegen ging over het jaar 2002.
Daar hebben ze zelfs een executoriaal beslag over opgelegd in 2006, en dan staan daarop vermeld mijn ambtshalve aangifte 2002, die al in 2005 is verrekend met 2002 van mijn echtgenoot. En een amtshalve over 2002 van mijn echtgenoot. Terwijl de aangifte in mei 2005 is afgegeven.
De aangifte over belastingjaar 2002 heeft 2 jaar in een dossier gezeten. Maar deze was blijkbaar voor de eerste keer ingediend in mei 2005? Dat is wel erg laat. Als er op het moment van indienen al een definitieve (ambtshalve) aanslag was, heeft alleen een aangifte geen zin. Je moet dan binnen 6 weken in bezwaar gaan. Ben je in bezwaar en in beroep gegaan inzake de belastingaanslag van 2002?
En dan ijskoud zeggen als je een schade claim indiend over de te betalen kosten over het executoriaal beslag dat de belastingdienst geen fouten heeft gemaakt en zij dus geen schadeclaim uitkeren.
Terwijl door de 2de kamercommissie is toegegeven dat de belastingdienst fouten heeft gemaakt.

De advocaat die ik nu heb heeft al diverse malen verzocht om informatie, maar daar weigeren ze tot op heden antwoord op te geven. En gaan we nu een civiele procedure opstarten tegen de belastingdienst.
Ook op het kort geding is nimmer gereageerd en dat verbaasde de rechter zich ook over. En zodoende dat we het kort geding gewonnen hebben.
Volgens mij haal je hier een hele hoop dingen door elkaar. Waarom een kort geding en niet direct een civiele procedure? Of nog makkelijker, in beroep gaan tegen de aanslag? En wat verwacht je van de belastingdienst?
Het enige wat de bokehouder oplichter fout heeft gedaan is onze administratie verduisteren van 3,5 jaar, en hebben wij veel geld betaald bijna € 11.000,00 voor het doen van aangifte over de jaren 2002,2003 3n 2004. Alleen 2002 heeft hij uiteindelijk gedaan. De rest niet, en daarom loopt er nu een hoger beroep tegen deze oplichter. Ook omdat ik niet de enige ben in deze oplichtingspraktijken, maar 24 andere hebben ook aangifte gedaan tegen hem. En de oplichter word voor 11 verschillende aanteigingen aangeklaagd.
Waarom loopt er een hoger beroep? Wat was de oorspronkelijke uitspraak?
Dus hadden wij niet eens een snipper papier meer om via een andere boekhouder de aangifte 2003 en 2004 in te dienen.

Vanaf het begin hebben wij van onze kant gecommuniceerd met de belastingdienst, maar blijven vasthouden aan het feit dat de boekhouder je eigen verantwoording is ondanks dat je word opgelicht en je administratie is verduisterd. En als je dan hoort via diverse kanten dat de belastingdienst de oplichting en verduistering niet naast zich neer mogen leggen, en de regel niet meer van toepassing is, de boekhouder is je eigen verantwoording.
En dat is medegedeeld door zowel FIOD-ECD, recherche en een belastingadviseur.
Ik heb alles doorlopen wat ik kon doorlopen voordat ik de advocaat vond die ik nu heb. En dat maakt het voor mijn advocaat wel makkelijk, ben zelfs bij de ombudsman geweest en heb een gesprek gehad bij de belastingdienst met de ombudsman.
Zelfs daar doen ze niks mee, en is de man van afdeling invordering zelfs onbeschoft tijdens dat gesprek. En heeft de ombudsman ons weer terug gestuurd naar de 2de kamercommissie, die tot de conclusie komt dat er na de 1ste keer geen veranderingen zijn, terwijl ik zwart op wit aanlever.
Dan vraag ik mij af waarom is de belastingdienst zo halsstarrig, proberen ze het geld wat de oplichter verschuldigd is aan de belastingdienst ruim 3 ton dit via mij terug te verhalen ofzo.
Een heel vervelend verhaal, maar het feit dat jij problemen hebt die zijn veroorzaakt door een derde kun je de belastingdienst niet aanrekenen. Dit gevecht ga je niet winnen, je advocaat kan namelijk nog steeds niet aantonen dat de ambtshalve belastingaanslagen onjuist zijn opgelegd. Je zult de opgelopen schade moeten aantonen en moeten verhalen bij de foute boekhouder. De belastingdienst is niet halsstarrig, zij houden zich aan de wet. “Geen aangifte = ambtshalve aanslag”

Gesloten