LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adresdatabase BD bevat niet bestaande adressen!!!!!!!

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Jabadabadoo
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2011 16:12

Adresdatabase BD bevat niet bestaande adressen!!!!!!!

Ongelezen bericht door Jabadabadoo »

Mijn verhaal is te gek voor woorden!

Volgens de belastingdienst woon ik al 15 jaar op 3 verschillende spookadressen!!!!( adressen hieronder genoemd zijn fictief)

Het begon toen ik als alleenstaande moeder een flat ging bewonen in de Dalenstraat 11. Er ging iets mis, waardoor er via de gemeentelijke basisadministratie (GBA) van mijn woonplaats per ongeluk Dalenstraat 11A via electronische weg naar de Belastingdienst (BD) werd gestuurd.

Hierop werd na ontdekking meteen een rectificatie gestuurd van het GBA naar de BD, met het juiste adres, nl Dalenstraat 11.

Dit werd echter door de BD NOOIT gewijzigd.

Toen leerde ik mijn (inmiddels ex)partner kennen, en samen gaven wij onze woningen op en verhuisden samen naar Reitselaan 88.

Echter, volgens de brieven van de belastingdienst woonde ik nu ineens op...Reitselaan 88A, mijn partner echter op Reitselaan 88
Wederom een verzonnen huinummer/toevoeging van de belastingdienst.

Jaren later, en inmiddels met een nieuwe partner (huidige), verhuisde ik wederom binnen dezelfde gemeente samen met hem naar Fazantenstraat 44.
En WEDEROM kreeg ik van de belastingdienst een mooie toevoeging aan mijn huisnummer, mijn partner echter niet. Ik woon volgens hen op Fazantenstraat 44A!!!!!!!

Na recent contact met het GBA blijken alle bovengenoemde adressen met huisnummertoevoeging NIET TE BESTAAN.
Maar volgens de BD woon ik er wel, en heb ik dus een gezamelijke huishouding met mijn parner ( fiscaal partnerschap) en mijn kinderen, maar woon ik apart van hen op een ander adres.

Huurtoeslag en Zorgtoeslag 2011 kwamen recentelijk binnen op de Fazantenstraat 44 ( adres van mijn partner), met brieven op MIJN naam, en MIJN adres Fazantenstraat 44A met de volgende mededeling:

Volgens de gegevens van...jaja, ze durven....de GEMEENTELIJKE BASISADMINISTRATIE woont uw parner niet langer meer bij u. het voorschot is om deze reden aangepast.
Hoed DURVEN ze bij de BD in de brief te zetten dat ze dit baseren op gegevens van de GBA? Mijn conclusie is dus dat de BD in 15 jaar geen enkele adrescontrole hebben gedaan.
In ieder geval, volgens het GBA ( bewijs ligt voor me) heb ik na de rectificatie van het eerste adres NOOIT geen huisnummertoevoeging gehad.
En ook niet KUNNEN hebben, want die huisnummers BESTAAN niet binnen onze gemeente!!!!!!

Ik kan er met mijn pet niet bij, en het GBA ook niet, hoe de BD tot....3X toe...bij 1 dezelfde persoon een niet bestaand huisnummer kan toevoegen.
Toeval? Geloof ik na 3x niet in.
Opzet? zou goed kunnen, misschien werkt er een oud klasgenoot met wie ik het nooit heb kunnen vinden of een oude buurman die een hekel aan me heeft.
Fraude? misschien, maar niet door mij, mijn partner of het GBA in ieder geval.

Snapt u het?
IK NIET!!!!!
In ieder geval, er is iets HEEL ERG MIS bij de BELASTINGDIENST

Jabadabadoo
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2011 16:12

Re: Adresdatabase BD bevat niet bestaande adressen!!!!!!!

Ongelezen bericht door Jabadabadoo »

M.b.t. mijn bovenstaande bericht moet ik er wel bij zeggen dat het eerstgenoemde adres MET toevoeging wel bestaat, het was destijds...15 jaar geleden...het adres van een huisarts.

MAXIEM

Re: Adresdatabase BD bevat niet bestaande adressen!!!!!!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jabadabadoo

Volgens mij kun je gewoon een wijzigingsverzoek (eerst het formulier daarvoor vragen) indienen bij de:

Centrale Belasting Administratie

Unit Beheer Klantgegevens
Antwoordnummer 21040
6400 XE Heerlen

Sukses! Maxiem.

Jabadabadoo
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2011 16:12

Re: Adresdatabase BD bevat niet bestaande adressen!!!!!!!

Ongelezen bericht door Jabadabadoo »

Dank je wel Maxiem, voor de adresgegevens.
Een briefje daarheen sturen zou een van de mogelijkheden zijn.
Maar ik vraag me toch af, stel dat ik over 3 maanden weer ga verhuizen....
Gezien het al 3x mis ging terwijl de BD ALTIJD de JUISTE gegevens verstrekt heeft gekregen(bewijzen liggen er), zou t me niks verbazen als het 4e weer een spookadres zou worden.
Het gaat me er puur om HOE dit binnen hun muren structureel verkeerd kan gaan.
Voor mij ligt dit probleem er eenmaal, en zal uiteraard de normale bezwaarprocedures gaan volgen.
Maar....ik wil een voorbeeld stellen, en voorkomen dat anderen hiervan ook de dupe worden door dit
in de openbaarheid te brengen, EN te zorgen dat het Min. van Fin. een intern onderzoek MOET starten binnen de adm. van de BD.
*****Tenslotte zijn alleen gegevens van de gemeentelijke basisadministratie BINDEND, en bij hun is niets verkeerd doorgegeven******

Arazaël
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2010 11:10

Re: Adresdatabase BD bevat niet bestaande adressen!!!!!!!

Ongelezen bericht door Arazaël »

Jabadabadoo schreef:Dank je wel Maxiem, voor de adresgegevens.
Een briefje daarheen sturen zou een van de mogelijkheden zijn.
Maar ik vraag me toch af, stel dat ik over 3 maanden weer ga verhuizen....
Gezien het al 3x mis ging terwijl de BD ALTIJD de JUISTE gegevens verstrekt heeft gekregen(bewijzen liggen er), zou t me niks verbazen als het 4e weer een spookadres zou worden.
Het gaat me er puur om HOE dit binnen hun muren structureel verkeerd kan gaan.
Voor mij ligt dit probleem er eenmaal, en zal uiteraard de normale bezwaarprocedures gaan volgen.
Maar....ik wil een voorbeeld stellen, en voorkomen dat anderen hiervan ook de dupe worden door dit
in de openbaarheid te brengen, EN te zorgen dat het Min. van Fin. een intern onderzoek MOET starten binnen de adm. van de BD.
*****Tenslotte zijn alleen gegevens van de gemeentelijke basisadministratie BINDEND, en bij hun is niets verkeerd doorgegeven******
Ziet er naar uit dat het weer eens spookt bij de belastingdienst. Hoop voor je dat het snel opgelost wordt. Soms zou ik wel eens willen solliciteren daar naar een functie, is kijken wat er nu echt gebeurd daar in belastingland. Een ding is zeker er gebeurd een hoop wat niet klopt, maar je kan je vinger er niet opleggen omdat zij geen enkele verantwoording hoeven af te leggen. Ben het behoorlijk zat. (na een paar dwangbevelen te hebben ontvangen voor bedragen waar al meer dan een jaar een regeling voor liep - die overigens ook gewoon nagekomen wordt ;))
De belastingdienst heeft de monopoly, dat is prima, maar dat wil niet zeggen dat wat zij zeggen feit is en nu begint het er een beetje op te lijken dat zij ons mogen controleren maar als wij hen willen controleren krijg je nul op rekest. Dat zaakje stinkt!

Julius C
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 jul 2011 11:39

Re: Adresdatabase BD bevat niet bestaande adressen!!!!!!!

Ongelezen bericht door Julius C »

Probeer eens met je gemeente contact op te nemen. Het GBA wordt door de gemeente bij gehouden en volgens mij haalt de belastingdienst hier alleen gegevens uit. Nu ben ik niet zo bekend met het systeem van het GBA maar kan het niet zijn dat bij het wijzigen van je adres iemand het bij adres toevoeging het vakje A niet verwijderd heeft.

Gesloten