Hallo,
Ik word dit jaar (2013) in april 65 jaar.
Dat betekent dus dat ik pas in mei mijn 1e AOW-pensioen zal ontvangen.
Wat ik me nu ook realiseer is dat die ene maand niet het enige zal zijn wat ik dit jaar zal inleveren,
maar dat ik ook een maand extra AOW-premie zal moeten betalen.
Tot en met 2012 hoefde je geen AOW-premie meer te betalen vanaf de maand dat je 65 jaar werd,
maar dat is voor 2013 gewijzigd in de maand waarop je je AOW-leeftijd (dus 65 jaar plus 1 maand)
bereikt.
Misschien dat een heleboel mensen zich dit ook niet hebben gerealiseerd.
De enige compensatie is dat je 1 maand langer de hogere algemene heffingskorting hebt.
Kan me best de huidige onrust voorstellen van de ouderen en met name de AOW-ers.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AOW
Re: AOW
XLXL bedankt voor je link.
Mijn bedoeling was om anderen in een soortgelijke situatie er op te wijzen wat er zoal zal gaan gebeuren.
Ik ging er vanuit dat alleen mijn AOW-pensioen 1 maand zou vertragen, maar ben er inmiddels achter
dat ik ook 1 maand langer AOW-premie zal moeten betalen.
Al met al een behoorlijke adderlating.
Tesamen met de verhoging van het belastingschijventarief kom je toch aan zo'n 2000 euros voor dit jaar.
Mijn bedoeling was om anderen in een soortgelijke situatie er op te wijzen wat er zoal zal gaan gebeuren.
Ik ging er vanuit dat alleen mijn AOW-pensioen 1 maand zou vertragen, maar ben er inmiddels achter
dat ik ook 1 maand langer AOW-premie zal moeten betalen.
Al met al een behoorlijke adderlating.
Tesamen met de verhoging van het belastingschijventarief kom je toch aan zo'n 2000 euros voor dit jaar.