LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belasting teruggave meerdere jaren tegelijk mogelijk?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Belasting teruggave meerdere jaren tegelijk mogelijk?

Ongelezen bericht door koos&roos »

Ik heb een vraagje :?:

Ik ben nu 23 jaar, werk al sinds mijn 14e. Verscheidene baantjes gehad, bijbaantjes, fulltime banen, partime banen.....

Nu heb ik niet zo'n verstand van de belasting..... zal heel eerlijk zeggen ik heb me hier nooit zo in verdiept :oops: Nu heb ik dus nooit aangifte gedaan... en naar wat ik begrijp krijg je aardig wat terug als je niet teveel verdient in een jaar....

Van de helft van de bedrijven waar ik heb gewerkt heb ik nooit jaaropgaves gehad, en de paar die ik wel had heb ik helaas niet bewaard :cry: stom!


Is er een mogelijkheid dat ik over al die jaren tegelijk aangifte kan doen? kan ik ergens of misschien bij de belastingdienst alle oude jaaropgave opvragen?

want ik heb het gevoel dat ik echt belachelijk veel geld laat liggen op deze manier, ik heb weleens een tweede baantje ernaast gehad.... en wat je dan betaald aan belasting... :shock:


Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, alvast super bedankt!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Belasting teruggave meerdere jaren tegelijk mogelijk?

Ongelezen bericht door kweenie »

De belastingdienst maakt al jaren reklame hierover, dat je met een T-biljet je geld terug kunt krijgen als je maar een klein baantje hebt. Zo'n teruggave gaat per jaar, dus je zult dan een aantal aangiftes moeten doen.
Maar als je geen jaaroverzichten hebt, dan wordt het lastig. Dat zou je dan bij je vorige werkgevers alsnog moeten opvragen. Al kun je je ook afvragen, als je geen opgaves van de werkgevers hebt gekregen (wat ze wel verplicht zijn), hebben ze dan wel belasting betaald, of hebben ze je zwart betaald?

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: Belasting teruggave meerdere jaren tegelijk mogelijk?

Ongelezen bericht door koos&roos »

Nee, dan praat ik over toen ik nog huis woonde, jaren geleden, nooit één gezien :( en nu helaas nooit bewaard. Kunnen werknemers mij dit als nog toe zenden dan als ik hier om vraag? of zijn ze dit niet verplicht?

tot hoeveel jaar terug kan je dit doen bij de belasting?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Belasting teruggave meerdere jaren tegelijk mogelijk?

Ongelezen bericht door kweenie »

Werkgevers zijn dit volgens mij niet verplicht. Volgens mij staat er ook vaak met grote letters op dat jet het goed moet bewaren omdat het maar eenmalig verstrekt wordt. Maar je kunt het altijd vragen.

Hoe lang je terug kunt vragen kun je bij de belastingdienst opzoeken. Ik denk een jaar of 5, misschien 7. Maar het hangt er ook vanaf hoe hoof het bedrag is dat je terug zou kunnen krijgen.

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: Belasting teruggave meerdere jaren tegelijk mogelijk?

Ongelezen bericht door koos&roos »

Dus er is geen enkele mogelijk om bij de belastingdienst of een andere instantie gewoon één overzicht van mijn werkverleden tehalen?

ik moet echt al mijn oude werkgevers afgaan ? :shock:

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: Belasting teruggave meerdere jaren tegelijk mogelijk?

Ongelezen bericht door koos&roos »

Nou ja ziektekosten.... gewoon mijn maandelijkse premie bedoel je? want verder ga ik nooit naar een dokter of iets, ik maak dus nooit gebruik van mijn betaalde geld ;)

Dus daar valt weinig van bij te houden,

Ik ga het gewoon proberen over de afgelopen 3 jaar maar dan, het is toch zonde van die centjes die blijven liggen nu :oops:

graces
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:08

Re: Belasting teruggave meerdere jaren tegelijk mogelijk?

Ongelezen bericht door graces »

Mijn ervaring is dat veel werkgevers nog best een jaaropgave willen opsturen als je daar vriendelijk om vraagt. Gewoon even proberen!
En als ik jou was zou ik hulp vragen bij het aangifte doen, maak een afspraak met de Belastingdienst (0800-0543) of bij vakbond, sociaal raadslieden ofzo.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: Belasting teruggave meerdere jaren tegelijk mogelijk?

Ongelezen bericht door bushalte »

Dus er is geen enkele mogelijk om bij de belastingdienst of een andere instantie gewoon één overzicht van mijn werkverleden tehalen?
Ga naar het CWI, weet je toch wel wat dat is? Die kunnen je een uitdraai geven van je werkverleden!!

Of kijk ook op WWW.CWI.NL voor de dichtsbijzijnde vestiging.


Succes.
gr.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: Belasting teruggave meerdere jaren tegelijk mogelijk?

Ongelezen bericht door bushalte »

Sorry, is veranderd naar WWW.WERK.NL.

gr.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: Belasting teruggave meerdere jaren tegelijk mogelijk?

Ongelezen bericht door bushalte »

Ik ga het gewoon proberen over de afgelopen 3 jaar maar dan, het is toch zonde van die centjes die blijven liggen nu
Het is niet helemaal zonde om het te laten liggen, de gratis schoolboeken komen eraan dus elke cent is mooi meegenomen.
:D

gr.[/quote]

Gesloten