Via een aantal gemeentelijke / lokale belastingen wordt gerekend met vervuilingseenheden v.e.'s o.a. bij de zuiveringsheffing.
Bij deze belastingen wordt uitgegaan van een aantal personen per huishouding waarbij 1 persoon telt voor 1 v.e. en meer persoons huishouden
voor 3 v.e. en grootverbruikers voor 5 v.e.
Er wordt dus niet gekeken naar de gebruikte hoeveelheid water die verontreinigd wordt, zodoende betaald een ouderechtpaar dat b.v. 60 m ³ water per jaar verbruikt 3 v.e. en een alleenstaande die 90 m³ of meer p/j gebruikt maar 1 v.e. of een gezin van zes personen dat 180 m³ of meer p/j verbruikt maar 3 v.e. dus net zoveel als het echtpaar.
Hier wordt dus volledig voorbij gegaan aan het zo populaire gezegde de vervuiler betaald.
Bij het indienen van een bezwaarschrift krijgt men als antwoordt dat dit nu eenmaal wettelijk zo is vast gesteld terwijl rechtvaardig zou zijn dat een twee persoonshuishouden gewoon 2 v.e. zou betalen.
Bij het bestrijden hiervan via de rechter dient men griffiekosten te betalen die ten allertijden hoger zijn dan het bedrag dat men bestrijd.
Dus conclusie bestrijden heeft geen zin omdat dit altijd meer kost dus op deze wijze wordt je gewoon gedwongen te betalen.
Mijn besluit staat vast ik weiger dit dus gewoon, ik heb namelijk op school geleerd 1,2,3,4,5,6 enz. en niet 1,3,veel.
![Twisted Evil :twisted:](./../images/smilies/icon_twisted.gif)